Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja armoton henkinen väkivalta - en jaksa enää!

Vierailija
14.03.2020 |

En jaksa kirjoittaa kaikkea, kirjoitan vain että viimeiset päivät on taas olleet ihan helvettiä. Lapsikin on jo siitä tietoinen. Tänään päivällä mies pisti taas niin pahan että rupesin itkemään. Ja oon itkenyt siirä lähtien. Mitä tekee mies: katsoo Talenttia, menee päiväunille, herää, touhuaa omiaan, nyt meni sheivaamaan päätään (pitää kaljua) ja kuuntelee samalla musaa.Lapsikin on käynyt kysymässä multa että miksi äiti itkee. En vaan jaksa tätä enää. En edes kykene enää pidättämään itkua, yleensä itken vaan öisin ettei lapsi näe. Mies terrorisoi koko ajan, pitää mua henkisessä otteessaan, viime kesänä hain eroa mutta mies sai mut perumaan sen.

Mulla ei ole mitään lähipiiriä, ei läheisiä ystäviä, ei lähellä asuvia sukulaisia. Äsken raapaisin käsivarteeni pitkät jäljet - en tiedä miksi? Oon vaan jotenkin niin täynnä vihaa ja väsymystä. Ja pelkään että erossa ja huoltajuuskysymyksessä mies saa käännettyä kaiken niin että oon hullu - näin hän on uhannut. Mitä tässä voi tehdä? Mies ei lyö, ei heittele tavaroita, ei usein edes huuda vaan harjoittaa henkistä väkivaltaa ja manipulointia. Muitten ihmisten aikana hän on mitä aurinkoisin ja mukavin persoona, kukaan ei usko millainen hän on kodin seinien sisäpuolella.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Tämä on sulle ollut selvää jo kesästä lähtien. Nauhoita miehen uhkailut ja hae apua ja tukea. Lähde vaikka lapsen kanssa turvakotiin

Vierailija
2/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala järjestämään muuttoa ja eroa. Ota yhteyttä johonkin tahoon mistä voisi saada apua.

Et voi enää jatkaa tuon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähdet siitä liitosta ja sillä selvä. Sosiaalitoimesta saa erotilanteeseen tukea. Kaupungilta hommaat vuokrakämpäm kiireellisenä. Et jää enää tuon miehen kanssa. Lapsikin kärsii jo tilanteesta, hae eroa edes lapsesi takia.

Vierailija
4/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, voit pyytää ilmaista matalan kynnyksen apua myös täältä: https://kirkonkeskusteluapua.fi/

Je esus rakastaa sinua todella paljon. 

Vierailija
5/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkele millaisissa liitoissa te siskot kärvistelette. Nyt eroat kiireesti, sulla on siihen voimaa.

Vierailija
6/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti on olemassa. Menet sinne lapsen kanssa ja sieltä järjestät eron ja muuton. Sieltä saat myös keskusteluapua ja tukea.

Vierailija
7/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erätkö miehen kautta. Hanki omaa tekemistä.

Vierailija
8/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö mies henkistä väkivaltaa myös lapseen?

Vierailija
9/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja pelkään että erossa ja huoltajuuskysymyksessä mies saa käännettyä kaiken niin että oon hullu - näin hän on uhannut."

Tietysti uhkaa, mutta ei se tarkoita että onnistuisi. Ehkä hän ei itsekään usko siihen, vaan pääasia että sinä pelkäät. Tuo uhkailu on myös sitä henkistä väkivaltaa.

Vierailija
10/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla aikuisena pitää olla omaa tahtoa, pyydä apua.

Lapsen kehitykselle nykyinen tilanne haitallinen.

Peruit avioerohakemuksen!? Ja sama jatkuu

Vierailija
11/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos et jaksa niin viranomaisiin yhteys.

Heillä on velvollisuus järjestää asunto pikaisesti, siitä yhteyskunta maksaa heille kk palkkaa.

Kuinkahan monen lapsen kehitys on suomessa häiriintynyt kun vanhempi, äiti jäänyt asumaan ja esim lapset joutuneet elämään perheväkivallän keskellä. Ja äiti kyvytön tekemään muutoksia.

Vierailija
12/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se eroaminen ole välttämättä niin helppoa. Ainakin jos on kyseessä joku narsisti, tällainen usein sekoaa vielä pahemmin ja kostaa kaikin keinoin. Saati se, että joudut lapsen laittamaan tämän luo eron jälkeen, etkä yhtään tiedä, mitä lapsi joutuu kestämään.

Vastaavassa tilanteessa ollaan, ja yritän järjestää jotenkin niin, että saisimme tämän talon myytyä ja sen jälkeen pääsisin lasten kanssa lähtemään. Viimeksi kun yritin, mies kieltäytyi talon myynnistä, ja minulla siis tässä paljon rahaa kiinni ja kulut juoksevat koko ajan.

Vierailija
13/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sisarukseni puolisolta, jonka terapeutin mukaan puoliso on psykopaatti.

Ota ero. Ei se mies mahda sulle mitään. Älä ota vastaan häneltä enää mitään sekoilua. Kerrot viranomaisille asiat kuten ovat.

Vierailija
14/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten yhteys kaukana oleviin sukulaisiin tai lähisukuun. Tai vaikka kriisipuhelimeen tai kriisikeskukseen ja keskustele miten pääset tilanteesta pois - kysymyksiä aiheuttavat kohdat. Eroa siten ettet kerro miehelle erosta kasvokkain, paitsi sitten kun olet turvassa joku viesti ja estä mies heti ettet ota häneltä enää viestejä - ettei hän manipuloi enää takaisin väkivaltaiseen suhteeseen. Estä somessa. Hanki uusi asunto itsellesi. Voit jo nyt ottaa selvää huoltajuusasioista muiden kanssa. Kun pääset pois nykyisestä, vaihda heti numerosi salaiseksi ja osoitetietosi kaikissa paikoissa. Älä anna miehen kontrolloida enää elämääsi, edes lapsella kiristämällä, luultavasti saat lapsen turvaan ja itsesi. Sinun ei kannata sietää enää henkistä väkivaltaa ja uhkailua, se vaikuttaa voimakkaasti lapseen & sinuun ja pilaa elämää turhaan. Jos mies näkee lasta tulevaisuudessa, onko hän alistava lasta kohtaan tai sitten jos on uusi nainen sille naiselle, lapselle tuskin tekee hyvää nähdä /kokea sitä. Ota aina selvää näistä miten pitäisi toimia

Vierailija
15/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Mies ei saisi katsoa telkkaria, vai saako katsoa vaan sellaisia ohjelmia joista sinä tykkäät?

Vierailija
16/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä huokaus.

Aina, joka kerta, kun näitä aloituksia tulee, ovat vastaukset samaa luokkaa:

Mikset lähde?? Miksi vaarannat lapsesi?? Nyt vaan eroat!! Ota se lapsi ja lähde menemään sieltä!! Ja paras: älä ota mitään sekoilua vastaan mieheltä!

Voi v*** oikeesti. Uskon, että edellä olevan kaltaiset vastaukset on ihan hyvää tarkoittavia, mutta paljastavat kyllä kirkkaasti, miten täydellisen pihalla nämä avuliaat on ap:n kaltaisen henkilön todellisuudesta.

Miten hitossa te kuvittelette, että se ap vaan lähtee, ottaa lapsen, eikä sitten enää hyväksy miehen sekoilua? Ihan kuin se olisi vain siitä kiinni, että ap ei vaan saa aikaiseksi? Että vastaushan ongelmaan on just noin helppo.

No ei ole! Se mies on hullu erotessakin ja vielä enemmän just erotessa! Lasta ei noin vaan saa hänen vaikutuksestaan pois, hänelläkin on isän oikeudet.

Viranomaisiin turvautuminen ei ole mikään helppo pakettiratkaisu, suunnaton määrä epätietoisuutta, tuskaa ja hätää on edessä, meni miten vain. Tämän takia ne naiset ei lähde. Ne tietää nykyisen pahan, eivät voi tietää tulevasta.

Anteeksi ap, että tulen ketjuusi meuhkaamaan, mutta mua niin veetuttaa nämä tsempiksi verhotut sua, uhria, peitellysti syyllistävät kommentit.

Ja olen itse myös tuon kokenut. Ja pitkään lähtöä tehnyt. Eli tiedän mistä puhun.

Pähkinänkuoressa: Se lähteminen ei ole ihan mustavalkoista. Ja jos itse olet niin onnekas, ettet ole ko. tilannetta kokenut, niin tue, tue, tue, äläkä syyllistä uhria!

Tsemppiä ap, sä pystyt vielä joku päivä tekemään ne ratkaisut, joita tarvitset!

Vierailija
17/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvä huokaus.

Mikset lähde?? Miksi vaarannat lapsesi?? Nyt vaan eroat!! Ota se lapsi ja lähde menemään sieltä!! Ja paras: älä ota mitään sekoilua vastaan mieheltä!

Voi v*** oikeesti. Uskon, että edellä olevan kaltaiset vastaukset on ihan hyvää tarkoittavia, mutta paljastavat kyllä kirkkaasti, miten täydellisen pihalla nämä avuliaat on ap:n kaltaisen henkilön todellisuudesta.

Miten hitossa te kuvittelette, että se ap vaan lähtee, ottaa lapsen, eikä sitten enää hyväksy miehen sekoilua? Ihan kuin se olisi vain siitä kiinni, että ap ei vaan saa aikaiseksi? Että vastaushan ongelmaan on just noin helppo.

No ei ole! Se mies on hullu erotessakin ja vielä enemmän just erotessa! Lasta ei noin vaan saa hänen vaikutuksestaan pois, hänelläkin on isän oikeudet.

Viranomaisiin turvautuminen ei ole mikään helppo pakettiratkaisu, suunnaton määrä epätietoisuutta, tuskaa ja hätää on edessä, meni miten vain. Tämän takia ne naiset ei lähde. Ne tietää nykyisen pahan, eivät voi tietää tulevasta.

Anteeksi ap, että tulen ketjuusi meuhkaamaan, mutta mua niin veetuttaa nämä tsempiksi verhotut sua, uhria, peitellysti syyllistävät kommentit.

Ja olen itse myös tuon kokenut. Ja pitkään lähtöä tehnyt. Eli tiedän mistä puhun.

Pähkinänkuoressa: Se lähteminen ei ole ihan mustavalkoista. Ja jos itse olet niin onnekas, ettet ole ko. tilannetta kokenut, niin tue, tue, tue, äläkä syyllistä uhria!

Mitä neuvoisit ap:n tekevän?

Vierailija
18/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvä huokaus.

Mitä neuvoisit ap:n tekevän?

Keräämään uskoa itseensä, ja pystyvyyteensä. Selvittämään asiat mahdollisimman pitkälle etukäteen, hakemaan apua vaikka sitten miehen tietämättä. Pohjustavan eroa ja lähtevän kun on valmis. Ei syyllistyä, jollei pysty/uskalla heti.

Ei ole mitään loistavaa neuvoa, on vain ehdotuksia. Jos kyseessä on oikeasti vaikka persoonallisuushäiriöinen puoliso, tilanne on kamala molemmin puolin, lähtiessä ja jäädessä. Mutta uhrin ei kuulu kantaa syyllisyyttä siitä, että on siinä tilanteessa ja koittaa selviytyä siitä jotenkin.

Se jota lainasit.

Vierailija
19/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oikeasti pilaa lapsesi elämää jäämällä tuohon liittoon. Pahimmillaan lapsestasi tulee samanlainen kuin minusta, mielenterveysongelmia, ei sosiaalista elämää, eikä kykeneväisyyttä parisuhteeseen, täysin rikkinäinen ihminen.

Vierailija
20/37 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lähteä, itsensä takia.

Psykopaatti ei menetä toivoaan mutta vaikuttaa sinun psyykeesi, karua sanoa mutta ei lapsen takia kannata, koska lapsi on riippuvainen sinusta ja hyvinvoinnistasi, siksi olet ensi sijalla.

Ajan mittaan saat huoltajuudenkin, kun osaat pitää puoliasi.

Nähty on kuinka kauan ja turhaan lasten annetaan kärsiä ennen kuin viranomaiset puuttuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä