Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat ja ihmisten parissa työskentelevät: oletteko havainneet muutosta ilmapiirissä?

Vierailija
13.03.2020 |

Itse olen. Eilen tuntui ruokakaupassa käydessä kuin maailmanlopun uhka olisi laskeutunut ihmiskunnan ylle. Omassa työssä hamstraaminen tms. ei näy, vaan töissä on paljon hiljaisempaa. Tänään asiakkaat olivat jotenkin varautuneita ja vaisuja. Ilmapiiri on ollut hyvin erikoinen.

Jos oltaisiin maailmanlopusta tai pandemiasta kertovassa elokuvassa, tämä olisi hetki ennen sitä kun asiat riistäytyvät käsistä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin!

Vierailija
2/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesejä kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyössä en ole huomannut ilmapiiri muutosta. Ainostaan se että jotkut mielenterveyden ongelmista kärsivät voivat entistä huonommin.

Vierailija
4/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tunnelma kuin kauppatorin iskun jälkeen. Silloinkin katselin ikkunasta ulos ja ihmettelin kun ketään ihmisiä ei näkynyt missään. Asun siis Turussa.

Vierailija
5/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä mukavaa ja asiakkaat ihan normaalilla tuulella.

Vierailija
6/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat olleet vakavampia kuin aiemmin. Asia on monella kovasti mielen päällä ja haluavat siitä jutella. Toisaalta joukkoon mahtuu myös niitä, jotka suhtautuvat kevyesti ja lähinnä naureskelevat koko asialle, mutta näitä vähemmän.

Hamstrausta on näkynyt mutta hillitysti. Työpaikkani tuotteet eivät ole varmasti kenellekään ensimmäinen hamstrauskohde. Asiakasmäärään ei ole merkittävästi vaikuttanut, ihmiset uskaltautuvat edelleen syömään yleisiin tiloihin.

Vierailija
7/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun että nyt ihmiset ei uskalla ihan päin yskiä.

Vierailija
8/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hermostuneita ja ahdistuneita.

Osa päiväperhosena nauttii kummalla tavalla.

Vierailija
9/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut erityisesti tänään, että ihmiset ovat vähän kuin yhtäkkiä lähentyneet keskenään ja ovat paljon puheliaampia. Onhan meillä tämä puheenaihe, jossa kaikki ovat suunnilleen samalla puolella. Sellaista pientä varpaillaan oloa, pelkoa ja/tai jännitystä toki myös on aistittavissa.

Vierailija
10/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun että nyt ihmiset ei uskalla ihan päin yskiä.

Täysin eri. Ihan antaumuksella pärskivät ympäriinsä eivätkä edes yritä suojata. En pysty tajuumaan.

Vierailija
11/11 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Vaasassa huomannut erityistä tunnelmanmuutosta tai edes ihmisten vähenemistä julkisilta paikoilta. Helsingissä voin kuvitella että näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan