Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut yo-kirjoittajat paniikissa?

Vierailija
13.03.2020 |

Mä luulin et tänään ois rauhallinen lukupäivä, mut nyt vaikea pysyä rauhallisena, kun pitää kirjaimellisesti aamusta iltaan opetella ulkoa niin paljon kun mahollista. Pitää lukea viikon edestä nyt muutaman päivän sisään. Koitan pysyä rauhallisena, mut koko ajan mieleen puskee "niin paljon opittavaa, että en voi edes taukoja ottaa". Tsemppiä muille kirjoittajille! <3

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan äitinä olen kauhuissani. Siirto kyllä järkevää, mutta tosiaan hurjaa, kun neljä koetta peräkkäin. Oli ajatus, että reaaleihin ehtii vielä hyvin lukea. Ei ehdi. Kamalaa tää, kun stressiä muutenkin. Olen niin hengessä mukana, että mulla on fyysisesti ihan paha olo. Kunpa kaikki kirjoittajat pysyisivät terveinä.

Vierailija
2/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä opetus siitä ettei kannata jättää lukemista viime tippaan. Meilläkin abi on tuskissaan. Ensi viikolla pitkä matematiikka, fysiikka ,kemia ja englanti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajan äitinä olen kauhuissani. Siirto kyllä järkevää, mutta tosiaan hurjaa, kun neljä koetta peräkkäin. Oli ajatus, että reaaleihin ehtii vielä hyvin lukea. Ei ehdi. Kamalaa tää, kun stressiä muutenkin. Olen niin hengessä mukana, että mulla on fyysisesti ihan paha olo. Kunpa kaikki kirjoittajat pysyisivät terveinä.

Joo niin on ja toivotaan! Ei tule niin hyvät arvosanat kuin tavoittelin, mutta haluan valmistua nyt keväällä... olisi edes reilua, jos yo-kokeista tehtäisiin HITUSEN helpompia tänä vuonna niiden kokeiden osalta, joita aikaistettiin, mutta tuskinpa, pirun vaikeita varmasti kuten aina. Ois pitäny ite ennalta tajuta, et korona voi vaikuttaa yo-kirjotuksiin tällä tavoin ja opetella kaikki varmuudella etuajassa. No, ei voi mitään, ärsyttää silti.

Vierailija
4/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä lapset sinne demi.fi tai snäppiin näitä keskusteluita jatkamaan. Eli demi.fi

Vierailija
5/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä opetus siitä ettei kannata jättää lukemista viime tippaan. Meilläkin abi on tuskissaan. Ensi viikolla pitkä matematiikka, fysiikka ,kemia ja englanti.

Tuskin moni jättääkään, mutta 7-9 päivää on aika arvokasta lukuaikaa.

Vierailija
6/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä lapset sinne demi.fi tai snäppiin näitä keskusteluita jatkamaan. Eli demi.fi

1. Täällä ei ole ikärajaa 2. Kukaan ei pakota sinua avaamaan keskustelua 3. 19-vuotias ei ole lapsi.

Vierailija
7/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viikosta kiinni se että ei pärjää, on tehnyt sen edellisen 2,5 vuoden aikana ihan jotain muuta kuin opiskellut.

Vierailija
8/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hyvä esimerkki siitä, kuinka typerästä päätöksestä oli kyse, kun yo-kirjoitukset runnottiin noin hallitsevaan asemaan opinahjojen sisäänotoissa. Tästä oli jo silloin ounasteluita, kyseltiin, mitä tapahtuu, jos sairastuu. Mutta kun oli kuulemma niin helppoa, kun kerrasta ratkeaa, kuka pääsee ja kuka ei!

Vierailija
9/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on viikosta kiinni se että ei pärjää, on tehnyt sen edellisen 2,5 vuoden aikana ihan jotain muuta kuin opiskellut.

Totta, mutta jos muistaa 4/5 asioista kaikkien aineiden kohdalla, niin muutamissa päivissä on aika vaikea oppia muistamaan lopun 1/5 joka aineesta, jos tavoittelee arvosanaa L.

Vierailija
10/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ap:n mennä lukemaan sen sijaan että notkuu av:lla.

Vierailija
11/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin on ja toivotaan! Ei tule niin hyvät arvosanat kuin tavoittelin, mutta haluan valmistua nyt keväällä... olisi edes reilua, jos yo-kokeista tehtäisiin HITUSEN helpompia tänä vuonna niiden kokeiden osalta, joita aikaistettiin, mutta tuskinpa, pirun vaikeita varmasti kuten aina. Ois pitäny ite ennalta tajuta, et korona voi vaikuttaa yo-kirjotuksiin tällä tavoin ja opetella kaikki varmuudella etuajassa. No, ei voi mitään, ärsyttää silti.

No kokeet on tehty useampi kuukausi sitten. Ei niitä ole Koronan aikana laadittu.

Vierailija
12/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanha ja katkera? ;)

Vierailija
13/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta jos muistaa 4/5 asioista kaikkien aineiden kohdalla, niin muutamissa päivissä on aika vaikea oppia muistamaan lopun 1/5 joka aineesta, jos tavoittelee arvosanaa L.

No, oisko kannattanut opiskella ne asiat sillon kerralla kunnolla? Mutta niin, nythän saa kätevän syntipukin tästä koronasta vaikka syynä on ollut oikeasti oma laiskuus.

Vierailija
14/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oisko kannattanut opiskella ne asiat sillon kerralla kunnolla? Mutta niin, nythän saa kätevän syntipukin tästä koronasta vaikka syynä on ollut oikeasti oma laiskuus.

Jos kerran opiskeltu pysyy aina päässä, mitäpä sitä niitä kirjoituksia enää järjestämään. Ne saksan kielen epäsäännölliset verbit, biologian Pavlovin koirat ja matematiikan integraalit on jo kertaalleen tentitty.

Korona-virus saisi toimia esimerkkinä siitä, että systeemi ei toimi. Vanha oli parempi.

Vierailija
15/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aivan eri mieltä. Tein itsekin lukioaikana lukusuunnitelman, johon sisältyi vielä kirjoituksia edeltävänä päivänä uuden oppimista.

Vierailija
16/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin heti Demiin luettuani uutisen ja tottahan se on. "Nyt saan paskan arvosanan/en pääse läpi!!" Juu... :) ei siinä, olisin varmaan ollut teininä ihan samanlainen :D

Vierailija
17/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen laiskuus? Jos kirjoitusajankohta on ilmoitettu, ainoa joka tässä töppää, on ylioppilaslautakunta. Siirtäkööt ne kirjoitukset (hamaan) tulevaisuuteen.

Vierailija
18/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tuliko käytettyä ne ensimmäiset viikot penkkareiden jälkeen tehokkaasti. Tai joululoma.

Vierailija
19/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tuliko käytettyä ne ensimmäiset viikot penkkareiden jälkeen tehokkaasti. Tai joululoma.

Itse olen aikuislukiossa, joten minulla ei edes ole penkkareita. Tilanne on minun kannalta se, että työskentelen viikonloppuna kokopäiväisesti ja työskentelen aina 38h/vko. Opiskelen myös avoimessa yliopistossa. 3 kurssia tällä hetkellä aikuislukiossa, 2 yliopistolla ja tosiaan nuo kirjoitukset. Joululomaa minulla ei töistä ollut vaan silloinkin työskentelin kokopäiväisesti. Olenko minäkin nyt kauheasti laiminlyönyt opintojani, kun olen hätääntynyt kirjoitusten siirrosta?

Vierailija
20/32 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kokeet on tehty useampi kuukausi sitten. Ei niitä ole Koronan aikana laadittu.

Juuri niin. Jos kirjoitukset menee kaikilla enemmän tai vähemmän paskasti niin tokihan ne vähemmän paskat kirjoittajat ne ällät saa.. Eli kunkin aineen arvosanojen pisterajat laskee. Kaikilla tämän vuoden kirjoittajilla tämä sama ongelma on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän