Mies ja armoton henkinen väkivalta - en jaksa enää!
En jaksa kirjoittaa kaikkea, kirjoitan vain että viimeiset päivät on taas olleet ihan helvettiä. Lapsikin on jo siitä tietoinen. Tänään päivällä mies pisti taas niin pahan että rupesin itkemään. Ja oon itkenyt siirä lähtien. Mitä tekee mies: katsoo Talenttia, menee päiväunille, herää, touhuaa omiaan, nyt meni sheivaamaan päätään (pitää kaljua) ja kuuntelee samalla musaa.Lapsikin on käynyt kysymässä multa että miksi äiti itkee. En vaan jaksa tätä enää. En edes kykene enää pidättämään itkua, yleensä itken vaan öisin ettei lapsi näe. Mies terrorisoi koko ajan, pitää mua henkisessä otteessaan, viime kesänä hain eroa mutta mies sai mut perumaan sen.
Mulla ei ole mitään lähipiiriä, ei läheisiä ystäviä, ei lähellä asuvia sukulaisia. Äsken raapaisin käsivarteeni pitkät jäljet - en tiedä miksi? Oon vaan jotenkin niin täynnä vihaa ja väsymystä. Ja pelkään että erossa ja huoltajuuskysymyksessä mies saa käännettyä kaiken niin että oon hullu - näin hän on uhannut. Mitä tässä voi tehdä? Mies ei lyö, ei heittele tavaroita, ei usein edes huuda vaan harjoittaa henkistä väkivaltaa ja manipulointia. Muitten ihmisten aikana hän on mitä aurinkoisin ja mukavin persoona, kukaan ei usko millainen hän on kodin seinien sisäpuolella.
Kommentit (37)
Voimia niin paljon, en tiedä onko sen sanomisesta apua mutta kuitenkin. Täällä on kommentoitu paljon hyviä käytännön neuvoja, kuuntele niitä. Uskon että sinulla on voimaa lähteä ❤.
Minulla saattaa olla todella huonoja neuvoja vastaavasta puolisosta, mutta minua ne tietyt teot auttoivat pääsemään pois.
Uskouduin muutamille ihmisille tilanteestani ja jotka halusivat ymmärtää. Onko sinulla ketään, joka kuuntelee ja joka ei kuitenkaan päsmäröi neuvoja saati sotkisi itsensä teidän väleihin? Joku, joka lähtisi tukemaan sinua oikean ratkaisun löytymisessä ja joka kerro asioistasi miehelle,
Tallensin miehen ja minun keskusteluja, joissa hän aina hallitsi ja manipuloi minua. Kuuntelin keskustelut uudelleen ja opin niistä, että alistuin liikaa , puolustuaduin ja myöntelin. Opin tallenteista uuden taktiikan puhua miehelle. HÄnelläkin oli oma taktiikkansa puhua minulle, joten se vain vaati opettelua ja mies muuttui epävarmemmaksi minun suhteeni. Se oli sellaista psykologista "taistelua" ja jossa muutos välillämme tapahtui hitaasti miehen sitä älyämättä. Ja kun sain jalansijaa miehen kanssa myös ajattelin selkeämmin. Niitä tallenteita voi kuunteluttaa sitten jollakin asiantuntijallakin, jolloin saat vakuutettua tilanteesi. Niitä et voi käyttää miestäsi vastaan, mutta ne auttavat muita ymmärtämään tilannettasi.
Voimia eteenpäin. Älä ole siellä yksin. Luota, että saat apua kun sitä pyydät.
Vierailija kirjoitti:
Syvä huokaus.
Aina, joka kerta, kun näitä aloituksia tulee, ovat vastaukset samaa luokkaa:
Mikset lähde?? Miksi vaarannat lapsesi?? Nyt vaan eroat!! Ota se lapsi ja lähde menemään sieltä!! Ja paras: älä ota mitään sekoilua vastaan mieheltä!
Voi v*** oikeesti. Uskon, että edellä olevan kaltaiset vastaukset on ihan hyvää tarkoittavia, mutta paljastavat kyllä kirkkaasti, miten täydellisen pihalla nämä avuliaat on ap:n kaltaisen henkilön todellisuudesta.
Miten hitossa te kuvittelette, että se ap vaan lähtee, ottaa lapsen, eikä sitten enää hyväksy miehen sekoilua? Ihan kuin se olisi vain siitä kiinni, että ap ei vaan saa aikaiseksi? Että vastaushan ongelmaan on just noin helppo.
No ei ole! Se mies on hullu erotessakin ja vielä enemmän just erotessa! Lasta ei noin vaan saa hänen vaikutuksestaan pois, hänelläkin on isän oikeudet.
Viranomaisiin turvautuminen ei ole mikään helppo pakettiratkaisu, suunnaton määrä epätietoisuutta, tuskaa ja hätää on edessä, meni miten vain. Tämän takia ne naiset ei lähde. Ne tietää nykyisen pahan, eivät voi tietää tulevasta.
Anteeksi ap, että tulen ketjuusi meuhkaamaan, mutta mua niin veetuttaa nämä tsempiksi verhotut sua, uhria, peitellysti syyllistävät kommentit.
Ja olen itse myös tuon kokenut. Ja pitkään lähtöä tehnyt. Eli tiedän mistä puhun.
Pähkinänkuoressa: Se lähteminen ei ole ihan mustavalkoista. Ja jos itse olet niin onnekas, ettet ole ko. tilannetta kokenut, niin tue, tue, tue, äläkä syyllistä uhria!
Tsemppiä ap, sä pystyt vielä joku päivä tekemään ne ratkaisut, joita tarvitset!
En ole syyllistänyt. Olen yksi joka vastasi ja olen ollut väkivaltaisen uhkailevan henkilön kanssa samassa asunnossa asumassa ja kohdannut useita väkivaltaisia henkilöitä nuorempana. Koska sieltä joutuu kuitenkin ennen pitkää lähtemään, miksei tekisi sitä nyt. Se että jäisi väkivaltaisen miehen kanssa asumaan samaan, lisää mahdollisuutta että asunnossa miehen kanssa käy vielä huonommin /henkilö manipuloi lisää /tilanne pitkittyy kohtuuttomasti ja naiset voivat sairastua väärissä suhteissa moneksi vuodeksi. Siellä ollaan koko ajan vaarassa. Siksi ON kiire lähteä tai keskustella jonkun kanssa aiheesta joka käy vuoropuhelua, että tilanne ratkeaa. Kuten sanottua huoltajuusasiat voi ottaa jo nyt selville vaikka kuinka suojelisi lastaan, eikä arvuutella, myös lakimiehet auttavat joskus. Tärkeä pointti on se, ettei jää uhkauksista huolimatta itse, koska siinä ajassa tapahtuu uutta tuhoa naisen psyykelle ja lapselle. Lisäksi jos äiti kuolee miehen käsissä joissakin perheissä, siitä on leikki kaukana. Kannattaa keskustella edes epävirallisesti kriisikeskuksessa nimettömänä tai kriisipuhelimeen, jossa voi lieventää huolia lapsiasiasta ja lähdöstä
Taskussa tai pöydällä olevalla kännykällä on tosi helppo nauhoittaa tilanteita ja myös puhelinkeskustelut.
Laita nauhoitus päälle ennen jotain vakiotilannetta, jossa noita juttuja tulee, tai sitten käväise laittamassa vaikka vessassa nauhoitus päälle, jos ei sattunut olemaan päällä. Ennen pitkää kyllä saat riittävästi materiaalia.
Siinä ensimmäinen askel. Saat todisteet ja oman opiskelumateriaalin.
Luepa semmoinen kirja kun "Miksi se ei vain lähde?" Avasi ainakin omat silmät monelle asialle. Ja ennen kaikkea se että väkivaltaiset puolisot toimivat yleensä aina saman kaavan mukaan, ja uhreja on paljon. Et ole yksin.
TURVAKOTIIN! Heti!!
ap pelasta lapsesi. Mä olen tollasen isän lapsi ja koko elämäni kärsinyt isästäni ja traumatisoitunut pahasti.
Äitini valitsi isän ja antoi sen rääkätä lapsiaan. Lopputulos on se etten ole kummankaan kanssa missään tekemisissä. Eivät näe ainoita lapsenlapsian koskaan.
Haluatko että lapsesi on elämässäsi aikuisena? JÄTÄ SE MIES jos lapsesi merkkaa sulle jotain!!!
Mä olin samassa tilanteessa ja olin pitkään varma ettei kukaan auta, mutta sitten menin sossulle ja asiat alkoi heti hoitua ja sain sieltä tukea. Menet heti maanantaina sosiaalityöntekijälle. Et sano miehellesi mitään vaan hoidat asiat kuntoon ja sitten vaan lähdette. Tsemppiä!
Jäi kyllä todella epäselväksi, millaista on tämä armoton henkinen väkivalta. Aloituksessa siitä ei kerrottu mitään. Vain että mies sanoi jotain, jonka vuoksi nainen rupesi itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, voit pyytää ilmaista matalan kynnyksen apua myös täältä: https://kirkonkeskusteluapua.fi/
Je esus rakastaa sinua todella paljon.
Miksi kirjoitat Jeesuksen välilyönnin kanssa?
rikas mies ja et halua itse maksaa kulujasi, niin pakko olla sen kans
Tämän asian pitäisi olla jo itsestäänselvyys, mutta miksi se sitä kuitenkaan ole?
Pelkäät toimia oikein ja erota, se vaatii vaivaa ja rohkeutta mutta lopulta kaikki on paremmin, joten se vaiva kannattaa nähdä.
Toivottavasti sinulla on voimia selviytyä, etkä anna miehesi taas ylipuhua ja alistaa sinua pysyvästi.
Tsemppiä.
Muutos pelottaa monia, mutta uskon että tämä muutos parantaa sinun ja lapsesi elämänlaatua suuresti.
Tästä kommentista sinun ei tule välittää. Tiinan suurin huvi on purkaa pahaa oloaan haukkumalla kaikkea liikkuvaa tällä palstalla (ja muutenkin).
Vierailija kirjoitti:
Erätkö miehen kautta. Hanki omaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Jäi kyllä todella epäselväksi, millaista on tämä armoton henkinen väkivalta. Aloituksessa siitä ei kerrottu mitään. Vain että mies sanoi jotain, jonka vuoksi nainen rupesi itkemään.
Kuulostaa ihan siltä, että naisella olisi itse asioita selvitettävänä. Kaataa parisuhteen ongelmat kokonaan miehen "manipuloinnin" syyksi.
Ainoa ratkaisu on ero. Henkinen väkivalta on pahinta. Ota yhteyttä joihinkin tahoihin jotka auttavat, selviät kyllä. <3 Lupaan, että alat voida henkisesti paremmin kun pääset pois tuosta myrkyllisestä suhteesta. Älä anna miehen manipuloida sinua jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti on olemassa. Menet sinne lapsen kanssa ja sieltä järjestät eron ja muuton. Sieltä saat myös keskusteluapua ja tukea.
Haloo!!! Turvakotiin, kun itkettää parisuhteessa? Eiköhän ne ole tarkoitettu oikeaan tarpeeseen. Pariterapeutti olisi oikea osoite
siis mitä se muka on tehnyt?
onko talentin katsominen ja pään sheivaaminen armotonta henkistä väkivaltaa?
Niin ja lapsi säästyy täysin kärsimyksiltä vuosien erohelvetissä?
Mistä sitä sais noin simppelin maailmankatsomuksen?