Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvisruokavalio lisää masennusta

Vierailija
12.03.2020 |

Tänään HS kirjoittaa että lihassa on kreatiinia jota tarvitaan lihasten kasvuun ja henkiseen hyvinvointiin. Kreatiinin puute on tutkitusti yhteydessä masennukseen. Suurin puute on havaittu 20-39 v naisilla.
Kreatiini on suosittu lisä fitness-maailmassa, sillä se varastoituu lihakseen. Aivoissa kreatiini vauhditaa biokemiallisia energiaa tuottavia reaktioita.

Syökää ihmiset lihaa niin jaksatte ettekä masennu turhista.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ryhtyä vegaaniksi, kun joku kertoo, miten koostan vegaaniruokavalion, kun olen allerginen palkokasveille, siemenille, pähkinöille, useimmille vihanneksille ja vehnälle.

Ideoita?

Vegaaninen raakaravinto, jossa syödään lähinnä hedelmiä.

Fruitariaanit syövät yleensä runsaasti pähkinöitä ja siemeniä, joista he saavat proteiineja ja rasvaa. Ei onnistuisi sekään lainatun kirjoittajan allergioilla siis.

Vierailija
22/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneista kertoo aika paljon se, että tästä ketjusta on poistatettu kaikki vegaanivastaiset viestit. :D:D:D:D

On kyllä outoa, ettei saa kertoa omaa huonoa kokemustaan vegaaniruokavaliosta. Kirjoitin masentuneeni sen vuoksi ja viesti poistettiin. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ryhtyä vegaaniksi, kun joku kertoo, miten koostan vegaaniruokavalion, kun olen allerginen palkokasveille, siemenille, pähkinöille, useimmille vihanneksille ja vehnälle.

Ideoita?

Jos sinulla olisi oma motivaatio ryhtyä vegaaniksi, niin olisit jo etsinyt vaihtoehtoja, mutta onko sinulla? Miksi haluaisit olla vegaani? Itselleni oma motivaationi on päivänselvä (eläinoikeudet) mutta miksi sinä haluaisit olla vegaani?

Juuri tällainen ylimielinen vegaani olin itsekin. Olen etsinyt vaihtoehtoja, mutta niitä ei ole näillä ruokavaliorajoitteilla. Siksi kysyin, onko muilla ideoita. Mutta vegaanihan osaa vain vittuilla. Etenkin sellainen rautavatsainen yli-ihminen, joka ei kärsi ruoka-aineallergioista ja kuvittelee kaikkien ei-vegaanien olevan jollain tapaa laiskoja ja tietämättömiä.

Mutta suurin osa ihmisistä ei ole allergisia melkein kaikelle ruoalle. Kai sä sitten vaan joudut syömään lihaa ja eläintuotteita, jos olet niin allerginen, että muunlainen ruokavalio käy mahdottomaksi. Ehkä paras mitä voit tehdä, on eläinkunnantuotteiden vähentäminen. Sekin on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
24/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneista kertoo aika paljon se, että tästä ketjusta on poistatettu kaikki vegaanivastaiset viestit. :D:D:D:D

On kyllä outoa, ettei saa kertoa omaa huonoa kokemustaan vegaaniruokavaliosta. Kirjoitin masentuneeni sen vuoksi ja viesti poistettiin. Sairasta.

Voisin vielä huomauttaa, että en kuluta lainkaan maitotuotteita tai kananmunia. Proteiinia on kuitenkin saatava, siksi liha.

Kasvissyöjät mussuttavat usein mahan täydeltä maitotuotteita ja munia ja tulevat sitten paheksumaan ihmistä, joka arvatenkin syö kasvispainotteisemmin, vaikka liha kuuluukin ruokavalioon. :-D

Vierailija
25/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideoita?

Jos sinulla olisi oma motivaatio ryhtyä vegaaniksi, niin olisit jo etsinyt vaihtoehtoja, mutta onko sinulla? Miksi haluaisit olla vegaani? Itselleni oma motivaationi on päivänselvä (eläinoikeudet) mutta miksi sinä haluaisit olla vegaani?

Enhän minä suurimmasta osasta puhunutkaan, kysyin omalta kohdaltani neuvoja. Eikä pidä olettaa, että söisin kaikkea mitä eteen sattuu vain siksi, että sanon syöväni lihaa. Tämä on juuri sitä itsensä muiden ylle asettavan vegaanin hybristä.

Juuri tällainen ylimielinen vegaani olin itsekin. Olen etsinyt vaihtoehtoja, mutta niitä ei ole näillä ruokavaliorajoitteilla. Siksi kysyin, onko muilla ideoita. Mutta vegaanihan osaa vain vittuilla. Etenkin sellainen rautavatsainen yli-ihminen, joka ei kärsi ruoka-aineallergioista ja kuvittelee kaikkien ei-vegaanien olevan jollain tapaa laiskoja ja tietämättömiä.

Mutta suurin osa ihmisistä ei ole allergisia melkein kaikelle ruoalle. Kai sä sitten vaan joudut syömään lihaa ja eläintuotteita, jos olet niin allerginen, että muunlainen ruokavalio käy mahdottomaksi. Ehkä paras mitä voit tehdä, on eläinkunnantuotteiden vähentäminen. Sekin on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
26/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni tilalla lehmät eivät kärsi yhtään sen enemmän kuin tilan hevosetkaan. Molemmat saavat olla laitumella. Lehmät saavat liikkua vapaasti, kävelevät itse lypsettäväksi silloin kun haluavat. Syövät silloin kun haluavat. Niillä on kavereita ja juttuseuraa, ja niiden terveydestä pidetään hyvää huolta päivittäin.

Vierailija
27/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan kliinistä masennusta ja ravitsemusasiat kiinnostaa mielenterveysnäkökulmasta. Tutkimusten mukaan masennukselle altistaa vegaaniruokavalio mutta myös liiallinen lihan syönti. Kala ja merenelävät tekee aivoille hyvää, joten niitä kannattaa opetella syömään vaikkei niistä niin pitäisi. Kananmunat ja hyvät öljyt on pop. Monipuolisesti syöminen yleisesti ottaen.

Vierailija
28/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan kliinistä masennusta ja ravitsemusasiat kiinnostaa mielenterveysnäkökulmasta. Tutkimusten mukaan masennukselle altistaa vegaaniruokavalio mutta myös liiallinen lihan syönti. Kala ja merenelävät tekee aivoille hyvää, joten niitä kannattaa opetella syömään vaikkei niistä niin pitäisi. Kananmunat ja hyvät öljyt on pop. Monipuolisesti syöminen yleisesti ottaen.

Mitään ei kannata syödä liikaa.

Vierailija
29/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Altistaako? Vai onko kyseessä se, että ihmiset yrittävät hoitaa masennustaan ruokavaliolla? 

Vierailija
30/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideoita?

Ei se haluakaan olla. Se haluaa vain viisastella av:lla ja näpäyttää tyhmiä vegaaneja.

Vierailija
31/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ahdistuneisuus ja masennus vähenivät todella huomattavasti kun siirryin kasvissyöntiin (lakto-ovo) 17 vuotta sitten.

Tai sitten ahdistus ja masennus meni itsekseen ohi, siten kuin ne yleensä menevät.

Vierailija
32/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideoita?

Vegaaninen raakaravinto, jossa syödään lähinnä hedelmiä.

Sori, olen allerginen melkein kaikille hedelmillekin. Muita nerokkaita ideoita?

Syötkö siis nyt pelkkää lihaa? 

Yleensä en jaksa ruokkia provoja, mutta todettakoon, että ehkä sun on sitten parempi tosiaan unohtaa veganismi ja syödä sitä lihaa, jos elämäsi on noin vaikeaa.

Vierailija
33/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideoita?

Häh? Olet ollut itsekin ylimileinen vegaani, etkä silti tiedä mitä voi syödä? Mitä sinä silloin söit, kun olit vegaani?

Vierailija
34/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin vielä huomauttaa, että en kuluta lainkaan maitotuotteita tai kananmunia. Proteiinia on kuitenkin saatava, siksi liha.

Kasvissyöjät mussuttavat usein mahan täydeltä maitotuotteita ja munia ja tulevat sitten paheksumaan ihmistä, joka arvatenkin syö kasvispainotteisemmin, vaikka liha kuuluukin ruokavalioon. :-D

Vegaanit eivät mussuta mitään eläinperäistä, ei maitotuotteita eikä kananmunia. Hyvin sulla on perustiedot hallussa.

Vierailija
35/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsiikö kotieläin oikeasti? Aina hyvinvointiin kuuluu se että on lajitovereita, tunne siitä että kuuluu yhteisöön, on lämpöä ja ravintoa.

Kotieläimillä ja myös tuotantoeläimillä on lajitovereita joiden kanssa kommunikoida ja saada yhteenkuuluvuuden tunnetta on myös lämpöä ja terveellistä ravintoa.

Liikkumista on nykyisin edistetty ja parannettu. On paljon tiloja joilla eläimet pääsevät liikkumaan.

Pitäisikös olla myös jotain henkisiä virikkeitä. ? Ehkä musiikkia? Ehkä toisten eläinten ääntelyä onkin. Konsertteja? Taidetta?Teatteria? Liikuntaa? Iso screen josta voivat katsella luonto- ohjelmia ja tehdä mielikuvitusta koka. Niinhän me aikuisetkin maataan sohvassa ja töllötetäön telkkaria.

Vierailija
36/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kernaasti ns Tolkun ihminen. Eli kohtuus kaikessa ja maalaisjärki käytössä. Kannatan sovinnon tekoa ja joustavaa elämänasenneta tuomitsematta muita. Ihmiset ovat syöneet lihaa aikojen alusta, ja ihmisen aivojen kehitys erkani apinoista kun ihminen alkoi kypsentäminen lihaa ravinnokseen.

Eli kannatan sitä että eläimiä kasvatetaan ja tuotetaan maitoa kananmunia ja lihaa ihmisen ravinnoksi.

Ehkäpä olenkin oikeasti keskustalainen, koska kannatan maanviljelystä ja kotieläinten pitoa ja lihansyöntiä. En vain aiemmin älynnyt kepulaisuuttani. Jos vihreät ovat vegaaneja, sellainen en ainakaan halua olla.

Vierailija
37/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ajatus tuolla aiemmin. Jos ihminen tulee siksi mitä hän syö, niin kasvissyöjistä tulee vihanneksia joiden aivot ei enää toimi kovin vikkelästi. Ja lihansyöjistä tulee älykkäitä sikoja. Sika on tutkitusti hyvinkin älykäs ja oppivainen eläin. Röh.

Vierailija
38/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoni muun muassa koliini ja moni muu elämälle välttämätön ainesosa.

Vierailija
39/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni tilalla lehmät eivät kärsi yhtään sen enemmän kuin tilan hevosetkaan. Molemmat saavat olla laitumella. Lehmät saavat liikkua vapaasti, kävelevät itse lypsettäväksi silloin kun haluavat. Syövät silloin kun haluavat. Niillä on kavereita ja juttuseuraa, ja niiden terveydestä pidetään hyvää huolta päivittäin.

Imettävät vasikoitaan ja elävät lähes 20-vuotiaiksi, eikö niin? Eiku... oliko sittenkin, että keinosiemennetään, poikivat, vasikka riistetään pois ja kasvatetaan lihaksi tai uudeksi maidontuottajaksi, maito lypsetään ihmisille, keinosiemennetään uudestaan ja kun sama on toistunut 4-5 kertaa niin teurastetaan, koska on liikaa utaretulehduksia ja/tai ei tuota enää tarpeeksi maitoa.

Ihanaa lehmän elämää <3

Vierailija
40/59 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen voinut paljon paremmin fyysisesti ja psyykkisesti lopetettuani eläinperäisten tuotteiden käytön ja myös ihoni on paljon paremmassa kunnossa. Monipuolinen kasvispohjainen ruokavalio ja prosessoidun ruuan välttäminen on parasta mitä voit terveydellesi tehdä.