Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka olisi kalalle allerginen?

Vierailija
11.03.2020 |

Aika harvinaista kuitenkin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, miksi kysyt?

Vierailija
2/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, ei ole ihan niin harvinaista kuten kuvittelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen

Vierailija
4/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen: minä ja puoli sukua. Minun näkökulmasta todella yleinen.

Vierailija
5/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja olen itsekin, sekä kaloille että äyriäisille. On yksi yleisimmistä ruoka-allergioista.

Miksi kysyt? Oletko laktoosihullu etsimässä uutta kohdetta, tarjota salaa kalaa kala-allergiselle?

Vierailija
6/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Sai vapautuksen kotsasta kalankäsittelytunneilla ja syömään sai ruokalaan mennä ennen muita kun oli kalapäivä. Sai hajustakin hengenahdistusta.

Vierailija
7/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka on niin pahasti allerginen, että jos työpaikalla on vaikka tyhjä tonnikalapurkki tai joku työkavereista on käsitellyt kalaa niin tämän allergisen täytyy lähteä siltä seisomalta pois. Meinannut tukehtua pari kertaa ja kantaa aina sitä vasta-aine piikkiä vai mikä nyt onkaan oikea sana, mukanaan minne ikinä meneekin.

Allergia tullut vasta aikuisella iällä, nuorena pystyi syömään kalaa.

Vierailija
8/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari henkilöä

Vierailija
9/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 5 kalalle allergista. Minä, kolme sukulaistani ja yksi tuttava.

Osa lievästi allergisia eli oireina mahakipua tai huulien pistelyä tai ihottumaa. Yksi saa jo kalan hajusta shokkireaktion. Yksi on allerginen vain sillille ja yksi taas on allerginen kaikille muille kaloille mutta tonnikalaa voi käyttää vähän.

Vierailija
10/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena en jostain syystä halunnu syödä kalaa esim koulussa niin valehtelin että olen kalalle allerginen. Sain sit aina jotain muuta ruokaa. Nykyään itekki tavallaan uskon et oon sille allerginen vaikka en ole. En ole siis siksi koskaan syönyt kalaa vaikka kiinnostaisi maistaa. Hienosti aivopesin itseni. 10 pistettä ja papukaijamerkki.

Vierailija
11/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kuuden asunnon rivarissa on kahdessa perheesä kala-allerginen, mökkinaapureissa kaksi ja työpaikalla muutama. Että ei tuo nyt kovin harvinaista ole.

Vierailija
12/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Minä itse ja myös veljelläni sama allergia.

Vierailija
13/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Eräällä allergia niin paha ettei voinut mennä koulussa ruokalaan jos oli kalaruokaa. Meinasi kuolla kun joskus oli jossain paistettu samassa uunissa ensin kalaa ja sitten jotain toista ruokaa heti perään.  

Vierailija
14/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotijuttu nykyään.

Vierailija
15/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kissa kalalle allerginen. eihän ne luonnostaan kalaa syö, muuten kävisivät kalassa. kala jotenkin hävittää b-vitamiinia joiltakin kissoilta ja ne alkavat kutisemaan niin että repivät karvat irti itseltään joistain paikoista.

Vierailija
16/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotijuttu nykyään.

Varmaan teillä Juupajoella on. 

Vierailija
17/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Henki menee, jos kalaa syön.

Muotijuttu???

Vierailija
18/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lievästi, eli saan tympeän olon mahaan, lievää suun ja nielun turvotusta ja lieviä hengitysvaikeuksia lähinnä hengityken vinkunaa jos syön kalaa tai äyriäisiä. Koska mulla tuo on niin lievää, josku vaan syön kalaa vaikka tiedän "hinnan". Mutta on myös allergikkoja joilla reaktio on hengenvaarallinen.

Vierailija
19/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotijuttu nykyään.

Jep. Muotijuttu "nykyään". Ihme, miten pitkä ajanjakso nykyään on. Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat olleet allergisia kalalle jo 1960-luvulla. Varmaan vanhempiakin on.

Vierailija
20/20 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotijuttu nykyään.

Jos kala-allergia on joskus ollut "muotia", se oli 1980-luvulla, kun lapset keksivät, ettei tarvitse syödä koulussa silakkalaatikkoa, jos sanoo, että on kalalle allerginen.

Eikös nykyään ole muodikasta syödä kalaa, jos ei ihan vegaani ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi