Mikä vaivaa ihmisiä, jotka kirjoittavat esim. "sisarrus", "puollustaa" tai "enään"?
En vaan voi ottaa vakavasti henkilöitä, jotka eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään. Sairaus on tietenkin asia erikseen.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ketä tekee tuollaista? :D
Hyi kun sattui aivoihin kirjoittaa näin.
minä ihmettelen miksi suomessa mongerretaan ruotsia ja saamea. suomessa puhutaan ja kirjoitetaan suomea piste
Mä en osaa kaikkia kielijuttuja. Vaimokin on siitä makuuhuoneen puolella marissut.
Vierailija kirjoitti:
Sen on tarve, joka auttaa tyydyttämään jonkun tarpeita. Se antaa tilaisuuden jollekin nostattaa omaa egoaan ja näin tuntemaan itsensä paremmaksi ihmiseksi. Tälläinen tarve on aika suuri esim. masentuneilla, joka saa hyvää mieltä siitä, että saa esim. hyökätä joukolla jonkun heikomman kimppuun ajanvietteenä käytävällä keskustelupalstalla.
Minulla on lukihäiriö ja lukio ope käski tulla kirjoittelemaan ahkerasti tälläisille palstoille. :D Ei haukku haavaa tee.
Ei mua vaivaa kirjotushäriöni. Harmi jos sua vaivaa se. Jaxui!
Niitä vaivaa kännykän huono autocorrect, entä sua ap`?
#&%"V#%&/¤&(%#/)I¤(&%/O)T(&?Å)T&?/U%U(=%R(&P)Å/!!!
vieras lajeja kirjoitti:
minä ihmettelen miksi suomessa mongerretaan ruotsia ja saamea. suomessa puhutaan ja kirjoitetaan suomea piste
Saamelaiset on Suomen alkuperäisiä asukkaita, sen vuoksi.
Ruotsin kielestä olen samaa mieltä, miksi pitää puhua alistajakansan kielellä?
En tiedä. Mutta tehdään diagnoosi poissuljenta-metelmällä.
Heitä ei vaivaa ainakaan palstalla pandemian lailla riehuva pilkunnussintasyndrooma.
Peräaukkoa ympäröi sisempi ja ulompi sulkijalihas. Sisempi sulkijalihas huolehtii peräaukkokanavan paineesta ja kiinni pysymisestä. Sen toimintaan ei voi itse vaikuttaa. Ulompaa sulkijalihasta sen sijaan voi itse jännittää ja rentouttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa sama kuin aloittajaakin.
Just tuli jostain mainosposti, jossa kerrottiin tuotetta x olevan VIELLÄ muutama kappale. En voi ottaa vakavasti yritystä, joka ei viestintäänsä tuon enempää viitsi panostaa.
Itse en kyllä ota kovin vakavasti henkilöä joka lukee mainospostia.
Sitä se teettää, kun ei enää lueta lapsille/lapsena. Aikuisena kirjoitetaan sitten puhekieltä.
Tässäkin näkee, että heti haukutaan ja kiusataan niitä, jotka kiinnittävät huomiota oikeinkirjoitukseen.
Jos tämän tason asiat ovat keskustelun perustamisen arvoisia murheita elämässäsi, niin olet aika onnekas.
Kiinnostaisi tietää miksi joku tulee keskustelupalstalle ilkkumaan muiden tietämättömyyttä ja osaamattomuutta? Ai niin, korostaakseen omaa paremmuuttaan.
Surullinen on tämä lajimme, jota ihmiseksi kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin näkee, että heti haukutaan ja kiusataan niitä, jotka kiinnittävät huomiota oikeinkirjoitukseen.
Niin vastataan kun sinne huudetaan.
Täällä kirjoittelee paljon myös heikkolahjaisia tai lievästi kehitysvammaisia. Tuohon päälle lukihäiriö, niin jopa avauksen asiasta selvän saaminen voi olla hankalaa meille muille.
Facessakin on näitä paljon. Täytyy vaan jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Siihen pyrkii yksi ja toinen kiinnittämään jonkun verran huomiota, mutta turha siitä on myös elämää suurempaa asiaa tehdä.
Ne jotka kirjoittavat näin, ovat normaaleja ihmisiä. Aloittajaa vaivaa oireyhtymä nimeltä pilkunnussinta.
Narsismiin ja masennukseen liittyy sama piirre, itsekyys.