Pelkäätkö työpaikkasi puolesta, kun maailmantalous romahtaa ja Suomi ajautuu taantumaan?
Eilen jo pari yritystä ilmoitti yt-neuvotteluista.
Kommentit (62)
En pelkää koronaa. Pelkään sitä että miten elätän lapseni työttömyyskorvauksilla.
Työttömänä ei pelättävää, tuilla pärjään mainiosti. Vielä vähemmän löytyy töitä nyt kun korona alkaa kurittaa.
Jos koko talous romahtaa, joudutaan vielä leikkaamaan lisäksi sosiaaliturvaa ja sitten kaikki ovat kusessa.
Kyllä, lama on aika väistämätön. Tuleeko yhtä paha kuin 90-luvun alussa, sitä pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ei pelättävää, tuilla pärjään mainiosti. Vielä vähemmän löytyy töitä nyt kun korona alkaa kurittaa.
Luuletko että tuet pysyvät samoina jos koko järjestelmä oikein kunnolla niiaa?
Kaikilta muilta leikataan paitsi partalap silta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lama on aika väistämätön. Tuleeko yhtä paha kuin 90-luvun alussa, sitä pelkään.
Tästä tulee pahempi. Tästä ei nousta jonkun lätkän maailmanmestaruuden myötä.
Hieman helpottunut olo. Oli tarkoitus tehdä viime syksynä asuntokaupat vaan ajattelin kuitenkin jättää välistä, hinnasta ei päästy sopuun Nyt ainakin nukun yöni hyvin vaikka asun vielä vuokralla.
90 luvun lama oli lastenleikkiä. Tässä on kyse koko maailmasta.
Kaikki on mahdollista, mutta minä pärjään aina.
Keksin sitten jotain muuta, jos huonosti käy.
No kyllä sitä mietin, että luultavasti jään työttömäksi (vaikka luulen minua kipeiten tarvittavan tällaisen "hyökyaallon" pyyhkäistyä yli). Mietin myös, että elämästä tulee haasteellisempaa kun talous menee tiukaksi.
Mutta yhä edelleen toistan itselleni, että minulla on katto pään päällä ja rakkaat tässä lähellä. Se on kuitenkin tärkeintä. Toivon kyllä, että lapseni saavat hyvin siivet kantamaan opintojen ja työllistymisen muodossa - se jää nähtäväksi.
Toivottavasti kesätyötä ei peruta.
Ei muuten taida Suomen vauvatalkoot jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tuet pysyvät samoina jos koko järjestelmä oikein kunnolla niiaa?
En luule. Ihan sama mitä ne tuet on, loppujen lopuksi on sillä pärjättävä mitä yhteiskunta tarjoaa. Joko elän tai kuolen nälkään, ihan sama mulle jos ei töitä kerran ole. Pyhällä hengellä ei paljon eletä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Nämä saa kenkää jatkossa
Hotellityöntekijät
Lentokentän väki
Lentoyhtiöt
Laivayhtiöt
Muusikot ja artistit
Vienti hyytyy - teollisuuteen vaikutus tulee syksyllä
Satamat
KuljetusliikkeeTKun ei oo ostovaraa - kaupan ala kärsii
Lentokentän ja lentoyhtiön kohdalla lievästi eri juttu ja niiden kohtalo ei riipu Suomesta vaan muista maista. Finnairin nerokas strategia perustuu kauttakulkuliikenteeseen idän ja lännen välillä. Jos ja kun Eurooppa, Aasia ja muu maailma elpyy Suomea nopeammin, tulee tälle reitille olemaan kysyntää myös jatkossakin ihan riittävästi ja työllisyys säilyy ok-tasolla.
En ole työstä huolissani, päinvastoin töitä tulee olemaan enemmän kuin tekijöitä.
Seuraavat vuodet tulevat olemaan todella heikkoja.
Ravintoloita tulee kaatumaan kun huvitteluun ei ole rahaa.
En oikeastaan, jos edes osa suomalaisesta teollisuudesta pysyy pystyssä.
Kyllä.
Nämä saa kenkää jatkossa
Hotellityöntekijät
Lentokentän väki
Lentoyhtiöt
Laivayhtiöt
Muusikot ja artistit
Vienti hyytyy - teollisuuteen vaikutus tulee syksyllä
Satamat
KuljetusliikkeeT
Kun ei oo ostovaraa - kaupan ala kärsii