Onko 200e/kk yksinasuvalla päivittäistavaroihin paljon?
Yritän saada rahaa säästöön ja oikeastaan ainoa tapa säästää olisi saada kauppalaskua pienemmäksi.
Tällä hetkellä minulla menee n. 200 euroa kuussa päivittäistavaroihin. Tähän sisältyy siis kaikki ruuat, hygieniatuotteet kuten hammastahnat ja saippuat sekä kodin pesuaineet jne. Käytän ihan marketin shampoota ja hoitoainetta ja yritän valita edullisia tuotteita.
Kuulostaako tämä summa isolta ja luuletteko, että tästä voisi nipistää ilman että täytyy kauheasti nähdä puutetta?
Kommentit (3)
Sanoisin, että aika normaalisumma, varsinkin jos sisältää hygieniatuotteetkin.
Onhan se aika paljon, kun minun pitäisi etävanhempana maksaa sillä rahalla vuoroviikoin myös kahden lapsen ruoat ja hygieniat sekä mm. omat parturikulut ja ties mitä muuta. Lähivanhempi on omasta halustaan työttömänä, joten minun pitää maksaa siitä kompensaationa hänelle elatusapua reilut pari tonnia vuodessa.
Luonnollisesti en tuolla kahdella sadalla pysty kaikkia välttämättömyyksiäkään hommaamaan, joten velkaannun koko ajan lisää, että voin mahdollistaa lähivanhemman työn välttelyn.
Asumiskulut, työn vuoksi pakko pidettävän auton kulut ja muut täysin pakolliset kulut ovat jo niin minimissä kuin pystyy. Itsemurha tai muutto mutakuoppaan ovat poissuljettuja vaihtoehtoja niin kauan kun lapset ovat alaikäisiä. Sitten luovutan ja annan kaiken mennä p*rseelleen ja kuolen pois. Tai aiemminkin, jos esim. työpaikkani menee alta.
Naurakaa vain, mutta tämä on ollut minun todellisuuteni jo vuosia ja vielä on vuosia jäljellä. Velkarahalla onnistuu vielä nämä jäljellä olevat vuodet. Ei kauempaa.
Kiitos kun sain taas avautua.
Työttömänä kulutan saman verran ja aika vaikea nähdä, että vielä voisi summaa kutistaa.