Uskallatko mennä uimaan, kylpylään, leffaan,ravintolaan, kahvilaan, junaan, kuntosalille...
Uskallatko? Uskallan, oikeastaan noihin kaikkiin.
Kommentit (59)
Pakkohan se on. Menen ja olen vastuullinen, pesen kädet ennen , jälkeen enkä näpli naamaani. Aivastelin eilen viimeksi koska satuin laittamaan hajuvettä, nyt vältän sitä etten aiheuta paniikkia kanssaeläjissä:D
Tässä joku onneton yksityisyrittäjä koettaa
tekohengittää jäihin pantua toimintaansa
ja vastailee omaan avaukseensa.
Boring.....!
En nyt ehdoin tahdoin. Uimassa en ole käynyt nyt enää puoleentoista viikkoon. Sehän se on varsinainen pöpönlevityspaikka, kosteissa tiloissa ja lämpimässä suihkuhuoneessa ja pukuhuoneessa pöpöt viihtyvät. Enkä kylpyläänkään kyllä menisi. Leffaan voisin mennä, jos näytös ei ole ihan täysi. Ravintolaankin, jos paikka on siisti eikä täynnä. Junaan menisin vain jos olisi ihan pakko.
Kyllä, liikun ihan normaalisti joka paikassa. Eilen kävin Töölön kisahallissa kuntosalilla ja huomenna varmaan taas. Toivottavasti eivät sulje... En pelkää yhtään koronaan koronaa, antaa tulla vaan.
En mene. Tarpeetonta juuri nyt. Viihdyn kotona vallan hyvin.
Juuri tänään THL kehoitti minimoimaan ihmiskontaktit. Sairastunut tartuttaa keskimäärin 2,3 ihmistä ja tätä määrää pyritään nyt pienentämään. Mitä vähemmän ihmiskontakteja, sitä vähemmän tartuntoja. En käy siksi nyt leffassa enkä hengaa kahviloissa ym. En pelkää omaa sairastumistani, vaan ajattelen kokonaisuutta: minä tartutan joitain ihmisiä ja he taas joitain.
Eikö osa vieläkään tajua. Kyse ei ole sinusta. Kyse ei ole siitä kuulutko riskiryhmiin. Kyse on siitä, että ihmisiä kehotetaan vakavasti välttämään kaikkea ylimääräistä (matkat, kokoukset, harrastukset yms.), jotta voidaan suojella suuria määriä ihmisiä ja auttaa terveydenhuoltoa kestämään. (Jos sairastuneita on enemmän kuin terveydenhuolto kestää, et välttämättä saa apua myöskään vaikka sinua kohtaisi jokin muu hengenvaarallinen asia kuin tämä sairaus) Jokainen sairastunut potentiaalisesti sairastuttaa suuren määrän ihmisiä. Siinä ei ole silloin väliä oletko itse riskiryhmässä - tapat vähintäänkin muita. (Todellisuudessa yksikään riskiryhmään kuulumatonkaan ei voi tietää kuinka pahasti itse sairastuu. Tähän on kuollut täysin perusterveitä ihmisiä ja teho-osastoillakin heitä on.)
Riskiryhmiin kuuluvien on tietenkin erityisesti syytä välttää kaikkea liikkumista mikä ei ole välttämätöntä, mutta välillä heidänkin on pakko käydä jossakin (kaupassa, apteekissa, lääkärissä) tai heidän luonaan on pakko käydä hoitajia tai omaisia. Mitä isommalla osalla ihmisistä tämä sairaus on sitä suurempi riski riskiryhmiin kuuluvillakin on sairastua, vaikka he itse olisivat kuinka huolellisia.
Jos et välitä omasta terveydestäsi ja olisit valmis ottamaan riskin omasta vakavasta sairastumisestasi, niin ajattele muita ihmisiä äläkä saata heitä hengenvaaraan omalla välinpitämättömällä käytökselläsi. Tämä ei ole sellainen asia johon kenenkään olisi syytä suhtautua kevyesti.
Vältän nyt kaikkia noita. Käyn auttamassa vanhempiani aamuin illoin. En ota riskiä. Samoin toimisin myös influenssan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla enkä mene.
En mene mihinkään, minne ei ole pakko mennä. Noihin lueteltuihin ei ole pakko mennä.
Paitsi junaan jos muulla ei töihin pääse.
EI!!! Älkää enää juosko ympäriinsä levittämässä koronavirusta. Eristäytykää.
Kiinan presidentti sanoi, että se virus on kuin paholainen ja oikeassa on.
Olin kartalla asiasta jo helmikuun alussa. THL ja hallitus ovat saaneet aikaan peruuttamatonta vahinkoa. Sitä vastuuttomutta oli järkyttävää seurata. Nyt otetaan vastuu asiasta omiin käsiimme. Talvisodan henki käyttöön nyt heti!!!
Julkisilla liikun, koska pakko, harrastan uintia eikä meidän treeenejä olla tällä hetkellä peruttu, mutta seuraan tilannetta, ravintoloissa en kovin usein käy, kuntosali on siinä ja siinä. Salilla, jossa käyn, käy myös paljon eläkeläisiä ja tänään oisin menossa elokuviin. Luotan kuitenkin siihen, että sinne ei tule kovinkaan paljon väkeä. Kyseessä pienen paikkakunnan elokuvateatteri.
27 on oikeassa. Googlatkaa epidemiakäyrä. Uskalluksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Kyllä tämä koskee ihan kaikkia.
Tässä hyvä artikkeli (englanniksi): https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die…
Aamulla kävin salilla ja kaupassa. Sen jälkeen dösällä ja ratikalla stokkalle, jossa kävin myös kahvilla. Kotiin tulin taas bussilla ja tällä kertaa kuski ei päästänyt ihmisiä koronan takia etuovesta sisään, vaan keskiovesta. Lippuja ei tarvinnut näyttää.
En käy. Olen päiväkodissa töissä.
Nyt tuli kaikille laiskamadoille ihana tekosyy olla harrastamatta liikuntaa!
Vierailija kirjoitti:
Eikö osa vieläkään tajua. Kyse ei ole sinusta. Kyse ei ole siitä kuulutko riskiryhmiin. Kyse on siitä, että ihmisiä kehotetaan vakavasti välttämään kaikkea ylimääräistä (matkat, kokoukset, harrastukset yms.), jotta voidaan suojella suuria määriä ihmisiä ja auttaa terveydenhuoltoa kestämään. (Jos sairastuneita on enemmän kuin terveydenhuolto kestää, et välttämättä saa apua myöskään vaikka sinua kohtaisi jokin muu hengenvaarallinen asia kuin tämä sairaus) Jokainen sairastunut potentiaalisesti sairastuttaa suuren määrän ihmisiä. Siinä ei ole silloin väliä oletko itse riskiryhmässä - tapat vähintäänkin muita. (Todellisuudessa yksikään riskiryhmään kuulumatonkaan ei voi tietää kuinka pahasti itse sairastuu. Tähän on kuollut täysin perusterveitä ihmisiä ja teho-osastoillakin heitä on.)
Riskiryhmiin kuuluvien on tietenkin erityisesti syytä välttää kaikkea liikkumista mikä ei ole välttämätöntä, mutta välillä heidänkin on pakko käydä jossakin (kaupassa, apteekissa, lääkärissä) tai heidän luonaan on pakko käydä hoitajia tai omaisia. Mitä isommalla osalla ihmisistä tämä sairaus on sitä suurempi riski riskiryhmiin kuuluvillakin on sairastua, vaikka he itse olisivat kuinka huolellisia.
Jos et välitä omasta terveydestäsi ja olisit valmis ottamaan riskin omasta vakavasta sairastumisestasi, niin ajattele muita ihmisiä äläkä saata heitä hengenvaaraan omalla välinpitämättömällä käytökselläsi. Tämä ei ole sellainen asia johon kenenkään olisi syytä suhtautua kevyesti.
Sairaana pysyn tietysti kotona, terveenä liikun normaalisti. En tosiaankaan linnoittaudu kotiin flunssanpelossa. Sitäpaitsi kukaan ei tiedä kauanko tämä kestää, koko kevät ja kesäkö pitäisi uhrata kun on talvesta selvinnyt?
En mihinkään noista, en enää kahteen viikkoon yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta.
Minulla ei ole mitään tarvetta mennä mihinkään noista. Sählytreeneihin olisin halunnut mennä tänään, mutta suurin osa perui tulonsa.
Et taida asua Suomessa?