Tinder: ei vastaa viesteihin, mutta aina vaan uudestaan tykkää???
Menin pari kk sitten Tinderiin. Hyvin säilynyt :D nainen 43v, kaksi lasta, kaikki perus-ok, töissä ja muuta. Kerroin hakevani parisuhdetta, mutta ei kovin tiivistä sellaista.
Sain lyhyessä ajassa useita satoja tykkäyksiä (otin sen Gold-maksullisen, kun ajattelin, että äh, mitä tässä aikaa tuhlaamaan) ja siitä sitten poimin matcheja. No, ehkä 6-8 henkilön kanssa aloiteltiin juttua, kumpi vain aloitti, mutta sitten syystä tai toisesta keskustelu loppui. Eivät joko he vastanneet mitään tai sitten pari sanaisia vastauksia, että sai ihan kiskoa juttua, en jaksanut sellaista pari viestiä pidempään. Poistelin sitten näitä semi-mykkiä -matcheja ja ihmettelin, että miksi sitten edes vastaavat mitään tai pitävät matchia siellä listoillaan, jos eivät meinaa vastata.
Sitten tuli muutama niin erikoinen tapaus, että meni hermo koko laitteeseen: yksi oli kuin takiainen jo päivän viestittelyn jälkeen, yksi yritti pistää pystyyn ilmeisesti jonkun virtuaaliseksisession kunnes poistuin paikalta ja yhden kanssa oli hauskat keskustelut ja jo treffit sovittu, mutta kun en varttiin vastannut hyvän yön toivotukseen, niin hän ilmoitti, että hänhän ei tällaista katsele ja poisti matchin. 🤣
No, nyt sitten muutama viikko tämän jälkeen ajattelin, että "kas, yritänpä uudestaan". Ei muuta kuin Tinder taas kehiin, aivan samat valokuvat ensimmäisestä aivan selvästä naamakuvasta alkaen. Ja katohan vaan, Gold-jäsenyyttäkin jäljellä, joten saman tien näin tykkäykset.
Niin eikös siellä ensimmäisten sadan tykkääjän joukossa ollut 4 näistä joiden kanssa match oli tullut jo ja olin sen poistanut, kun eivät kerran vastanneet viesteihin! 🤣
- Virtuaaliseksisessiomies, jonka kanssa siis chattasin aikani, kunnes poistin matchin, kun hermo meni
- Yksi semi-mykkä, jonka kanssa vaihdoin pari hauskaa viestiä, mutta sitten kun hänestä ei kuulunut kolmeen päivään, niin adjö!
- Ja yksi erityisen ärsyttävä, joka vastasi kysymyksiini hyvinkin nopeasti, mutta yksisanaisesti, eikä koskaan kysynyt itse yhtään mitään
- Sekä myös yksi, jonka kanssa homma hyytyi ehkä enempi siihen, että olin ekaa päivää silloin Tinderissä, enkä oikein tiennyt mitä sanoa.
Niin mietin vaan, että todellako nämä miehet kerta kaikkiaan vaan swaippaavat oikealle aivan kaikki naiset, sitten semi-sokkona vastailevat jotain, jos joku heille päin chattaa, mutta että aktiviteettia on niin paljon, että ei jää mitenkään mieleen kenen kanssa on jutellut jo? Kun tästäkään ei nyt oikeasti ole kuin muutama viikko aikaa, kun olen jokaisen näistä kanssa jutellut ja sitten syystä tai toisesta matchin poistanut, nimeni on vähän erikoisempi, eikä naamakaan ehkä kaikkein "tavallisin". Ja itse muistan kyllä jokaisen näistä aivan täysin, että "ai niin, tää oli tää tyyppi".
Mutta että oikeasti, WTF? Miksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä vähän pakko tykätä lähes kaikista, jotta saat edes jonkun mätsin ja voit olla tyytyväinen, että jollekin sentään kelpaat vielä. Jos miehenä tykkäisin noin 10... 20 oikeasti kivasta profiilista, en varmasti saisi mätsin mätsiä. Se on vähän sellaista, vaikka itse olen sentään pitkä, korkeasti koulutettu ja kuulemma hyvännäköinen mies.
Tuntuu muutenkin, että naiset siirtyneet käyttämään maksullista Gold versiota, sillä mätsien määrä tippunut huomattavasti ja niistä vähänkään paremmannäköisistä naisista kilpailee useat sadat miehet, joten siinä sitten yrität erottua joukosta parasta toivoen. Ei kysyntä ja tarjonta taida ihan kohdata toisiaan tuossa palveussa.
Mutta mikä logiikka tässä miehillä on, että ollaan sitten mykkiä, kun niitä matsejä tulee? Ap:n viesti on ihan tyypillinen ja miehet itse tässä aiheuttavat, että eivät löydä noilla tyyleillä ketään. Itse naisena ajattelen, että mies menee niin sekaisin huomiosta Tinderissä, että sitten toimintaan aivan järjettömästi. Lopulta ei saada ketään, kun pitäisi saada kaikki matsit kerralla.
Kyllä ne miehet varmaan saavat sitä, mitä hakevatkin, eli panoseuraa. Eivät keskustele pidempään parisuhdetta hakevien kanssa, koska eivät ole sellaista vailla.
Suurin osa tuskin saa. En oikein ymmärrä, mitä järkeä on hakea pelkkää seksiä Tinderistä tavismiehenä.
Siis onko joku sitä mieltä, että sieltä kannattaa hakea pelkkää seksiä tavismiehenä vai miksi alapeukut? Voi se ehkä toimia, jos ikää on +40 tai laskee rimaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule samoja kokemuksia! Olen kaunis +40 nainen, ei lapsia. Mulla on ollut puolen vuoden aikana noin 10 mätsiä sillä mätsään vain tosi harvoja. Mutta kaikki nämäkin tarkoin valitut ovat vähän outoja: suurin osa ei aloita keskustelua, yksi aloitti mutta kun en vastannut 3 pvään (en ollut palvelussa) oli jo poistanut minut (mielestäni voisi vkonkin odottaa kun ei siellä kaikki käy joka pvä), toinen laittoi vasta kk:n päästä ekan viestin että miten ois sek sitreffit hotellissa, kolmas olikin sitten hyvä ja jopa treffasimme pari kertaa mutta sitten hän ihan perinteisesti ghostasi eli ei enää vastannut.
En kanssa tajua ollenkaan. Miksei ei vastata tai laiteta viestiä. Ja muutaman kanssa ihan sama homma: itse pitää lypsää kysymyksiä sillä moni mieshän ei vastaa jos ei laita kysymystä. Tosi vuorovaikutteistta keskustelua hei.
Sitten muutama sanonut ettei etsi mitään. Miksi sitten olla Tinderissä ja mätsäillä?
En tiedä toimivatko naiset samoin mutta olen kanssa ihan ihmeissäni tästä.
Siis just tämä, miksi olla sitten siellä? Jotenkin se into siitä "hei mä sain matchin" laantui nopeasti sekin. Mä ainakin ihan mieluusti lähtisin kahville.
Ja jop, ehkäpä Tinder on huono, mutta mikä olisi sitten parempi?
Ap
No onhan Tinder siinä mielessä paras että siellä on eniten tarjontaa. Mutta joo on toi miesten logiikka kyllä niin outoa ettei mitään rajaa... tuntuu että heille riittää se että swaippailevat jatkuvasti kaikkia vähänkin nättejä naisia oikealle mutta sen jälkeen ei tehdä mitään? Ei mitään järkeä!
Siis itse mieluummin mätsään vain niitä joita oikeastikin olisin valmis lähtemään tapaamaan. Tinderhän on just siinä hyvä että siellä ei voi kuka tahansa urp o laittaa viestiä kun ensin pitää tulla match.
Mutta voisivat miehet kyllä vähän panostaa ja olla aktiivisia ja edes aloittaa sen viestittelyn jonka jälkeen voidaan vasta päättää että tavataanko. Miten tapaat jonkun mykän?
Miksi et voi aloittaa viestittelyä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule samoja kokemuksia! Olen kaunis +40 nainen, ei lapsia. Mulla on ollut puolen vuoden aikana noin 10 mätsiä sillä mätsään vain tosi harvoja. Mutta kaikki nämäkin tarkoin valitut ovat vähän outoja: suurin osa ei aloita keskustelua, yksi aloitti mutta kun en vastannut 3 pvään (en ollut palvelussa) oli jo poistanut minut (mielestäni voisi vkonkin odottaa kun ei siellä kaikki käy joka pvä), toinen laittoi vasta kk:n päästä ekan viestin että miten ois sek sitreffit hotellissa, kolmas olikin sitten hyvä ja jopa treffasimme pari kertaa mutta sitten hän ihan perinteisesti ghostasi eli ei enää vastannut.
En kanssa tajua ollenkaan. Miksei ei vastata tai laiteta viestiä. Ja muutaman kanssa ihan sama homma: itse pitää lypsää kysymyksiä sillä moni mieshän ei vastaa jos ei laita kysymystä. Tosi vuorovaikutteistta keskustelua hei.
Sitten muutama sanonut ettei etsi mitään. Miksi sitten olla Tinderissä ja mätsäillä?
Siis just tämä, miksi olla sitten siellä? Jotenkin se into siitä "hei mä sain matchin" laantui nopeasti sekin. Mä ainakin ihan mieluusti lähtisin kahville.
Ap
No onhan Tinder siinä mielessä paras että siellä on eniten tarjontaa. Mutta joo on toi miesten logiikka kyllä niin outoa ettei mitään rajaa... tuntuu että heille riittää se että swaippailevat jatkuvasti kaikkia vähänkin nättejä naisia oikealle mutta sen jälkeen ei tehdä mitään? Ei mitään järkeä!
Siis itse mieluummin mätsään vain niitä joita oikeastikin olisin valmis lähtemään tapaamaan. Tinderhän on just siinä hyvä että siellä ei voi kuka tahansa urp o laittaa viestiä kun ensin pitää tulla match.
Mutta voisivat miehet kyllä vähän panostaa ja olla aktiivisia ja edes aloittaa sen viestittelyn jonka jälkeen voidaan vasta päättää että tavataanko. Miten tapaat jonkun mykän?
Että nainenko tekisi aloitteen edes tinderissä?
Tinder on toiminut jo vuosikausia, mutta silti se on naisille kovin ihmeellinen asia.
Tälläkin palstalla on panosovelluksesta miljoona eri ketjua. Mutta ei mene jakeluun, ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olenhan mä aloittanutkin mutta nämä herrat eivät joko vastaa tai vastaavat "kyllä ei ok" tms. ja siihen se sitten jää kun pitää lypsää tai poistavat mätseistä jos en ole heti vastannut tunnin sisällä.
Outoa käytöstä mutta varmaan tekevät naisetkin näin.
Vierailija kirjoitti:
No etpä sinäkään laita viestiä, et hei tosi vuorovaikutteista keskustelua.
Minä en ole Tinderissä, enkä missään deittipalvelussa, mutta jos olisin, niin en jaksaisi odottaa viestejä toiselta montaa päivää, en ainakaan viikkoa. Oletus on, että kun laitetaan haku, niin myös ylläpidetään hakua, eikä kadota viikoksi jonnekin. Todella epäkohteliasta. Luulisi sitä edes joka toinen pv. käyvän katsomassa mitä keskustelukumppani kertoo. Ymmärrettävää, että poistetaan match tai mikä lie, jos toiselta ei saada vastausta aikoihin. Mistäs sen tietää onko toinen enää kiinnostunut, vai muuten vaan poissa palvelusta.
N43v.
Kun itse käytin Tinderiä noin tapahtui muutaman kerran. Nainen oli ihan kiinnostava, ja siksi uudestaan tykkäsin. Siinä oli vaan kokoajan kiinnostavampia työn alla, näin tapahtui uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole Tinderissä, enkä missään deittipalvelussa, mutta jos olisin, niin en jaksaisi odottaa viestejä toiselta montaa päivää, en ainakaan viikkoa. Oletus on, että kun laitetaan haku, niin myös ylläpidetään hakua, eikä kadota viikoksi jonnekin. Todella epäkohteliasta. Luulisi sitä edes joka toinen pv. käyvän katsomassa mitä keskustelukumppani kertoo. Ymmärrettävää, että poistetaan match tai mikä lie, jos toiselta ei saada vastausta aikoihin. Mistäs sen tietää onko toinen enää kiinnostunut, vai muuten vaan poissa palvelusta.
N43v.
Tuntuis siltä, että Tinderissä on aika paljon pelkkiä mätsien kerääjiä. Itse poistan mykät parin päivän jälkeen.
M42v
Aivan, mätsäily on vaan huvia. Tinder on monille vähän kuin mobiilipeli, ajankuluksi ja tavan vuoksi käydään kattelemassa kuvia ajattelematta yhtään enempää. Mätsitkään ei merkkaa mitään muuta kuin että kiva kun tykätään. Eli nämä mykät tai uudelleen tykkääjä ovat näitä viihdepelaajia usein miten ja heitä on miehissä sekä naisissa. Henkilö ja/tai parisuhde ei kuitenkaan kiinnosta eikä siis edes muisteta onko joku tyyppi jo aiemmin nähty tai tykkäilty ja vastataan viesteihinkin lyhyesti jos muistetaan. Ei siinä mitään suurempaa mysteeriä takana yleensä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder ei ole mikään chätti-sovellus.
Koska naisille menee jakeluun se, että se on ainoastaan panoseuran hakemista varten?
Aika moni nainenkin sieltä vain panoseuraa poimii. Eli hyvin ovat tuon tajunneet.
Olen itse 40-vuotias lapseton ihan ok näköinen nainen ja ilmiö on tuttu. Tinder on parin viimevuoden aikana mennyt treffisovelluksena alaspäin. Tinderin alkuaikoina linjoilla juteltiin ja treffeillä käytiin aktiivisesti. Nyt vain svaipataan ja linjat ovat mykkiä. Algoritmi on aggressiivisempi, alussa saat paljon mätsejä ja sitten ne lopahtavat äkisti, jotta ostaisit goldin. Miehet linjoilla eivät ole edes kiinnostuneita mätseistään, katkeria tilityksiä sovelluksen huonoudesta lähetellään tuntemattomille.
Tinder sovelluksena pyrkii maksimoimaan svaippien määrän eikä saattamaan ihmisiä yhteen, koska silloin lopettavat tuotteen käytön eivätkä tuota dataa eteenpäin myytäväksi. Poistin koko pelin ja siirryin muihin antoisampiin harrastuksiin.
Olen nyt n. 14h Tinderissä oltuani saanut sen 700t tykkäystä. Hyvin moni *mitä nyt olen ehtinyt kahlata läpi) ainakin esittelynsä mukaan, väittää hakevansa jotain muuta kuin panoseuraa, eli ihan suhdetta. Paljon on myös pelkkiä kuvia ilman mitään tekstiä - se on vasenta swaippia, oli naama mitä vaan.
Että kyllä, sanoisin, että ne miehet jotka oikeasti etsivät tuolta jotain, haluaisivat treffeille, tutustua, tekevät itsellensä hallaa JA he kärsivät siitä, että enempi vähempi kaikki miehet tykkää väh. 50% profiileista.
Koska millä mä muka noista 700 profiilista onnistuisin löytämään yhtään mitään järkevää.
Moni muukin tässä ketjussa sanottu asia tuntuu käyvän järkeen, alhoritmit ja muut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehenä vähän pakko tykätä lähes kaikista, jotta saat edes jonkun mätsin ja voit olla tyytyväinen, että jollekin sentään kelpaat vielä. Jos miehenä tykkäisin noin 10... 20 oikeasti kivasta profiilista, en varmasti saisi mätsin mätsiä. Se on vähän sellaista, vaikka itse olen sentään pitkä, korkeasti koulutettu ja kuulemma hyvännäköinen mies.
Tuntuu muutenkin, että naiset siirtyneet käyttämään maksullista Gold versiota, sillä mätsien määrä tippunut huomattavasti ja niistä vähänkään paremmannäköisistä naisista kilpailee useat sadat miehet, joten siinä sitten yrität erottua joukosta parasta toivoen. Ei kysyntä ja tarjonta taida ihan kohdata toisiaan tuossa palveussa.
Ettekö te pölvästit tajua miten Tinder toimii? Ensiksi miehiä on 2-4x enemmän kuin naisia siellä. Sitten algoritmi laskee joka käyttäjälle suosituimmuusarvon. Mitä enemmän tykkäyksiä ja mitä tykätyimmiltä saa sen korkeampi arvo. Tadaa sitten ohjelma rupeaa tarjoamaan kullekkin oman tasoisia ehdokkaita. Miehet nostaa älyvapaalla käytöksellään ne naiset ulottumattomiinsa. On tutkittu, että miehet tosiaan tykkää kaikista ja karsii vasta sitten kun on matcheja tullut. Naiset taas karsii heti ja antaa vain harvoille tykkäyksen. Minä en kertakaikkiaan tajua, miksi miehet tahtoo matcheja ihmisten kanssa, joista he ei alunperinkään pidä? Mitä hyötyä siitä on?
Kannattaa myös huomata, että eräiden tinderin tilastojen mukaan ainakin usassa suurin osa tinderin käyttäjistä oli alle 26 v ja 70% matcheistä ei johtanut yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luepa aloitus uudelleen.
Juurikin näin kirjoitti:
Olen itse 40-vuotias lapseton ihan ok näköinen nainen ja ilmiö on tuttu. Tinder on parin viimevuoden aikana mennyt treffisovelluksena alaspäin. Tinderin alkuaikoina linjoilla juteltiin ja treffeillä käytiin aktiivisesti. Nyt vain svaipataan ja linjat ovat mykkiä. Algoritmi on aggressiivisempi, alussa saat paljon mätsejä ja sitten ne lopahtavat äkisti, jotta ostaisit goldin. Miehet linjoilla eivät ole edes kiinnostuneita mätseistään, katkeria tilityksiä sovelluksen huonoudesta lähetellään tuntemattomille.
Tinder sovelluksena pyrkii maksimoimaan svaippien määrän eikä saattamaan ihmisiä yhteen, koska silloin lopettavat tuotteen käytön eivätkä tuota dataa eteenpäin myytäväksi. Poistin koko pelin ja siirryin muihin antoisampiin harrastuksiin.
Kannattaa tosiaan tajuata, että tinderin tarkoitus ei ole auttaa parinmuodostusta vaan rahastaa sillä ja myymällä kerättyjä tietoja.