Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ihmisiä, jotka kirjoittavat esim. "sisarrus", "puollustaa" tai "enään"?

Vierailija
12.03.2020 |

En vaan voi ottaa vakavasti henkilöitä, jotka eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään. Sairaus on tietenkin asia erikseen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kerran yksi elokuva katsomatta, kun sen nimi oli suomennettu "Sekuntti jotain" (en muista enää,  mikä sekuntti se oli :D

Vierailija
42/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän ja aivoon, kun jotkut suorastaan ylpeilevät huonolla kirjoitustaidollaan ja muutenkin sivistyksen puutteellaan. Luulevat olevansa kovinkin cool. No, eivät ole. Antavat itsestään kuitenkin oikean rehellisen kuvan. Aitoja typeryksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin näkee, että heti haukutaan ja kiusataan niitä, jotka kiinnittävät huomiota oikeinkirjoitukseen.

Jotenkin se ei vaan kuulu tälläiseen ajanvietteenä käytävään keskusteluun huomautella pilkkusäännöistä, yhdyssanoista, jne.

Vierailija
44/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä muita vaivaa, mutta minun tapauksessa vaivaa että olen käynyt leikkikoulun ja ensimmäisen luokan suomessa, loput täällä ruotsissa. Olen myös syntynyt ruotsissa. 50 elinvuodestani olen asunut 3 vuotta suomessa.

Tänne palstallehan esm. mekin sverigefinnet elikkä ruotsinsuomalaiset pääsemme kommentoimaan ja antamaan näkemyksiämme eri asioista, tosin voi sitten hieman kirjoitustaito ontua.

Ap, minä taas mietin kuinka pieni ihminen voi olla joka mielensä pahoittaa kirjoittamistasi kirjoitusvirheistä?

Vierailija
45/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän ja aivoon, kun jotkut suorastaan ylpeilevät huonolla kirjoitustaidollaan ja muutenkin sivistyksen puutteellaan. Luulevat olevansa kovinkin cool. No, eivät ole. Antavat itsestään kuitenkin oikean rehellisen kuvan. Aitoja typeryksiä.

Ottaa päähän ja aivoon, kun jotkut suorastaan ylpeilevät kirjoitustaidollaan ja muutenkin sivistyksellään. Luulevat olevansa kovinkin cool. No, eivät ole. Antavat itsestään kuitenkin oikean rehellisen kuvan. Aitoja typeryksiä.

Vierailija
46/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin voisi pitää sivistyksen puutteena sitä että sanalle cool et löytänyt mitään vastaavaa sanaa suomen kielellä? Otan kirjotuksesi sarkasmina ja huumorilla.

Vierailija
47/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyys vaivaa heitä. Sanat ovat sopimuksia älkää olko niin fakkiutuneita.

Vierailija
48/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool dude in a cool world.

Vierailija
49/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä muita vaivaa, mutta minun tapauksessa vaivaa että olen käynyt leikkikoulun ja ensimmäisen luokan suomessa, loput täällä ruotsissa. Olen myös syntynyt ruotsissa. 50 elinvuodestani olen asunut 3 vuotta suomessa.

Tänne palstallehan esm. mekin sverigefinnet elikkä ruotsinsuomalaiset pääsemme kommentoimaan ja antamaan näkemyksiämme eri asioista, tosin voi sitten hieman kirjoitustaito ontua.

Ap, minä taas mietin kuinka pieni ihminen voi olla joka mielensä pahoittaa kirjoittamistasi kirjoitusvirheistä?

Ei ap pahoita mieltään kirjoitusvirheistä, älä laita sanoja suuhun. Ap sanoo, ettei voi ottaa tosissaan ihmisiä, jotka kirjoittavat kirjoitusvirhein. Luetunymmärtäminen on joillekin näköjään myös hankalaa.

Vierailija
50/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin voisi pitää sivistyksen puutteena sitä että sanalle cool et löytänyt mitään vastaavaa sanaa suomen kielellä? Otan kirjotuksesi sarkasmina ja huumorilla.

Et ole sen arvoinen että olisin viitsinyt nähdä sinun eteen tuon enempää vaivaa. Siinä ei ole mitään sarkastista tai huumoristista ettei huomaa itsestään niitä piirteitä joista syyttää muita. Toisten haukkuminen typeräksi ei ole kovin kypsää käytöstä.

Vierailija
51/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa sama kuin aloittajaakin.

Just tuli jostain mainosposti, jossa kerrottiin tuotetta x olevan VIELLÄ muutama kappale.  En voi ottaa vakavasti yritystä, joka ei viestintäänsä tuon enempää viitsi panostaa.

Mua ei yleensä haittaa pienet kirjoitusvirheet esim. palstalla tai normaalissa viestinnässä. Mutta tein työhakemusta erään yrityksen nettisivuilla ja kun huomasin, että se oli otsikoitu TYÖ HAKEMUS meinasi otsasuoni räjähtää ja  jätin hakemuksen kesken.

Vierailija
52/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Vierailija
53/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kirjoittavat näin, ovat normaaleja ihmisiä. Aloittajaa vaivaa oireyhtymä nimeltä pilkunnussinta.

Miksi ei voisi kirjoittaa oikein jos kerran vaivaantunut kirjoittamaan? Sehän on ihan sama vaiva kirjoittaa oikein.

Vierailija
54/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei loukkaannu oikeinkirjoituksesta.

Vierailija
55/55 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt varmaan puhutaan kuitenkin Suomessa asuvista suomenkielisistä. Jokainen ymmärtää, ettei ruotsin- tai vaikka australiansuomalainen voi tietä kaikkea.