Italiaislääkäri kertoo että myös nuoria joutunut teho-osastolle
Kommentit (14)
Miksi ei joutuisi? Onhan siellä jo ennen koronaa hoidettu nuoria, miksi ei enää hoidettaisi?
Nuorillakin voi olla astmaa, diabetesta, syöpää. Taimuutoin huono vastustuskyky.
Nuoretkin voivat olla perussairaita. Perusterve nuori hyvin harvoin saa noin vakavia oireita, mutta toki sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Tossa videolla 6m30s kohdalla https://www.la7.it/piazzapulita/video/coronavirus-dentro-gli-ospedali-d…
Kyllähän se on jo tiedetty, että joku pieni prosentti nuoremmistakin saa vakavamman tautimuodon ja tarvitsee joko tavan sairaalahoitoa (lisähappi jne.) tai ihan tehohoitoa. Tietysti mitä enemmän tautiin sairastuneita kertyy, sitä enemmän on myös näitä epäonnisia nuoria/alle 50v. aikuisia. Ja mitä enemmän heitä on, sitä enemmän taas alkaa vanhempaa porukkaa kuolla, koska rajallisten resurssien takia tehohoito tyypillisesti priorisoidaan niille, joilla on enemmän elinvuosia jäljellä ja paremmat mahdollisuudet selviytyä. Siksi onkin tärkeää hidastaa epidemian leviämistä mahdollisimman paljon, jotta ei jouduta tilanteeseen, jossa ihmisiä kuolee, koska heille ei yksinkertaisesti riitä hoitoa terveydenhuollossa. Alun perin Wuhanissa ja nyt myös Italiassa kuolee sellaisiakin ihmisiä, jotka oltaisiin saatu pelastettua, jos hoitopaikkoja olisi riittänyt kaikille tarvitseville. Iranin tilanne on varmasti vieläkin pahempi.
Mä tiedän perheen jossa perusterve lapsi kuoli tavalliseen kausiflunssaan. Toki hyvin harvinaista että näin käy. Korona on taas vakavampi juttu, se on tappanut paljon perusterveitä nuoria.
Päättäjät herätkää ennenkuin tilanne riistäytyy käsistä ja ollaan samassa tilanteessa kuin Italia on.
Italiaislääkäreiden ei olisi mikään pakko kirjoittaa näin avoimesti heidän tilanteestaan, he haluavat varoittaa miten kamalasta viruksesta nyt on kyse!!!! Osa Euroopan valtioista on ottanut asian vakavasti, sulkenut kouluja ja päiväkoteja. Suomen päättäjät nyt herätkää miten vakavasta viruksesta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän perheen jossa perusterve lapsi kuoli tavalliseen kausiflunssaan. Toki hyvin harvinaista että näin käy. Korona on taas vakavampi juttu, se on tappanut paljon perusterveitä nuoria.
Paljon? Kuinka paljon korona on tappanut perusterveitä nuoria?
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla etenkin astma yleinen.
Niinpä!!!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan influenssaa etkä flunssaa? Hirveän surullista sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon? Kuinka paljon korona on tappanut perusterveitä nuoria?
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demograph…;
Kuolemanriski näyttäisi olevan 0,2 % alle neljäkymppisillä, ei yhtään tiedossa olevia kuolemia alle kymmenvuotiailla.
Linkki?