Miten miellisai... olette muistaneet hamstrata masennusllääkkeitä ja neuroleptejä?
Että pysyy sumu päällä varmasti kunnes korona kouhotus on ohi.
Kommentit (9)
Reseptilääkkeet voi tilata kotiinkuljetuksella kotiin.
Ap vaikuttaa sairaalta tyypiltä....
Eihän me tähän sairastuta, vaikka toivottaisiin itsekin. Ollaan eristäydytty kotiin tehokkaasti jo aikoja sitten, eikä käydä ulkona.
Aivan samahan se on kaikkien sairauksien kanssa, hankalaa jos allergialääkkeet loppuu, eikä uskalla lähteä julkisilla kulkuneuvoilla apteekkiin,
Samoin diabetes-ja sydänlääkkeet ym. Reseptilääkkeita saa vain 3 kuukauden annoksen kerrallaan.
Apteekit ovat edelleen auki jopa Italiassa.
Uskon lääkkeitä olevan saatavissa seuraavat kuukaudet, paitsi jos lääketehtaissa alkaa olemaan ongelmia vaikka työntekijöiden joutuessa karanteeniin tai sairastuessa.
Miksi tuostakin pitää vinoilla. Miten ne mielenlääkkeet eroaa fyysisistä lääkkeistä?
Molemmat auttavat ihmistä.
Saan lääkkeet vain viikon kerralla apteekista. Joten hamstraaminem ei onnistu.
Mikäli löytyy pätäkkää, lääkkeitä voi ostaa enemmänkin kuin vain 3 kuukauden satsin. Kela korvaa korkeintaan 3 kuukauden lääkkeet, mutta enemmän voi ostaa, jos maksaa lääkkeestä täyden hinnan. Tai näin olen ymmärtänyt, kun joskus on kysytty, otanko sen määrän johon saa Kela-korvauksen.
Uuden lääkesatsin voi ostaa Kela-korvauksella kaksi viikkoa ennen edellisellä kerralla ostettujen lääkkeiden loppumista, eli 2,5 kuukautta myöhemmin edellisestä ostosta. Olen itse ostanut tällä tavalla lääkettä vähän varastoon, ostamalla joka kerta heti kun se on mahdollista, vaikka edellistä olisi jäljellä se kahden viikon määrä. Joskus ne kyselee apteekissa, onko edellinen lääke lopussa. Siihen on helppo sanoa, että "on se loppumassa" vaikka olisi vielä se kahden viikon satsi jäljellä.
onhan apteekit auki, eikä niitä saa sieltäkään määräänsä enempää.