Tamperelaissiskokset matkaavat synttärijuhliin New Yorkiin: ”Luotetaan siihen, että Finnair hoitaa meidät kotiin”
aika sanattomaksi vetää tämmöinen välinpitämättömyys ja itsekkyys. Minäminäminä!!! https://www.aamulehti.fi/a/2d5f44a3-019e-4c21-9815-a03fd6abb900
Kommentit (550)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yllättynee kun kuulee, että vakuutusyhtiöillä on sopimuksissaan force majeure-pykälät, joiden nojalla ne voivat rajoittaa korvausvelvollisuuttaan poikkeusolosuhteissa, esimerkiksi luonnonkatastrofien kohdalla (koska sellainen ei ole yksittäisen ihmisen kohdalla toteutuva riski, jota varten vakuutusyhtiöiden toiminta on suunniteltu, vaan laajasti kaikkia ihmisiä koskevana veisi yhtiön konkurssiin). Mikäli koronaviruksen kohdalla mennään aidosti poikkeustilaan, niin ei välttämättä voi luottaa mihinkään "vakuutus korvaa"...
Tämä!
Ei ehkä hyvä aika sairastua New Yorkissa... siellä jos tarviit hoitoa niin... lasku voi olla aika muhkee.
Tervemenoa huvilomalle Isoon Omenaan! Mutta talvisodan hengessä, suomi-tytöt kyllä pärjäävät!
nim. innolla odotan matkakertomuksen jatkoa
New York residents have been left unemployed and with no way to pay rent because of new rules to try to contain the spread of coronavirus
New York Governor Andrew Cuomo announced Thursday that all gatherings of 500 or more people across New York state will be banned as of 5pm Friday
Broadway was canceled for at least a month, leaving workers - many of whom are on hourly contracts - unemployed
Public spaces with an occupancy of 500 people or fewer - such as bars, restaurants and gyms - are also required to operate at 50 percent capacity
Restaurant sales were already down by up to 70 percent over the past week, as anxious New Yorkers stayed at home
Jing Fong, New York's largest Chinese restaurant, closed its doors after 48 years open almost immediately after Cuomo's announcement
Almost 10% of workers in New York are in restaurant and foodservice jobs
Gyms and sports facilities are also closing, with one worker tweeting that he is 'getting freak out' after the gym he worked in closed
Tyhmät tädit ameriikan turneella.
Escape from Europe:
Americans scramble to board the last flights out of coronavirus epicenter and return to empty airports before Trump's travel ban kicks in at midnight - with some paying more than $6,000 for a one-way ticket.
Happy Holiday!
Tulevat USAn rajalla-sarjan jaksot saattavat näyttää ihan uuden puolen rauhallisina ja fiksuinakin joskus pidetyistä eurooppalaisista... 😈
Vierailija kirjoitti:
Näähän on yhtä itsekkäitä kun kaverini joka totes kiukkupäissään et kuolee ne mummot muutenkin. Joo kivat sulle vaan mutta meillä monilla on vanhoja läheisiä joiden toivoo selviävän tästä. Näköjään oma itsekkyys menee muiden terveyden edelle muillakin.
No ei tässä isossa kuvassa hirveästi paina jos pari tamperelaista käy USA:ssa. Tässä on nimittäin mahdollisuus myös sille, että niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin he eivät saa tartuntaa lomansa aikana.
Villeissä arvioissa on esitetty että jopa 60-70% saisi koronatartunnan. Tämä jättää jo kolmasosan väestöstä pois. Lisäksi kaikki eivät saa sitä samaan aikaan. On enemmän kuin todennäköistä etteivät nämä tamperelaiskaunottaret sairastu matkansa aikana, vaan jos sairastuvat, niin se tapahtuu myöhemmin tämän vuoden aikana.
Kannattaa muistaa ettei se korona nyt ihan niin villisti leviä, että jos vähän viettää aikaa ulkona, niin on jo lähes välittömästi saanut tartunnan. Maailmalla on valtavia miljoonakaupunkeja, ja tälläkin hetkellä niissä suurin osa ihmisistä elää vielä ilman tartuntaa.
Varmasti mielenkiintoinen reissu naisilla. Jenkkeihin julistettu poikkeustila tunti sitten. Voi olla että uhmakkaat matkustajat ei ole ensimmäisenä autettavien listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin mitä saan jos varaan lennot 2 ihmiselle Finnairilta välille NY-Lontoo parin viikon päähän. Hinta oli 3342€.
Et vain osaa etsiä lentoja. Ensinnäkin niitä edullisia lentoja ei etsitä mistään Finnairin sivuilta.
2 vk päästä perjantaina 27.3.2020 2 hengen lennot New York-Lontoo-Helsinki 238 €/hlö Norwegianin lennot. Tuohon lisäksi laukkumaksu jos on matkalaukkuja mukana. Vielä halvemmalla pääsee kun matkustaa Lontoon ja Riian kautta, silloin hintaa vain 209 €/hlö.
Sitten vaihtoehtona myös mm. Aeroflot 335 €/hlö sisältäen myös matkalaukun. Itse valitsisin tämän koska matkalaukku ja ruoat kuuluvat hintaan.
Yhdysvalloista ei ole minkäänlaista vaikeutta päästä takaisin Suomeen. Lentoja jatkaa lukuisat yhtiöt.
Mitä se suomalaista hyödyttää päästä Riikaan? Vaikka matkoja saisikin vielä varattua, ei ole ollenkaan varmaa, että kahden viikon päästä ne enää toteutuu. Tallink Siljakin on lopettanut uusien risteilyjen myynnin ja luultavasti muut yhtiöt seuraa perässä. Milläs tulet sieltä Riikasta jos kaikki lennot ja risteilyt perutaan Baltian maista? Mieluummin itse jäisin jumiin New Yorkiin kuin Riikaan. Mutta tällä hetkellä pysyisin kotona ja siirtäisin matkaa.
Itse olisin huomattavasti mieluummin jumissa Riiassa kuin New Yorkissa. Melkein kotona ja jos kävisi niin huonosti että sairastuisi odotellessa koronaan, ei olisi satojen tuhansien dollarien sairaanhoitoveloissa.
Olen tismalleen samaa mielta. Ihmisilla on ihmeellisia harhaluuloja Amerikan mallista. Tuntisin huomattavasti turvallisemmaksi oloni missa tahansa Euroopan maassa. Lahempana kotia, ja edes jotain oikeuksia sairaudenhoitoon ilman jarkyttavia kustannuksia.
Amerikassa on huippuhoitoa tarjolla jos siihen on varaa. Paikallisillakin on erilaisia terveysvakuutuksia, jotkut kattavat enemman, ja jotkut vahemman. Joillain ei ole vakuutusta ollenkaan. Se on paljolti tuuripelia, etta onko varakkuutta kustantaa naita, tai onko hyva tyopaikka joka tarjoaa kattavan vakuutuksen. Samoin New York on yksi maailman kalleimmista kaupungeista asuinkustannuksiltaan (asun itse Lontoossa joka jarkyttavan ylihinnoiteltu laatusuhteeltaan, mytta NYC on viela ihan eri kaliiberia hinnoissaan) Mulle itselle olisi silkkaa painajaista olla jumissa NYCissa, maksaa itse asumiskustannuksista viikkotolkulla ja ottaa riskin sairastua matkalla jolloin pahimmassa tapauksessa joutuisin sairaalaan.
Jokainen vahankaan tiedostava yksilo tajuaa taman. Poikkeustilanteissa Suomen valtiolla, Finnairilla ja vakuutusyhtioilla ei kerrassaan ole mitaan velvollisuutta ketaan kohtaan. 'kylla Finnair lennattaa meidat kotiin' on silkkaa naiiviutta ja jarjen/yleistiedon puutetta.
Mä kirjoitin tuon "Olisin mieluummin jumissa New Yorkissa kuin Riikassa". Tietenkään en sairaana haluaisi olla jumissa missään, enkä aiokaan nyt edes terveenä matkustaa minnekään, mutta NY nyt vaan on mielestäni mukavampi kaupunki kuin Riika. Ja jos lennoilla ei pääse Suomeen, miksi lähteä Riikaan?? Lentämisestä ja lentojen toteutumisesta siis mun kommentti, ei sairastumisesta eri maissa. Ja kuten sanoin, ei ole takeita päästä sieltä Latviastakaan pois. Ei mitään hajua millainen terveydenhuolto Latviassa on ja mikä siellä on tartuntatilanne.
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä. En kehtaisi olla lehden jutussa omalla nimelläni saati lähteä. Miten finnair heidät hoitaa? Yksityiskoneellako?"
Ihan kuule pompun kautta eli joko suoraan jenkeistä Britannian, Ukrainan, Valko-Venäjän, Venäjän tai Turkin kautta Helsinki-Vantaalle.
Tai sitten lennetään Nykistä Kanadaan tai Meksikoon ja sieltä Suomeen.
Todennäköisin vaihtoehto on välilasku Lontoossa.
Venäjän?? Jne?
Oikeesti. Oletko nyt ihan ajan tasalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin mitä saan jos varaan lennot 2 ihmiselle Finnairilta välille NY-Lontoo parin viikon päähän. Hinta oli 3342€.
Et vain osaa etsiä lentoja. Ensinnäkin niitä edullisia lentoja ei etsitä mistään Finnairin sivuilta.
2 vk päästä perjantaina 27.3.2020 2 hengen lennot New York-Lontoo-Helsinki 238 €/hlö Norwegianin lennot. Tuohon lisäksi laukkumaksu jos on matkalaukkuja mukana. Vielä halvemmalla pääsee kun matkustaa Lontoon ja Riian kautta, silloin hintaa vain 209 €/hlö.
Sitten vaihtoehtona myös mm. Aeroflot 335 €/hlö sisältäen myös matkalaukun. Itse valitsisin tämän koska matkalaukku ja ruoat kuuluvat hintaan.
Yhdysvalloista ei ole minkäänlaista vaikeutta päästä takaisin Suomeen. Lentoja jatkaa lukuisat yhtiöt.
Mitä se suomalaista hyödyttää päästä Riikaan? Vaikka matkoja saisikin vielä varattua, ei ole ollenkaan varmaa, että kahden viikon päästä ne enää toteutuu. Tallink Siljakin on lopettanut uusien risteilyjen myynnin ja luultavasti muut yhtiöt seuraa perässä. Milläs tulet sieltä Riikasta jos kaikki lennot ja risteilyt perutaan Baltian maista? Mieluummin itse jäisin jumiin New Yorkiin kuin Riikaan. Mutta tällä hetkellä pysyisin kotona ja siirtäisin matkaa.
Itse olisin huomattavasti mieluummin jumissa Riiassa kuin New Yorkissa. Melkein kotona ja jos kävisi niin huonosti että sairastuisi odotellessa koronaan, ei olisi satojen tuhansien dollarien sairaanhoitoveloissa.
Olen tismalleen samaa mielta. Ihmisilla on ihmeellisia harhaluuloja Amerikan mallista. Tuntisin huomattavasti turvallisemmaksi oloni missa tahansa Euroopan maassa. Lahempana kotia, ja edes jotain oikeuksia sairaudenhoitoon ilman jarkyttavia kustannuksia.
Amerikassa on huippuhoitoa tarjolla jos siihen on varaa. Paikallisillakin on erilaisia terveysvakuutuksia, jotkut kattavat enemman, ja jotkut vahemman. Joillain ei ole vakuutusta ollenkaan. Se on paljolti tuuripelia, etta onko varakkuutta kustantaa naita, tai onko hyva tyopaikka joka tarjoaa kattavan vakuutuksen. Samoin New York on yksi maailman kalleimmista kaupungeista asuinkustannuksiltaan (asun itse Lontoossa joka jarkyttavan ylihinnoiteltu laatusuhteeltaan, mytta NYC on viela ihan eri kaliiberia hinnoissaan) Mulle itselle olisi silkkaa painajaista olla jumissa NYCissa, maksaa itse asumiskustannuksista viikkotolkulla ja ottaa riskin sairastua matkalla jolloin pahimmassa tapauksessa joutuisin sairaalaan.
Jokainen vahankaan tiedostava yksilo tajuaa taman. Poikkeustilanteissa Suomen valtiolla, Finnairilla ja vakuutusyhtioilla ei kerrassaan ole mitaan velvollisuutta ketaan kohtaan. 'kylla Finnair lennattaa meidat kotiin' on silkkaa naiiviutta ja jarjen/yleistiedon puutetta.
Mä kirjoitin tuon "Olisin mieluummin jumissa New Yorkissa kuin Riikassa". Tietenkään en sairaana haluaisi olla jumissa missään, enkä aiokaan nyt edes terveenä matkustaa minnekään, mutta NY nyt vaan on mielestäni mukavampi kaupunki kuin Riika. Ja jos lennoilla ei pääse Suomeen, miksi lähteä Riikaan?? Lentämisestä ja lentojen toteutumisesta siis mun kommentti, ei sairastumisesta eri maissa. Ja kuten sanoin, ei ole takeita päästä sieltä Latviastakaan pois. Ei mitään hajua millainen terveydenhuolto Latviassa on ja mikä siellä on tartuntatilanne.
Jos tässä nyt mietitään sitä missä tilanteessa nuo naiset ovat jotka tyhmyyttään lähtivät, koska synttärit.
Mitä lähempänä kotia sitä parempi. Ja vielä jos pääsee EU:n alueelle niin aina parempi. Tilanne nyt on sellainen että on mahdollisuus sairastua virukseen joka on aiheuttanut pandemian. Missään nimessä en haluaisi sairastua sellaiseen USA:ssa, kun ei ole mitään tietoa miten matkavakuutukset korvaa yms.
Kaikenlaisia tolloja sitä onkin, suoraan Hölmölästä vissiin.
Eihän ne pääse edes USAan, sinne on matkustuskielto.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia tolloja sitä onkin, suoraan Hölmölästä vissiin.
Eihän ne pääse edes USAan, sinne on matkustuskielto.
Ei ole vielä astunut voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä. En kehtaisi olla lehden jutussa omalla nimelläni saati lähteä. Miten finnair heidät hoitaa? Yksityiskoneellako?"
Ihan kuule pompun kautta eli joko suoraan jenkeistä Britannian, Ukrainan, Valko-Venäjän, Venäjän tai Turkin kautta Helsinki-Vantaalle.
Tai sitten lennetään Nykistä Kanadaan tai Meksikoon ja sieltä Suomeen.
Todennäköisin vaihtoehto on välilasku Lontoossa.
Venäjän?? Jne?
Oikeesti. Oletko nyt ihan ajan tasalla?
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti mielenkiintoinen reissu naisilla. Jenkkeihin julistettu poikkeustila tunti sitten. Voi olla että uhmakkaat matkustajat ei ole ensimmäisenä autettavien listalla.
Totta. Olisipa kiva olla kärpäsenä katossa jos tai kun USA:n tulli tivaa heti lentokentällä siskoksilta a) syytä tulla USA:han tällaisena aikana ja b) sitä, olivatko he matkalle lähtiessään tietoisia USA:n matkustuskiellosta ja presidentin julistamasta poikkeustilasta. Kyllä on noloja naisia, täytyy sanoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olisipa kiva olla kärpäsenä katossa jos tai kun USA:n tulli tivaa heti lentokentällä siskoksilta a) syytä tulla USA:han tällaisena aikana ja b) sitä, olivatko he matkalle lähtiessään tietoisia USA:n matkustuskiellosta ja presidentin julistamasta poikkeustilasta. Kyllä on noloja naisia, täytyy sanoa!
Jos Riku ja Tunna matkaavat jonnekin Pohjois-Koreaan syömään grillattua varista, niin fiilistellään sitä kuinka rohkeita matkaajia ovat kun uskaltavat ottaa riskejä.
Rohkeaa peliä pelaavat naiset taas luokitellaan noloiksi idiooteiksi, jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
Ehkä he ovat tietoisia riskeistä, mutta haluavat vähän uhkapelata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Riku ja Tunna matkaavat jonnekin Pohjois-Koreaan syömään grillattua varista, niin fiilistellään sitä kuinka rohkeita matkaajia ovat kun uskaltavat ottaa riskejä.
Rohkeaa peliä pelaavat naiset taas luokitellaan noloiksi idiooteiksi, jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
Ehkä he ovat tietoisia riskeistä, mutta haluavat vähän uhkapelata?
Pandemian aikana nyt on vaan tyhmää matkata pitkin maailmaa ja mahdollisesti edesauttaa viruksen leviämistä. Ja vielä odottaa että ”FInnair hoitaa meidät kotiin” jos asiat poikkeustiloista johtuen mutkistuvat. Riku ja Tunna sentään perseilivät omalla kustannuksellaan, ei muita vaarantaen.
Joo ja duunista jos on pois niin se on palkatonta tai saa polttaa lomat