Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät suomalaiset hoidata hampaitaan, valkaise ja oijo?

Vierailija
10.03.2020 |

Miten selitätte tämän? Hampaat ovat yksi tärkeimmät hoitaa koska muuten bakteerit voivat levitä suusta sydämeen. Keltainen hammasrivistö on ruma pahanhajuisesta hengityksestä puhumattakaan.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaiseminen ei ole hoitamista. Päinvastoin.

Vierailija
2/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista yksityisellä varsinkin jos tekee mitään muuta kun perustarkastuksen ja hammaskiven poiston, julkiselle niin vaikea saada aikoja, että tavallinen työssäkäyvä ei pysty kunnolla sopimaan ajankohtaa. Siinäpä se. En minäkään hoidattaisi hampaitani kovin ahkeraan, ellei sukulainen olisi hammaslääkäri ja pystyisi joustamaan vastaanottoajoista oman firmansa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisisin, mutta ilmeisesti se on haitallista.

Heti kun joku hammaslääkäri sanoo mulle että se on ok, ja löytyy tehokas tapa valkuaista teen sen.

Vierailija
4/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo rahaa, kun oon vaan suomalainen

Vierailija
5/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksien aiheuttaman oksentamisen takia pahat kiillevauriot hampaissa. Onneksi ei etuhampaissa ihmisten nähtävillä. Olen kyllä hoitanut hampaani aina ja hoidan jatkossa luultavasti loppuelämän reseptillä saatavalla fluoritahnalla. Niin kiva kun se olisikin voida käyttää edes valkaisevaa hammastahnaa, niin valitettavasti se ei ole mahdollista. Kärsi siis kellertävistä hampaistani. Itse iloitsen siitä, että minulla vielä on omat hampaat suussa.

Vierailija
6/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vallalla käsitys että ei saisi tehdä kosmeettisia hoitoja. Hammaslääkärini torppasi täysin aikeeni valkaista hampaat. Eli ainakaan hänellä en sitä toimenpidettä voi tehdä.

Vierailija
7/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen juttu, mikseivät suomalaiset osaa kirjoittaa oikein sanaa "oio"?

Vierailija
8/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko läyny englannissa?

Vierailija
9/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä oikein ole mitään valkaisemista tai oiottavaa.

Vierailija
10/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta. Julkisella eivät tee ja yksityiseen ei ole varaa. Olen keskituloinen kantasuomalainen.

Vierailija
11/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, mulle yksityinen hammaslääkäri sano etteivät oio kosmeettisistä syistä. Vmp!!

Vierailija
12/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita ei varsinaisesti voi valkaista. Hampaat ovat luun värisiä. Niistä toki voi puhdistaa värjäymät, joka kyllä vaikuttaa yleisilmeeseen. Vitivalkoiset amerikkalaiset hammasrivistöt on laminaatilla päällystetty, itse luuta ei mitenkään voi valkaista.

Vierailija
13/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaita ei varsinaisesti voi valkaista. Hampaat ovat luun värisiä. Niistä toki voi puhdistaa värjäymät, joka kyllä vaikuttaa yleisilmeeseen. Vitivalkoiset amerikkalaiset hammasrivistöt on laminaatilla päällystetty, itse luuta ei mitenkään voi valkaista.

No kyllä voi valkaista, ihan oikeasti.

Vierailija
14/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijo?! Oijo?!

Vierailija
15/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijo?! Oijo?!

Meillä on ollut Oljo -niminen kissa, sen lempinimi oli Oijo.

Vierailija
16/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alettu oikomaan. Aikuisella ne eivät kuulemma pysy enää ja olisi pitänyt poistaa hampaita. Pidin kyllä huolen, että lapsen hampaat tulee oiottua.

Vierailija
17/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko hinta syy? Julkisella eivät tee ja yksityisillä maksaa saman kuin silarit.

Vierailija
18/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisutin hampaani hammaslääkäriasemalla. Kukaan ei nähnyt eroa entiseen, vaikka minulle esiteltiinkin värikarttaa ja selitettiin, että sävy oli vaalentunut kaksi astetta. Ei ollut.

Haaveilin laminaateista ja tuolloin minulla olisi ollut niihin varaakin. Kun hammaslääkäri oli selostanut minulle, mitä prosessiin kuuluu ja kuinka kauan laminaatit kestävät, muutin mieleni.

Hampaani ja ikeneni ovat aivan kunnossa. Jos teet niistä vääriä johtopäätöksiä, tee pois vain.

Vierailija
19/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaat toimii riittävän hyvin, eivätkä näytä suuhun puoliksi mädäntyneiltä, joten ei tarvetta. On minulla kauniimmat hampaat kuin surullisen kuuluisa British smile. Arvostan muutenkin enemmän käytännöllisyyttä kuin koristeellisuutta.

Vierailija
20/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoito aikuisena on hyvin kallista.

Hampaiden valkaisu taas ei ole hammasterveyden ylläpitoa vaan 100% pinnallista toimintaa. Valkaisu vain huonontaa hammasterveyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän