Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen mieheni äidin käytöksestä

Vierailija
11.03.2020 |

Pakko päästä "kertomaan" tämä, koska tuntuu etten enää kestä.

Olen mieheni vanhempien, erityisesti hänen äidi sä seurassa aina varpaillani ja olen niin hermostunut että vapisen kuin haavanlehti.

Mieheni äiti on suhteemme alkuaikoina, ja sopivissa väliajoissa koko liittomme ajan, huutanut ja "valittanut" meidän elämästä. Mieheni on hänen esikoinen ja olemme ne, jotka tekevät kaiken ensinmäisenä. Ostimme yhteisen kodin, uudet huonekalut, auton, teimme lapset yms. Ja kaikki olemme tehnyt väärin. Vain heidän makunsa ja tapansa on oikein.

Nyt olen hoitovapaalla.
Miehen äidillä on ollut aina tapana meillä käydessään kiertää kotimme läpi arvostelevalla katsella. Meillä on melko minimalistinen tyyli ja olen hyvin tarkka meidän kodistamme. Kotimme on ihan täysi vastakohta mieheni vanhempien kodista, joka on runsas ja tummanpuhuva. Heillä on tavaraa ihan valtavasti ja kaikesta pidetään kiinni kynsin ja hampain. Meidän tyyli ei mielytä anoppiani, vaan hänen ilmeestään näkee että kaikki on huonoa. Hän on kerran alku aikoina huutanut miehelleni että pitääkö minun aina saada kaikki, ja että joudumme konkurssiin yms. Tämä on uskomatonta, koska tosiaan olemme hyvin minimalisteja kaiken suhteen. Kaikkea on vähän ja kaiken käytämme hyvin loppuun. Toki kun jotain ostamme, ostamme hyvää ja laatua. Tämä ei ilmeisesti hänelle käy.

Tänään hän taas kävi meillä. Käveli ja osoitteli tavaroita ja huonekaluja ja kyseli mitä on maksanut ja onko uusi. Tuntui todella ahistavalta. Hän kysyy aina myös minun vaatteista että onko uusi ja mistä ostettu. Mitä hel**ttiä se hänelle kuuluu? Pitäisikö minun aina olla samoissa vaatteissa joka päivä. Jos minulla on joskus jotain muuta päällä nii se on automaattisesti hänen mukaansa uusi ja tuhlattu on.

Tuntuu niin ahdistavalta!!! Jos hän ostaisi uuden kynttilän, ei sitä hänen huushollistaan edes erottaisi. Meillä uusi kynttiläkin pomppaa heti silmille kun tavaraa on sen verran vähän.

Mitä ajatuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaisen kasvatuksen olet itse saanut?

Miten teidän kodissa toimittiin mainitsimissasi asioissa. Millainen oma äitisi on?

Vierailija
2/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkälaisen kasvatuksen olet itse saanut?

Miten teidän kodissa toimittiin mainitsimissasi asioissa. Millainen oma äitisi on?

Omat vanhempani eivät puutu meidän talon ostoon, huonekaluvalintoihin, sisustukseen, lastem vaatteisiin ja auton merkkiin. He pitävät meitä aikuisina ja luottavat että osaamme itse päättää. Eivät myöskään oleta että saisivat päättää monta lasta teemme tai että saisivat määrätä meidän taloudenpidosta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä etäisyyttä. Pitääkö olla tekemisissä ihmisen kanssa, jonka seura ahdistaa? Miehesi voi tavata äitiään ilman sinuakin.

Vierailija
4/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä oli surkea alakoululaisen provo tai sitten sinä olet jotenkin, hmmm...yksinkertainen.

Mitä hittoa sä päästät sen anopin teille urputtamaan??? Ja miksi et sano suoraan jotta ulos täältä huushollista! Jos tää on totta niin ihan itte mahdollistat tuon käytöksen ja turha marista silloin.

Vierailija
5/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs miehesi on puhunut asiasta vanhemmilleen? Eihän toisten kotiin tulla noin arvostelemaan, jos haluaa jatkossakin vierailla niin ääni muuttuu kellossa ja heti. Lopettakaa nöyristely! En oikein ymmärrä tällaisia nössöjä, sanoisin itse vanhemmilleni suorat sanat jos käyttäytyisivät typerästi.

Vierailija
6/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustaako miehesi sinua vai yrittääkö miellyttää äitiään?

Vierailija
7/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
8/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään muita ajatuksia tule mieleen, kuin se, että älä päästä tuollaista ihmistä kotiinne, äläkä mene käymään siellä. Miehesi voi halutessaan mennä, mutta sinun ei ole mikään pakko. Voi siinä välit mennä, mutta mitä sitten? Voit paljon paremmin, samoin koko perhe, kun energia ei kulu tuollaisen ihmisen kanssa olemiseen.

Hintauteluihin voit sanoa juurikin sen, että mitä h***ttiä se sinulle kuuluu.

Miehesi kuuluisi sanoa äidilleen sellaiset sanat, jotka pistävät napanuoran poikki, kun se ei ilmiselvästi ole vielä tapahtunut.

Vierailija
9/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs miehesi on puhunut asiasta vanhemmilleen? Eihän toisten kotiin tulla noin arvostelemaan, jos haluaa jatkossakin vierailla niin ääni muuttuu kellossa ja heti. Lopettakaa nöyristely! En oikein ymmärrä tällaisia nössöjä, sanoisin itse vanhemmilleni suorat sanat jos käyttäytyisivät typerästi.

Lasten vuoksi yritän kestää. En halua pilata välejä, koska haluan että lapsilla on mummola. Jos alan heitä haukkumaan niin välit auttamattomasti pilalla. Ap

Vierailija
10/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös miehen äiti ole aknoppi.

Vierailija
11/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono provo.

Vierailija
12/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avuton vauva sä olet? Ei kai kukaan päästä kotiinsa ketään huutamaan ja haukkumaan?

Vierailija
13/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten vuoksi yritän kestää. En halua pilata välejä, koska haluan että lapsilla on mummola. Jos alan heitä haukkumaan niin välit auttamattomasti pilalla. Ap

Paskanmarjat sä mitään lasten vuoksi kestä. Lapsethan näkee että muori saa tulla ja käyttäytyä ja räyhätä teillä kuinka haluaa. Eikä äitee ja isä tee muuta kuin luiki kusi sukassa nurkissa. Ja kuka sun käski anoppia haukkua, senkun vaan kiellät tulemasta teille ennenkuin käyttäytyy ihmisiksi niinkuin normaalit järkevät ihmiset toimii. Ja mikä tuo tommonen mummola lapsille on, ei mikään kiva paikka.

Eli tosi huonosti nyt keksit tämän tarinan. Pösilö.

Vierailija
14/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppi suomea ymmärrä?

Vierailija
15/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Välithän ovat jo pilalla. Kuka heitä on haukkumaan käskenyt? Onhan lapsillasi toinenkin mummola, vai ettekö käy siellä ollenkaan?

Sitä paitsi, jos rajojen asettaminen katkaisee välit isovanhempien puolelta, niin ei ne kovin lämpimät olleet alunperinkään. Anoppisi ei kuulosta ihmiseltä, jonka kanssa haluaisin itse viettää aikaa.

Vierailija
16/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin välit poikki anoppiin, joka ei osannut käyttäytyä. Pari vuotta meni, ettei oltu missään tekemisissä. Sitten tapahtui asioita, joiden seurauksena päädyimme saman pöydän ääreen. Sen jälkeen välimme ovat olleet viileän kohteliaat.

Vierailija
17/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen elämän tärkein nainen on äiti. Kannattaa olla anopin kanssa hyvissä väleissä jos haluat pitkän liiton. Jos anopin ajatukset eivät miellytä niin keksi vaikka hyviä satuja siitä miksi kotinne juuri sillä hetkellä sellainen kuin on.

Vierailija
18/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini käyttäytyi aika lailla samoin, eikä auttanut muu kuin lopulta sanoa suorat sanat. Hirveä riitahan siitä tuli, mutta ei se anopin ja lasten välejä pilannut. Miehelle olin pitkään vähän katkera, kun hän ei heti alkuun lähtenyt puolustamaan minua, myöhemmin kylläkin.

Nykyään anopin kanssa menee ihan hyvin sen muutaman kerran vuodessa kun nähdään. Anoppi ei enää samalla tavalla arvostele kaikkia sanomisiani ja tekemisiäni, ja kerran jopa erehtyi kehumaan, mitä ei ikinä aikaisemmin olisi tapahtunut. Miehen puheista olen ymmärtänyt, että anoppi nykyään jollain tavalla arvostaa minua, kun en ollutkaan sellainen lammas kuin hän alkuun oli kuvitellut, vaikka edelleen varmasti ollaan monista asioista eri mieltä : D

Vierailija
19/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä miniästäni. Mutta en koskaan sano mitään enkä ilmeelläkään näytä tunteitani. En usko, että poikani vaistoaa mitä oikeasti ajattelen vaimostaan. Hänen valinta, joten kestän.

Vanhempani eivät hyväksyneet ainuttakaan miniää eikä vävyä ja sanoivat sen ääneen. Ei ollut mukavaa.

Vierailija
20/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä anoppia huolettaa, että olet tuhlaavainen? Miten voisit rauhoitella häntä ystävällisesti niin että tämä huoli vähän vähenisi? Voisitko vaikka jutella, miten halvalla olet onnistunut löytämään asian X ja miten paljon olette saaneet säästöön lapsenlapsille tms. Tai kysellä vinkkejä johonkin?

Joskus iäkkäämmät ihmiset käyttäytyvät tuolla tavalla hankalasti, vaikka taustalla ei välttämättä edes ole halu loukata tai olla huonoissa väleissä. Nuorena ja fiksuna voit yrittää rakentaa siltaa välillenne ja mennä vastaan niin paljon kuin pääset.

Se aika, kun anoppia ei enää olekaan, koittaa kyllä. Omani nukkui pois vuosi sitten ja kaipaan häntä kovasti, vaikkei meilläkään aina helppoa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä