A-Kruunu Kaarlo Sarkian katu 6
Ketkä hakeneet tähän kohteeseen Espoon Vermonniittyyn?Millaista asuntoa hait ja millainen on asunnon tarve?Haettiin perheen kanssa neliötä.Nykyinen kaksio on jäänyt meille liian pieneksi.Ollaan jo pidempään haettu isompaa asuntoa et toivottavasti nyt tärppäisi.Jännityksellä odotellaan.
Kommentit (117)
Mekin saimme ehdollisen tarjouksen 4h+k. Alue on itselleni tuntematon, ja pitäisi päättää parin päivän aikana, mitä tehdään.
Onnittelut kaikille asunnon saajille. Jospa ensi viikolla alkaisivat tarjoamaan pienempiä asuntoja. Miksi on ehdollinen tarjous? Oletteko kaikki asuntotarjouksen saaneet Espoosta?
En tiedä, katsovatko ensin liitteet ja sen jälkeen asuntotarjous vahvistetaan. Luulisin näin.
Olemme saaneet ehdollisen asuntotarjouksen 2h+kt. Liitteet on tarkistettu ja nyt odotellaan vielä Espoon kaupungin hyväksyntää. Espoo siis vielä hyväksyy a-kruunun tekemät asukasvalinnat. Ollaan odotettu tuota hyväksyntää viikko. Onko joku ehdollisen asuntotarjouksen saanut päässyt jo allekirjoittamaan vuokrasopimuksen?
Huhhuh kuinka edulliset vuokrat. Silti tuloraja 3500€ ja 4100€, jos on 1 lapsi.
Muuttakoot rikkaat johonkin muualle mielestäni...
Laitettiin juuri hakemus kolmioista ja neliöistä. Eka lapsi tulossa syksyllä, joten suurempi asunto kuin nykyinen kaksio olisi toivottavaa. Mitenköhän nopeasti vastaavat tuolta, tärppääkö vai ei?
hakutehty kirjoitti:
Laitettiin juuri hakemus kolmioista ja neliöistä. Eka lapsi tulossa syksyllä, joten suurempi asunto kuin nykyinen kaksio olisi toivottavaa. Mitenköhän nopeasti vastaavat tuolta, tärppääkö vai ei?
Hakuajan jälkeen on jatkuva haku. Hakuaika päättyi maaliskuun lopussa. Jos joku hakuajan puitteissa oleva joskus muuttaa pois, olette jonossa. Uskoisin, ettette ole Vermonniityn hakuprosessissa tässä vaiheessa mukana.
Te jotka olette saaneet jo asuntotarjouksen, kuinka kiireellinen asunnon tarve teillä oli? Mietin että onko mitään mahdollisuutta saada asuntoa, mikäli syy on "vain" se, että nykyinen asunto liian kallis.
Onko joku päässyt jo maksamaan takuuvuokran ja allekirjoittamaan vuokrasopimuksen? Vaadittavien Liitteiden toimituksen jälkeen ei ole kuulunut mitään.. Ehdollinen tarjous tullut siis nyt vasta.
Olin yhteydessä tänään asiakaspalveluun. Ja pyysivät rauhassa odottelemaan ☺️ Käsittely kuulemma ruuhkautunut. Meillekin siis tarjottiin 4h+kt asuntoa.
On kyllä piinaavaa odotella, jos kaupunki antaakin kielteisen päätöksen. Kyllähän se jää harmittamaan. Saa nähdä, kauan pidetään jännityksessä.
Mä oon käsittänyt että kaupunki valvoo asukasvalintoja. Se on siis varmaan vaan muodollisuus että asukasvalinnat hyväksytetään sitä kautta. Tuskin sieltä kieltäviä päätöksiä tulee, tai ainakin toivon niin 🙏🏻
Silloin kun olette lähettänyt hakemukset, niin tuliko teille joku vahvistus sähköpostiin siitä?
Itselleni tarjottiin 40m2 kaksiota. Syynä se, että muutan ulkopaikkakunnalta opiskelemaan Espooseen. Olin ilmoittanut varallisuudeksi huomaamattani 0e, vaikka omistan pienen määrän osakkeita. Laitoin nyt kuitenkin liitteisiin selvityksen niistä, joten toivottavasti ei jää siitä kiinni. Varallisuusrajat eivät kuitenkaan täyty lähellekkään ja opintolainaa on enemmän, kuin varallisuutta. Onko muita opiskelijoita muuttamassa taloon?
Meille tarjottiin tänään neliö ja otettiin heti vastaan. Nykyinen asunto on kaksio ja meitä on kuitenkin viisi henkilöä. Tiedä sitten, oliko meidän romanitaustaisuudella jotain vaikutusta, että saatiin asunto.
Minä hain yksiöitä ja kaksioita,ei ole kuulunut mitään.Mulla ei ole mitään kiirettä asunnolla,mutta laitoin kyllä hakemukseen,että olen lomautettuna ja pelottaa irtisanominen,sitten tulee tietysti kiireempi saada halvempi.Nyt on liian kallis vuokra.Mulla on luottotiedoissa 2 merkintää,jotka olen maksanut jo pois,mutta eihän ne tämmöselle anna mielellään mistään asuntoa.Yrittänyttä ei laiteta kuitenkaan,jos vaikka minuakin joskus onni potkisi...
Eipä oo vieläkään mitään kuulunut... Taitaa olla niin, että asunnot on kohta jo jaettu
Sama täällä. Näköjään romanit sun muut sai nämäkin asunnot.
Eiköhän asuntoja nimenomaan annettu niille normaaleille kansalaisille, jottei koko talo täyttyisi luottotiedottomista ja työttömistä. Itse yllätyin, kun sain asunnon, vaikka taloudellinen tilanteeni on aivan hyvä, mutta uskon, että kiireellinen asunnontarve edesauttoi asiaa.
Meille tuli tänää ehdollinen tarjous neliöstä. Meillä on 4 lasta. Vanhin alottaa syksyllä eskarin ja nuorin tulee ens kuun alussa 6kk :)