Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hukun töihini

Vierailija
10.03.2020 |

Pusken töitä minkä ehdin. Työaikani on 8-16, mutta työpäivät venyvät ja pääsen kotiin vasta 17-18. En ehdi pitämään kahvitaukoja enkä aina ruokataukoakaan ja jos ehdinkin, niin max. 15 min.
Valitin työantajalle ja arvatkaa mikä oli ratkaisu? En saa enää tehdä ylitöitä (joista ei makseta vaan saa vapaana jos ehtii pitämään) vaan normaalityöajan pitää riittää! Työmäärääni ei vähennetä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleetko miettinyt työmetodeja koskaan? Kuiinka esim systemaattista ja tehokasta työsi on? Pitäääkö laadun ollan huippuunsa hiottua vai riiittääkö tasalaaatuinen tulos?

Tieedätkö mikä on huippuuunsa hiotun työn arvo? Se onn se että siitä joku maksaa jotakin.

Vierailija
22/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleetko miettinyt työmetodeja koskaan? Kuiinka esim systemaattista ja tehokasta työsi on? Pitäääkö laadun ollan huippuunsa hiottua vai riiittääkö tasalaaatuinen tulos?

Tieedätkö mikä on huippuuunsa hiotun työn arvo? Se onn se että siitä joku maksaa jotakin.

Meilllä karjalaisten ja pohjalaiisten risteymilllä se on puhdas narsistisuuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin tuttua.

Minun ex-työpaikassanikin oli noin. Mikä ehkä ärsyttävintä oli se, ettei työmäärä ei ollut kaikilla yhtä kauhea. Olin henkilö, jolla vain oli liikaa hoidettavia asioita työaikaan nähden. Ja aikataulu oli tiukka, vain minun pisteessä. Tuotteet piti olla valmiina matkalla seuraavalle taholle ja minä oli ainoa joka niitä juoksi kasaamassa kaikkien muiden töiden ohessa.

Ja samaan aikaan toisaalla sanotaan, että kyllä on ihan pelottavan hiljaista.

Lähdin pois kun en kestänyt tuota epäreilua Tehtävien jakoa. Työssäni olin hyvä.

Kuullostaa ihan kuin itse olisin kirjoittanut tämän tekstin yllä. Vaatimuksiin on pakko venyä ja ylityötunteja tulee, mutta ylitöitä ”ei ole” ja niitä ei korvata. Kuitenkin vaaditaan tekemään työ tietyissä tiukoissa aikarajoissa, jolloin työpäivä väkisinkin venyy aina edes hiukan ja siitäkin huolimatta töitä siirtyy seuraavalle päivälle jonoon. Jokaisella on tiimissä erilainen työtilanne, muilla enemmän väljyyttä kuin minulla ja minulla sellaisia tehtäviä myös, joita muut eivät osaa tehdä (esim. kielitaitoa ja tiettyä kokemusta vaativia).

Kun kerroin tästä työkuormasta pomolle jo muutama vuosi sitten, hän sanoi, että minun pitää priorisoida töitä järkevämmin eli syytti minun osaamattomuuttani. Olen kuitenkin kokenut ja osaan hyvin priorisoida hommat. Työ on sellaista, että joskus joutuu olemaan koko päivän tavoitettavissa ilman taukoja ja jos asiakkaalla tulee tilanne päälle, niin koko loppupäivä voi sen takia mennä uusiksi ja joudun sammuttamaan tulipaloja. Ikinä ei tiedä millainen päivä tulee ja sitten näitä kiireellisiäkin töitä kertyy jonoon..ja kaikissa tiukat aikarajat. Sitten kollegat keskeyttävät jatkuvasti ja lykkäävät uusia hommia ja samoin pomo.

Aivan toivoton tilanne. Nyt olen niin väsynyt, etten enää jaksaisi raataa niin kovasti, mutta normaali työtahti -ja määrä ei tuossa mestassa riitä.

Vierailija
24/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että esim. työuraansa aloittelevat voivat hyötyä tästä tarkastelusta. Meille kokeneille tuo on ihan selvää kauraa. Voit vaan kuvitella kuinka noita asioita on tullut pohdittua ja hiottua. Edes tasalaatuisen työjäljen tekeminen ei auta, kun työtä pusketaan lisää ja lisää joka tuutista ja aika ei riitä. Työtehtäviin menee se tietty aika ja niihin vaikuttaa muutkin asiat kuin tekijä, kuten ohjelmat ja laitteistot ja niiden toimivuus/toimimattomuus ja tietyt prosessit ja niiden edellyttämät työvaiheet jne jne.

Pirullista lisäksi on, että työtä mahtuu työnkuvaan niin monenlaista plus kaikki keskeytykset ja niihin menevä aika, että ulkopuolisen voi olla vaikea nähdä sitä työmäärän suuruutta, jollei ole esim. seuraamassa työn tekemistä.

Vierailija
25/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mille tahansa hautausmaalle, niin näet siellä silmänkantamattomiin töissään korvaamattomia ihmisiä. Ja silti mikään ei ole heidän lähdössään muuttunut, vaan planeetat kiertävät radallaan.

Vierailija
26/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku kertoo töissä olevan kiire ei tarkoita oikeastaan mitään. Voi olla ihan eri merkitys kiireelle tai sitten henkilö on yksinkertaisesti syystä tai toisesta niin hidas tai taitamaton että hommissa kestää ihan liikaa. 

Joku tekee viikon homman päivässä. 

Vierailija
27/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku kertoo töissä olevan kiire ei tarkoita oikeastaan mitään. Voi olla ihan eri merkitys kiireelle tai sitten henkilö on yksinkertaisesti syystä tai toisesta niin hidas tai taitamaton että hommissa kestää ihan liikaa. 

Niin ja toki joskus on oikeastikkin liian kiire. 

Vierailija
28/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene mille tahansa hautausmaalle, niin näet siellä silmänkantamattomiin töissään korvaamattomia ihmisiä. Ja silti mikään ei ole heidän lähdössään muuttunut, vaan planeetat kiertävät radallaan.

Mitäs sinulla on ehdottää, ihmiselle jolla on oikeasti liian paljon töitä työaikaansa nähden? Liian paljon tekemistä, liian vähän henkilökuntaa ja työnantajaa ei kiinnosta?

Työpaikka on esim ainoa, jonka on saanut, vakityö, eikä varaa ole karenssiin.

Vierailija
29/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on kaikki ylimääräinen karsittu. Lisähenkilökuntaa ei palkata.

Meillä on ainakin tuossa yhdessä työpisteessä ollut aina liikaa töitä, oli siinä sitten kuka vaan tekemässä. Kukaan ei siis sitä hoida nopeammin.

Vierailija
30/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja toki joskus on oikeastikkin liian kiire. 

Eiköhän tässä nyt puhuta ihan aidosti siitä, että on kiire ja liikaa työtä. Itse olen hyvä ja arvostettu työssäni (palautteen perusteella), siis olen arvostettu silloin kun teen kaikki työt itseäni säästelemättä ja ilman ylityökorvauksia. Olen nähnyt jopa suoritusaikoja tiettyjen tehtävien kohdalla ja suoriudun niistä nopeiten. Joten tässä ei ole nyt vatuloinnista kyse.

Vierailija
31/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunlaisten ihmisten takia ylisuorittajat tuntevat itsensä ihan kelvottomiksi. Otan osaa ap:n tilanteeseen, minulla on vähän sama tilanne. Kukaan ei usko kuinka paljon töitä minulla on päivän aikana (ei edes pomo) ja apua en saa. Ylitöitä ei saisi tehdä mutta mitäs teet kun aikataulu on niin tiukka?

Vierailija
32/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire nyt sulla voi olla, kun Maikki ja Pipsakin ehtii notkua koko päivän kahvilla ja tupakalla töitten mitenkään häiritsemättä? Ai että, kuinka mä inhosin aiempaa työpaikkani ja epätasaista töitten jakautumista.

Vierailija
33/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunlaisten ihmisten takia ylisuorittajat tuntevat itsensä ihan kelvottomiksi. Otan osaa ap:n tilanteeseen, minulla on vähän sama tilanne. Kukaan ei usko kuinka paljon töitä minulla on päivän aikana (ei edes pomo) ja apua en saa. Ylitöitä ei saisi tehdä mutta mitäs teet kun aikataulu on niin tiukka?

Ihana viesti, kiitos ymmärtämisestä hyvä kohtalotoveri

T. ei-Ap, joka jakoi myös kokemuksiaan yllä.

Vierailija
34/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana viesti, kiitos ymmärtämisestä hyvä kohtalotoveri <3

T. ei-Ap, joka jakoi myös kokemuksiaan yllä.

P.S. Mikäköhän meitä auttaisi? Tuntuu, että kelvottomia esimiehiä ja työpaikkoja on joka puolella, joten en tiedä auttaisiko vaihtaminenkaan. Tosin se kortti varmaan täytyy kokeilla, jos mitta täyttyy ihan huolella ja sattuisi löytämään uuden työn jostakin (vaikeaa).

Vierailija
35/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työelämässä alasta riippumatta on samalainen trendi menossa ollut pitkään.

Vaikka siivouksessa että pitää siivota inva-wc 5min.

Jokainen nyt tajuaa ettei se ole mahdollista jos vessa on ihan kauheassa kunnossa.

Eli on kauheasti töitä, mutta ei ole varaa maksaa niistä.

Käytännössä töitä ei ole olemassakaan ja maksetaan silti kurjaa palkkaa.

Tämä on paradoksi että miten ammatti-ihminen säilyttää mielenterveytensä, kun pitää näytellä työntekoa työntekon sijaan.

Eli en oikeasti siivoa vaan näyttelen siivoavani hutaisemalla.

Tämä on se mikä nykyään korpeaa alalla kuin alalla.

Jos olen keittolassa töissä, niin törmään jatkuvasti samoihin ilmiöihin.

Onko osa johtajista saanut jotain ihan ihmeellistä johtajakoulutusta?

Miksi meillä on tälläinen sairas työelämä.

Sisko tokaisi että sairaanhoitopuolella on ihan sama meininki ja taukojakaan ei kerkeä pitää.

Ja ne potilaat jotka ei valita, saa heikointa palvelua, eli ironisesti ne jotka todennäköisesti ei enää jaksa taistella ja valittaa paremman hoidon puolesta :(

Suomi tarvitsisi remontin työkultuuriin.

Vierailija
36/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin työt tulevat suurinpiirtein tehdyksi, niin tilanne ei parane.

Jos joku sanoo, että on pakko, niin sano; selvä laitan muut syrjään.

Toinen kysyy onko edellinen valmista? Ei kun tuli tämä väliin.

Keskustelkoot pomot keskenään, mikä ensin. Kyllä se on niin , ettei mikään riitä.

Tunnolliset uupuu. Kun tekemättömät työt kasaantuvat tarpeeksi jotain tapahtuu.

Meikälläkin tulee ovista ja ikkunoista kaikenlaista. Osa on tarpeellista, osa kiva tietää.

Jotkut työt ovat semmoisia, että vaikka jäävät kokonaan tekemättä, niin kukaan ei kysy perään.

Aika merkillistä sinänsä. Teen yhtä hommaa kerrallaan, jos tulee toinen kiireellisempi, niin eka sivuun.

Älypuhelimella leikkijöitä riittää tässäkin firmassa.

Vierailija
37/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No periaatteessa onhan niitä jotka tekee kuuden ihmisen työt päivässä, mutta onko se tervettä.

Eihän huippu-urheilussakaan treenata joka päivä täydellä teholla.

Ei noin voi ihmisiä kuluttaa loppuun rahanhimo silmissä.

Muutenkin se tehokkuus laskee kun ei pääse palautumaan. Korkeintaan kolmesti viikossa keskikovaa tahtia ja muina päivinä rennosti.

Tämä on se menestyksen salaisuus.

Se että vedetään joka päivä täysiä tarkoittaa sitä että tulee työterveysongelmia.

Aluksi sykkeen ja stressin ollessa korkealla kärsii unenlaatu. Ihan viikon sisään alkaa ilmenemään näitä ongelmia. Muisti kärsii, sitten tulee muita virheitä.

Toki aina on nopeita tekijöitä, mutta nopeus on aina pois lopulta jostain.

Ei ihmistä voi rääkätä, ihminen ei ole kone.

Kaikista pahinta on jos tälläinen henkilö urheilee vapaa-ajallaan.

Elimistö ja hermosto stressaantuu lisää ja jossain vaiheessa se on tööt pois pelistä.

Etenkin suomalaisissa on sellaisia jotka ihannoi sisua ja ei tajua rajojaan.

Rajat huomataan liian myöhään.

Sellaisella taktiikalla tehdään tappiota.

Strategisesti nollatuntityyli on paras. Eli paljon porukkaa ja lyhyet työpäivät.

Kukaan ei väsy ja voidaan ottaa kaikki irti neljästä tunnista päivässä.

Jos yksi tyyppi raataa kuin ravihevonen kymmenenkin tuntia viisi kertaa viikossa täyttä laukkaa kuuden ihmisen työt.

Se ennenpitkään aiheuttaa vain tappiota.

Uskokaa peliä. Mulla on kokemusta tästä.

Eli palkatkaa jumalattomasti porukkaa ja työt pieneksi silpuksi.

Teho on taattu ja voittoa tulee.

Vierailija
38/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No periaatteessa onhan niitä jotka tekee kuuden ihmisen työt päivässä, mutta onko se tervettä.

Eihän huippu-urheilussakaan treenata joka päivä täydellä teholla.

Ei noin voi ihmisiä kuluttaa loppuun rahanhimo silmissä.

Muutenkin se tehokkuus laskee kun ei pääse palautumaan. Korkeintaan kolmesti viikossa keskikovaa tahtia ja muina päivinä rennosti.

Tämä on se menestyksen salaisuus.

Se että vedetään joka päivä täysiä tarkoittaa sitä että tulee työterveysongelmia.

Aluksi sykkeen ja stressin ollessa korkealla kärsii unenlaatu. Ihan viikon sisään alkaa ilmenemään näitä ongelmia. Muisti kärsii, sitten tulee muita virheitä.

Toki aina on nopeita tekijöitä, mutta nopeus on aina pois lopulta jostain.

Ei ihmistä voi rääkätä, ihminen ei ole kone.

Kaikista pahinta on jos tälläinen henkilö urheilee vapaa-ajallaan.

Elimistö ja hermosto stressaantuu lisää ja jossain vaiheessa se on tööt pois pelistä.

Etenkin suomalaisissa on sellaisia jotka ihannoi sisua ja ei tajua rajojaan.

Rajat huomataan liian myöhään.

Sellaisella taktiikalla tehdään tappiota.

Strategisesti nollatuntityyli on paras. Eli paljon porukkaa ja lyhyet työpäivät.

Kukaan ei väsy ja voidaan ottaa kaikki irti neljästä tunnista päivässä.

Jos yksi tyyppi raataa kuin ravihevonen kymmenenkin tuntia viisi kertaa viikossa täyttä laukkaa kuuden ihmisen työt.

Se ennenpitkään aiheuttaa vain tappiota.

Uskokaa peliä. Mulla on kokemusta tästä.

Eli palkatkaa jumalattomasti porukkaa ja työt pieneksi silpuksi.

Teho on taattu ja voittoa tulee.

No hei tää on se millä tienataa!

Vierailija
39/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työelämässä alasta riippumatta on samalainen trendi menossa ollut pitkään.

Vaikka siivouksessa että pitää siivota inva-wc 5min.

Jokainen nyt tajuaa ettei se ole mahdollista jos vessa on ihan kauheassa kunnossa.

Eli on kauheasti töitä, mutta ei ole varaa maksaa niistä.

Käytännössä töitä ei ole olemassakaan ja maksetaan silti kurjaa palkkaa.

Tämä on paradoksi että miten ammatti-ihminen säilyttää mielenterveytensä, kun pitää näytellä työntekoa työntekon sijaan.

Eli en oikeasti siivoa vaan näyttelen siivoavani hutaisemalla.

Tämä on se mikä nykyään korpeaa alalla kuin alalla.

Jos olen keittolassa töissä, niin törmään jatkuvasti samoihin ilmiöihin.

Onko osa johtajista saanut jotain ihan ihmeellistä johtajakoulutusta?

Miksi meillä on tälläinen sairas työelämä.

Sisko tokaisi että sairaanhoitopuolella on ihan sama meininki ja taukojakaan ei kerkeä pitää.

Ja ne potilaat jotka ei valita, saa heikointa palvelua, eli ironisesti ne jotka todennäköisesti ei enää jaksa taistella ja valittaa paremman hoidon puolesta :(

Suomi tarvitsisi remontin työkultuuriin.

Tämä oli ihan paras tokaisu pomoni suusta siivouspuolella: wc:n voi siivota kolmessa minuutissa. Tästä näkee miten pomo on vieraantunut työnteosta, helppo se on vain tokaista jotain tuollaista kun ei tarvitse ikinä sitä hommaa tehdä kuin vain ohjeistaa.

Jos perusteellisesti siivoaa wc:n joka on likainen niin kyllä siinä menee pidempään kuin vain 3 min. Ja ajatelkaa kun ei niitä ole vain yksi vaan 10 wc:tä

Vierailija
40/57 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin tuttua.

Minun ex-työpaikassanikin oli noin. Mikä ehkä ärsyttävintä oli se, ettei työmäärä ei ollut kaikilla yhtä kauhea. Olin henkilö, jolla vain oli liikaa hoidettavia asioita työaikaan nähden. Ja aikataulu oli tiukka, vain minun pisteessä. Tuotteet piti olla valmiina matkalla seuraavalle taholle ja minä oli ainoa joka niitä juoksi kasaamassa kaikkien muiden töiden ohessa.

Ja samaan aikaan toisaalla sanotaan, että kyllä on ihan pelottavan hiljaista.

Lähdin pois kun en kestänyt tuota epäreilua Tehtävien jakoa. Työssäni olin hyvä.

Kuullostaa ihan kuin itse olisin kirjoittanut tämän tekstin yllä. Vaatimuksiin on pakko venyä ja ylityötunteja tulee, mutta ylitöitä ”ei ole” ja niitä ei korvata. Kuitenkin vaaditaan tekemään työ tietyissä tiukoissa aikarajoissa, jolloin työpäivä väkisinkin venyy aina edes hiukan ja siitäkin huolimatta töitä siirtyy seuraavalle päivälle jonoon. Jokaisella on tiimissä erilainen työtilanne, muilla enemmän väljyyttä kuin minulla ja minulla sellaisia tehtäviä myös, joita muut eivät osaa tehdä (esim. kielitaitoa ja tiettyä kokemusta vaativia).

Kun kerroin tästä työkuormasta pomolle jo muutama vuosi sitten, hän sanoi, että minun pitää priorisoida töitä järkevämmin eli syytti minun osaamattomuuttani. Olen kuitenkin kokenut ja osaan hyvin priorisoida hommat. Työ on sellaista, että joskus joutuu olemaan koko päivän tavoitettavissa ilman taukoja ja jos asiakkaalla tulee tilanne päälle, niin koko loppupäivä voi sen takia mennä uusiksi ja joudun sammuttamaan tulipaloja. Ikinä ei tiedä millainen päivä tulee ja sitten näitä kiireellisiäkin töitä kertyy jonoon..ja kaikissa tiukat aikarajat. Sitten kollegat keskeyttävät jatkuvasti ja lykkäävät uusia hommia ja samoin pomo.

Aivan toivoton tilanne. Nyt olen niin väsynyt, etten enää jaksaisi raataa niin kovasti, mutta normaali työtahti -ja määrä ei tuossa mestassa riitä.

Kuulostaa mun entiseltä työltä henkilöstökonsulttina, missä hoidin henkilöstövuokrausta rekrytointeineen ja hr-töineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä