Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden aivot ei jotenkin tajua, että tämä koronatouhu on todellisuutta eikä joku pitkälle viety vitsi...

Vierailija
14.03.2020 |

Ja kohta joku puhaltaa pilliin ja palataan taas ns. normielämään.... Tai siis, mä elän koko ajan normielämää, kun en muutoinkaan tapaa kovinkaan ihmisiä. Töissä yksinyrittäjänä (ei muita työntekijöitä eikä muutoksia töissä... vielä), sitten kotiin (asun yksin) ja harrastuksia (ratsastus) ei ole peruttu....
Jotenkin, kun ei näkyviä muutoksia ole, niin tämä tuntuu vaan joltain puheelta/leikiltä, mitä sitten seurataan netistä tai tvstä. Aivot sanoo: ei kosketa minua eikä muitakaan ihmisiä...
Osasinkohan selittää....

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko shokin aikaansaamaa dissosiaatiota eli mielesi puolustuskeino.

Vierailija
2/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama, kuin eläisi elokuvassa. Voihan tämä olla defenssikin. Toisaalta ajattelen ja tunnen niin, että koska tähän uhkaan ja sen seurauksiin (sairastuuko ja kuinka pahasti ja tuleeko pysyviä vaurioita) ei voi itse loppupeleissä täysin vaikuttaa varautumisesta huolimatta, niin se jotenkin paradoksaalisesti keventää huolta. Vaikka en uskonnollinen olekaan, niin ajattelen, että herran haltuun ja elämä kannattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Mikään ei ole vielä arjaessa muuttunut, lapset oli perjantaina koulussa, kävin kaupassa, siivosin, viikonloppua on vietetty normaalisti eli kotona ja kotipihassa touhuillen. Välillä sitten havahdun todellisuuteen, ja tulee epäuskoinen olo, voiko tämä olla totta? Ihan kuin alkaisi nähdä pahaa unta, ja sitten tajuaa, että ei se olekaan unta vaan tapahtuu oikeasti!

Olen välillä miettinyt, kun maailman tilanne on ollut kovin räjähdysherkkä, että miltähän se tuntuisi, jos yhtäkkiä tulisi tieto, että nyt ollaan sodassa. Olen kuvitellut sen tunteen juuri tällaiseksi kuin miltä nyt tuntuu.

Vierailija
4/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei tajua tätä. Kaupassa kellään ei ollut hanskoja eikä maskeja.

Vierailija
5/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maski suojaa kun se virus säilyy ilmassa, kun kaupassa joku hönkäisee edessäsi niin se virus voi silmiesi kautta pesiytyä sinuun? Kysynpähän vaa?

Vierailija
6/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kaupassa oli jotenkin kummitusmaisia. Hiljaisia ja väistää toisiaan.

Vierailija
7/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Herään joku aamu ja katson noita kuolleiden tilastoja. Ei tunnu todelliselta.

Vierailija
8/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä muka voisi tajuta :O

Noudata ohjeita, jotka on varmasti kuultu ja luettu moneen kertaan parhaasi mukaan.

Vierailija
9/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maski suojaa kun se virus säilyy ilmassa, kun kaupassa joku hönkäisee edessäsi niin se virus voi silmiesi kautta pesiytyä sinuun? Kysynpähän vaa?

Kyllä se maski vähentää vaikka niitä minun ympärilleni hönkäisemiäni bakteereja. Ei tartuntoja voi estää, mutta leviämistä on tarkoitus minimoida varotoimin.

Vierailija
10/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on normaali reaktio, kieltäminen. Mäkin torjun asian ainakin osittain, koska en vaan jaksaisi mitään ylimääräistä stressiä ja pelkoa, kun sitä on muutenkin riittämiin.

Vierailija
11/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ihmiskunnan historia on jatkuvaa "shit hits the fan" osastoa. Se vain vaihtelee, että missä ja miten. Tällä kertaa roiskui vähän laajemmalle.

Vierailija
12/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla japskilla näytti kaupassa olevan maski turvan peittona. Suomalaisilla en ole vielä niitä nähnyt.

Vierailija
13/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tuntuu, että olen jotenkin enemmän elossa kuin koskaan. (Toistaiseksi, kun en sairastunut kerran ole.)

On ollut ehkä vuosikymmeniä sellainen tunne, kuin odottaisin unessa jotain kriisin aikaa, jolloin pääsen olemaan vahva muidenkin puolesta. Nyt tuntuu, että sen aika on tässä.

Vierailija
14/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nyt vielä ole tartuntariskit niin korkeita. 2 viikon kuluttua maskit ovat varmasti arkea.

Vierailija
15/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh.. Kuule kus.päitä ne kaikki on, joten ihan täysi vitsi se on kuten näiden muutkin asiat.

SE vaan on huono vitsi.

Zinc

Kokeileppa. Tee näille kus.päille sama mitä ne tekee muille. Niiden huumorintaju ei enää ymmärräkään niiden hauskoja omia vitsejä.

Vierailija
16/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Trump, Kommari-hallitus, Corona .. 

Kaikki saman vitsin jatkumoa.

Ettekö te jo tajua ?

Zinc

Vierailija
17/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on naurettavasta hysteriasta, maailmanlopun odottelusta ja kaupan liha-ja vessapaperihyllyjen tyhjentämisestä?

Vierailija
18/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "vitsin". 

Zinc

Vierailija
19/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut tietenkin luulee, että vaikka kansasta on 70% normaaleja töissä käyviä ihmisiä, että meillä OIKEASSA demokratiassa voisi olla tämä kommunistinen hallitus ?

Zinc

No ei tasan voisi. 

It´s RIGGED. Ääliöt.

Vierailija
20/38 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tuntuu, että olen jotenkin enemmän elossa kuin koskaan. (Toistaiseksi, kun en sairastunut kerran ole.)

On ollut ehkä vuosikymmeniä sellainen tunne, kuin odottaisin unessa jotain kriisin aikaa, jolloin pääsen olemaan vahva muidenkin puolesta. Nyt tuntuu, että sen aika on tässä.

Ehkä se on sitä, että olet nyt enemmän läsnä tässä hetkessä (eikä mieli askartele niin paljon menneen tai tulevan parissa)? Tilanne on niin epävarma, että sen todella tuntee miten meillä on vain tämä hetki. Niinhän se on ollut ennenkin, mutta nyt siitä on todella tietoinen. Ja minusta se tuntuu jotenkin hyvällekin kaikessa epävarmuudessaankin.