Voinko antaa lapselleni saman nimen kuin serkkuni?
Lapseni on siis tätä serkkuni lasta kymmenisen vuotta nuorempi (ja olen myös itse serkkuni kymmenen vuotta nuorempi) . Mielestäni voisin antaa kyseisen nimen, sillä en näe serkkuani enkä serkkuni lasta kuin ehkä kaksi kertaa vuodessa, mutta äitini ja kaksi siskoani ovat sitä mieltä, että nimi on jo "varattu" enkä näin ollen "voi" antaa sitä. Mitä ajatuksia herättää ?
Kommentit (7)
Voit toki antaa, mutta omasta mielesäni tuo kuullostaa, ehkä vähän mielikuviuksen puutteelta. Toisaaltta onhan sitä joillain perinne, että yksi lapsen etunimistä on sellainen, joka on mahd. vuosikymmeniä kulkenut suvussa ja on pyrity anamaan aina.
Ainoastaan sisarusten nimissä on rajoitus.
Kysy serkulta! Kirjoita, niin voi miettiä ja vastata.
Pikkuserkku on kyllä aika kaukaista sukua, mutta minä en siltikään antaisi samaa nimeä. Riippuu ehkä vähän nimestäkin. Jos nimi on todella yleinen, on ehkä ymmärrettävää, että samoja nimiä osuu samaan sukuun. Jos taas serkkusi on ihan selvästi halunnut lapselleen erikoisen ja uniikin nimen, on aika hölmöä mennä matkimaan sitä.
Meillä on suvussa serkuksilla lapset joilla on sama nimi yhden kirjaimen erolla, tyyliin Iida ja Ida - ei tämä nimi, mutta tunnistettavuuden vuoksi en kerro mikä nimi. Ovat vielä samanikäisiä, muutaman kuukauden ikäero. Mutta kun eivät ole paljon tekemisissä, niin eivät tainneet edes tietää toinen toistensa lasten nimeä.
Hyvin voi antaa. Ikäerokin on niin iso, että tuskin menevät nimet sekaisin.
Voit antaa. Tiedän useita samannimisiä serkkupareja.