Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole varaa ostaa kotivaraa

Vierailija
13.03.2020 |

Me ollaan molemmat työssäkäyviä, mutta velkaantuneita. Mulla on 35 senttiä rahaa, mies osti visansa lopuilla muutaman pussin makaronia ja purkin tonnikalaa. Niillä ei monta päivää elä. No, onneksi meillä on työssäkäyviä lapsia, joilta voi pyytää lainaa, mutta en sitä tee ennen kuin on ihan pakko. Olen nyt jo heille riittävästi velkaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on 490 euroa kuukaudessa. Mihin olette käyttäneet sen?

Vierailija
2/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään toimeentulotukea saada. Kuten sanoin olemme työssäkäyviä. Mies on keskituloinen, minä pienituloinen. Mutta kaikki rahat menee suoraan velkoihin. Niitä maksetaan noin 2000 euroa kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokajonot jo suljettu?

Vierailija
4/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 senttiä

Vierailija
5/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on 490 euroa kuukaudessa. Mihin olette käyttäneet sen?

Vit*t ole. Itse saan 142€/kk.

Vierailija
6/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu:n ruoka-apu on mainio kotivara. Säilyy hyvin ja on hernekeittoa lukuunottamatta niin paskaa, ettei sitä tee mieli käyttää ennen kuin on todellinen tarve.

Vierailija
7/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna persettä, niin saat multa ruokaa.

Vierailija
8/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me mitään toimeentulotukea saada. Kuten sanoin olemme työssäkäyviä. Mies on keskituloinen, minä pienituloinen. Mutta kaikki rahat menee suoraan velkoihin. Niitä maksetaan noin 2000 euroa kuussa.

Eiköhän se velkojen lykkääminen onnistu koronan kaltaisessa poikkeustilassa.

Vierailija
9/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon teillä on ap velkaa jos lyhennätte sitä 2000€ kuukaudessa?

Vierailija
10/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole laittaneet puolia tuloistanne säästötilille. Itse olen säästänyt parikymppiset ja tilillä on nyt 72 000 euroa pahanpäivän varalle.

Vierailija
11/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan käytetty jo sallitut lyhennysvapaat. Varsinkaan pikavippifirmat ei anna armoa.

Vierailija
12/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivara on höpönlöpöä. Sä voit ehkä varata ruokaa viikoksi tai maksimissaan pariksi, mutta mitä sitten? Syöt kaksi viikkoa nuudeleita ja hernekeittoa, mutta mitä sitten?! Ei tämä epidemia ole menossa minnekään. Pahin huippu on tulossa eilisten arvioiden mukaan kesällä; heinäkuussa. Kesäkuussa huippu on Keski-Euroopassa. Että kotivara saa sitten olla ensi jouluun. Realistista? NOT!!

Vierailija
13/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan käytetty jo sallitut lyhennysvapaat. Varsinkaan pikavippifirmat ei anna armoa.

Eli olette ostelleet jotain turhaa tavaraa ja velkaantuneet?

Vierailija
14/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ole laittaneet puolia tuloistanne säästötilille. Itse olen säästänyt parikymppiset ja tilillä on nyt 72 000 euroa pahanpäivän varalle.

Ai puolia :) Yritin säästää säästöhenkivakuutukseen muutaman vuoden, mutta jouduin sitten irtisanomaan sen ja ottamaan rahat käyttöön. Sama juttu rahastosijoitusten kanssa. Yritin myös sijoittaa itse pikavipifirmoihin, mutta siitä tuli vaan tappiota.

Vierailija
15/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivara on höpönlöpöä. Sä voit ehkä varata ruokaa viikoksi tai maksimissaan pariksi, mutta mitä sitten? Syöt kaksi viikkoa nuudeleita ja hernekeittoa, mutta mitä sitten?! Ei tämä epidemia ole menossa minnekään. Pahin huippu on tulossa eilisten arvioiden mukaan kesällä; heinäkuussa. Kesäkuussa huippu on Keski-Euroopassa. Että kotivara saa sitten olla ensi jouluun. Realistista? NOT!!

Onneksi Suomessa on paljon järviä, jotka on täynnä kalaa ja kaikki niistä on syötäviä.

Vierailija
16/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan. Tai siis mitään kuukauden ruokia kerralla ole varaa ostaa. Mutta ei haittaa, voin käydä kaupassa. En pelkää koronaa. 

Vierailija
17/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

About 150 000 velkaa, mutta siitä on yli kolmannes pikavippifirmoista. Asuntolaina on pankista, mutta esim. yhdistelylainaa noitten pikavippien kuolettamiseen ei mikään pankki meille myönnä. Yritetty on.

Vierailija
18/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Sitten te ette osta sellaista, tosi yksinkertaista.

Vierailija
19/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

About 150 000 velkaa, mutta siitä on yli kolmannes pikavippifirmoista. Asuntolaina on pankista, mutta esim. yhdistelylainaa noitten pikavippien kuolettamiseen ei mikään pankki meille myönnä. Yritetty on.

Mitä varten olette ottaneet pikavippejä?

Vierailija
20/23 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olette ostelleet jotain turhaa tavaraa ja velkaantuneet?

Mikä nyt on turhaa. Toki näin jälkikäteen jotain olis voinut jäädä hankkimatta, mutta suurin osa oli kuitenkin ns. tarpeellista. Vesivaurioremontti, autot hajonneitten tilalle, kodinkoneita hajonneitten tilalle, ruokaa lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän