Joko hamstraat kossua?
Alkon kossu ja vodkalinjastot muutetaan eduskunnan päätöksellä käsidesilinjastoiksi. Kohta alkon kirkashyllykkö ammottaa tyhjyyttään. Kävin hamstraamassa loppuvuoden juomat, sitä menee karanteenissa paljon.
Pidä kiirettä jos et halua olla kuivinsuin. Viiniä ei kohta tuoda mistään.
Kommentit (18)
Eikös tästä oo ennakkotapaus sota-ajalta kun Rajamäki teki tankkikoktailit?
Minä juon näin autiaikaan vain puhdasta pirtua. Mitkään koronatkaan ei elä kaltaisessani pirtulla marinoidussa kännikalassa.
T: Arska
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulemma liian mietoa
No hätä, se on linjaston päässä riittävän vahvaa, pulloihin tuupataan laimennettua. Ja aina voidaan lisätä tislauskierroksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon näin autiaikaan vain puhdasta pirtua. Mitkään koronatkaan ei elä kaltaisessani pirtulla marinoidussa kännikalassa.
Lasol ja Sinol ovat vielä vielä parempia marinaadeja. Tuttuja aineita Arskalle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kossusta, mutta moni vodka tehdään pirtusta laimentamalla se sopivaksi. Olen ostanut mustan pörssin pirtua vodkatehtaalta. En suomalaiselta. Kossu on liian laimeaa käsien desinfiointiin.
Vierailija kirjoitti:
Teen kiljua ja siitä käsidesiä ;D
👍😁😅
On varastossa vajaat 100 pulloa mallasviskiä.
En ole vielä koskaan ostanut kossua niin en aio aloittaa nytkään. Siinä on pieni mutta paha ominaismaku. Mielummin jotain vodkaa. Olen siis muilta maistanut/joutunut maistamaan. Väkevistä viinoista mikään ei ole varsinaisesti hyvänmakuista. Joku konjakki ja muutama viski ovat sanotaan jollain tapaa ok makuisia.
M48
Erääänlainen sairaus varmaan tämäkin. Lyhytnäköisyyyys siis.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä koskaan ostanut kossua niin en aio aloittaa nytkään. Siinä on pieni mutta paha ominaismaku. Mielummin jotain vodkaa. Olen siis muilta maistanut/joutunut maistamaan. Väkevistä viinoista mikään ei ole varsinaisesti hyvänmakuista. Joku konjakki ja muutama viski ovat sanotaan jollain tapaa ok makuisia.
M48
Minun suussani Kossu, Viljavaakuna, Tähkäviina ja muut vastaavat ovat aina maistuneet paremmilta ja pehmeämmiltä kuin vodkat. Niissä on sietämättömän pistävä sivumaku.
Makuasioita. Mutta vodkan raaka-aine, pirtu, sopii oikein käsidesin tekoon.
Vierailija kirjoitti:
M48
Kohhun ja Lazolin maku on aika sama.
T. Pirtumarja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasol ja Sinol ovat vielä vielä parempia marinaadeja. Tuttuja aineita Arskalle.
Minä en ole moisiin puliukkojen juomiin kajonnut koskaan, mutta sinä tunnut niiden suhteen asiantuntijalta.
Onko aloittajalla sisäpiiritietoa kun näkyy Altia olevan liki ainoana pörssiyhtiönä kovassa nousussa?
Poikkeusoloissa mielestäni kotipoltto pitäisi sallia. Kunnon tenu tappaa viruksen kuin viruksen.
Tuosta pirtun käytöstä, ei sekään auta, ainakaan Italiassa, vaikka siellä myydään pirtua Lidlissäkin, 16 euroa litra.
Kyllä tuli Alkossa käytyä tänään. Huomenna uudestaan.