Kuinka monet muistaa 90 luvun laman?
Tää on vielä hurjempaa!
Welvome to the twenties!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006438046.html
Kommentit (15)
Muistan, olin silloin noin 5-10v ja molemmat vanhemmat menetti työnsä. Jäi ikuinen pelko ja ahdistus persiiseen, ja näin aikuisena olen hyvin pihi ja pelokas kuluttaja. Toivottavasti ei enää uutta lamaa.
Muistaakseni olutta sai halvimmillaan 5 mk/tuoppi.
Miten mahtaa käydä pilvenpiirtäjien rakennussuunnitelmien ja redin majakoiden valmistumisen?
Lama on tullut aina kun on suunniteltu korkeaa rakentamista, niin nytkin.
Euroopassa on päätetty siirtää talous ja rahat sen mukana Aasiaan. Ja sitten kun Kiina yskäisee, koko Eurooppa romahtaa.
Lama tulee aina kun kansalle markkinoidaan osakesijoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, olin silloin noin 5-10v ja molemmat vanhemmat menetti työnsä. Jäi ikuinen pelko ja ahdistus persiiseen, ja näin aikuisena olen hyvin pihi ja pelokas kuluttaja. Toivottavasti ei enää uutta lamaa.
Tästä lamasta tulee paljon pahempi. Ei mene pitkään kun konkurssiaalto ja itsemurhaluvut kasvavat todella reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Lama tulee aina kun kansalle markkinoidaan osakesijoittamista.
90-luvun laman edellä oli televisio- ja katumainoksia osakesijoittamisesta.
Mainoksessa trenssitakkinen nainen oli kaupassa ostoksilla. Nainen mietti ostoslistaansa: maitoa, leipää, tomaatteja... ja osakkeita.
Kahden luokkakaverini isät menettivät firmansa ja tekivät itsemurhan 90-luvulla. Vaikutti koko kaveripiiriin tuo lama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä lamasta tulee paljon pahempi. Ei mene pitkään kun konkurssiaalto ja itsemurhaluvut kasvavat todella reippaasti.
No voihan video >:X Ei taas, en jaksa!
Minä muistan katkerasti: olin hullu mennyt takaamaan sukulaisen lainan ja siinhän sitten maksoin.... :(
Siitä ysärin lamasta asti työttömyys on pysynyt kuusinumeroisena. Joo työvoimapula jep, jep.
Nyt tulee pahin lamaa 90 vuoteen.
Monet muistavat siksi että ovat eläneet silloin, eivätkä ole dementoituneet.
Tätähän sinä kysyi etkä määrää?
90- luvulla kirpputoreja oli parhailla liikepaikoilla. Paljon oli myös mies ja oluthana-yrityksiä. Noita baareja saattoi nähdä lähes parkkipaikoillakin. Ne oli rajattu köydellä ja niissä istuttiin valkoisilla muovituoleilla.
Silloin yritettiin tehdä kauppaa toplessilla.