Mitä enemmän vanhenen sitä onnellisempi olen etten tee lapsia.
Työelämä enemmänkin vie kuin antaa. Jatkuvasti meitä pistetään koetuksella.
Sikaflunssat, Sars, terrorismia Euroopassa jne jnejne
Täss maailmassa on tällä hetkellä massiivisia uhkia. Vielä kun johdossa suositaan epäsivistyneitä psykopaatteja.
Tämä maailma ei ole koskaan ollut näin epävakaa kuin nyt. Mitään ei ole hyvä.
Kommentit (120)
Itse olen onnellinen etten koskaan tehnyt lapsia ihan vaan sen takia, etta pystyn nyt yhakin aikatauluttamaan menoni taysin vapaasti ja tekemaan puhtaasti aikuisten juttuja, eika kamppa ole koko ajan tayskaaoksessa, eika tarvi seista jonkun kentan laidalla hytisemassa viikonloppuisin.
Tuskin olisin myos nykyisen, itseani huomattavasti nuoremman puolisoni kanssa nyt, jos olisin esim. yh.
Tahan paalle tulee sitten viela noi kaikki sun mainitsemat, AP. :)
N44
Nämä nykyajan velat on mainioita, joka välissä pitää kertoa, että eivät tee lapsia! Menneet jo vegaanien ohi siinä kuinka omia henkilökohtaisia päätöksiä pitää jakaa koko ajan😂😂😂
treffit kirjoitti:
Itse olen onnellinen etten koskaan tehnyt lapsia ihan vaan sen takia, etta pystyn nyt yhakin aikatauluttamaan menoni taysin vapaasti ja tekemaan puhtaasti aikuisten juttuja, eika kamppa ole koko ajan tayskaaoksessa, eika tarvi seista jonkun kentan laidalla hytisemassa viikonloppuisin.
Tuskin olisin myos nykyisen, itseani huomattavasti nuoremman puolisoni kanssa nyt, jos olisin esim. yh.
N44
Kiva skenaario. Miksi heti ajattelet olevasi yh jos sinulla olisi lapsia?
Hienoa että osaa olla tyytyväinen siihen mitä on elämässään saanut.
Itsekin olen lapsistani ja siitä millaiseksi elämä on heidän myötään muotoutunut, ikionnellinen. Odotan ilolla myös sitä aikuista suhdetta jonka heidän kanssaan tulevaisuudessa luon, kuten nyt nautin kovasti suhteestani omaan äitiini, täteihini ja isovanhempiini.
Mutta se, että tullaan mammapalstalle avautumaan lapsettomuuden ihanuudesta, niin näyttäytyy silmissäni katkeralta ja jokseenkin säälittävältä. Sorry siitä :D
Reps :D Maailma ei ole ollut koskaan niin epävakaa kuin nyt - no mites vaikka maailmansodat?
Samoilla linjoilla. Nyt joku tulee tähän kertomaan, että ennen oli paljon vaikeampaa ja silti hankittiin lapsia. Ei välttämättä olisi hankittu, jos olisi ollut vapaus valita. Jos minä olisin elänyt parisataa vuotta sitten, olisin todennäköisesti ollut lukutaidoton, minulla olisi ollut todella puutteelliset tiedot lisääntymisbiologiasta, eikä olisi ollut saatavilla turvallista raskaudenkeskeytystä eikä luotettavia ehkäisyvälineitä. Paljonko ihmisellä on tuossa tilanteessa valinnanvaraa? Uskon, että minulla on paljonkin esivanhempia, jotka eivät olisi halunneet lisääntyä.
Tänne kasvoi jättiläistissit jo 4.luokalla kyllä kiusattiin ja revittiin. Se oli kai pääsyy etten voinut edes ajatella raskautta. Epävarmuus ja arvottomuudentunne.
Mutta nyt vanhana on haikeaa kun tuttavilla on aikuisia lapsia, joillakin jo lapsenlapsia. Siis kuoleehan kaikki, aika sylkee uusia sukupolvia ja miespolvet vaipuvat unholaan eikä yksilöllä ole väliä. Mutta vähän haikeaa on joskus.
Itse olen hemmetin onnellinen sinkkuvanhempi :)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
N44
Kiva skenaario. Miksi heti ajattelet olevasi yh jos sinulla olisi lapsia?
Koska mun mies kuoli.
Olen onnellinen aikuisista lapsistani. Olin 43-vuotias, kun nuorin täytti 18 v. Hyvin ehtii vielä kaikenlaista.
Lapset olivat minulle itsestään selvä asia. Olisi ollut hirveä pettymys jäädä lapsettomaksi.
Enkä ole ollut teiniäiti, ehdin riekkua riittävästi ennen ensimmäisen toivotun lapsen syntymistä.
Mutta kukin tyylillään. En vain ymmärrä, miksi siitä pitää täällä kehuskella.
ihan aikuisten oikeasti, eikö ketään ahdista tämä nykymaailma?
Mitä enemmän vanhenen sitä onnellisempi olen että päätin kuitenkin tehdä lapsia, vaikka ajattelin pitkään eteen tee. Koululaiset ovat kivoja tyyppejä joiden kanssa on ilo matkustaa ja jutella vaikka mistä. Mitä ihmettä tekisin yksin ilman perhettä?
Vierailija kirjoitti:
ihan aikuisten oikeasti, eikö ketään ahdista tämä nykymaailma?
Totta kai ahdistaa. Mutta ei se ole syy olla elämättä. Ei tämä ole kuitenkaan ainoa ajanjakso, jonka aikana ihmiset ovat kokeneet koettelemuksia.
Kyllä minua ainakin ahdista! En halua räjähtää terrori-iskussa tai saada tappavaa tautia. Miten voitte noin huolettomasti elää?
Sanoppa muuta! Maailma on muutenki enemmän paha kuin hyvä paikka. Täällä on paljon todella pahoja inhottavia ihmisiä jotka tekevät inhottavia asioita. Ihmisiä on aivan liikaa maapallolla ja todellakin joka ikisessä maassa syntyvyyden tulee vähentyä reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ainakin ahdista! En halua räjähtää terrori-iskussa tai saada tappavaa tautia. Miten voitte noin huolettomasti elää?
No miten sä käytönnössä sitten elät? Kerro vähän tavallisesta päivästäsi.
Olen 25v nainen ja aiemmin ajatellut haluavani lapsia, mutta nyt jo pidempään kyllä ajatellut etten varmaan haluakaan :(
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa muuta! Maailma on muutenki enemmän paha kuin hyvä paikka. Täällä on paljon todella pahoja inhottavia ihmisiä jotka tekevät inhottavia asioita. Ihmisiä on aivan liikaa maapallolla ja todellakin joka ikisessä maassa syntyvyyden tulee vähentyä reilusti.
Tai Mitäpä jos ihmiset kasvattaisivat niistä lapsistaan hyviä tyyppejä? Mieti?
Seli, seli