Maksaako pääkaupunkiseudun kunnat vedestä, jonka ne imevät Päijänteestä?
Kommentit (18)
Eivät varmaan maksa itse vedestä mutta maksavat sen puhdistamisesta melko paljon.
Niin, kenelle niiden pitäisi maksaa? Maksaako sinä hengitysilmastasi?
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmaan maksa itse vedestä mutta maksavat sen puhdistamisesta melko paljon.
Ja Päijänne-tunnelista. Sitä ei omista kiinalainen yritys, rakas itärölli.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalle. Kiinalainen yritys omistaa pääkaupunkiseudun vedenjakelun.
Te olette kyllä helppoja. Viitsittekö edes googlata, ennenkuin yläpeukutatte?
Vierailija kirjoitti:
Kukas sen Päijänteen omistaa?
Sitä tässä aloituksessa juuri haettiin, että maksetaanko itse raakavedestä jotain jollekin. Eli omistaako sen joku (alueen kunnat, maanomistajat tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä aloituksessa juuri haettiin, että maksetaanko itse raakavedestä jotain jollekin. Eli omistaako sen joku (alueen kunnat, maanomistajat tms).
No osaisitko googlata? Vastaus löytyi hetkessä.
Ei suomessa ole mitään kaivosveroja, joka haluaa kerätä luonnonvaroja saa kerätä ne vapaasti
Vaikka sinä omistat tontin, niin et omista ilmatilaa tonttisi kohdalla. Vaikka omistat rantatontin, et omista sinä vesialuetta. Alkuperäinen kysymys on typerä. Tai ehkä se olikin se kysyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinä omistat tontin, niin et omista ilmatilaa tonttisi kohdalla. Vaikka omistat rantatontin, et omista sinä vesialuetta. Alkuperäinen kysymys on typerä. Tai ehkä se olikin se kysyjä?
Et myöskään omista malmioikeuksia ja tontin alle voi joku pistää pystyyn kaivoksen jos huvittaa. Jos kotisi romahtaa niin se on vaan voivoi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet maksanut takaisin vuosittaisesta tuesta, jota me helsinkiläiset maksamme teille, jotta voitte elää muualla Suomessa. Kolmesataaseitsemänkymmentä eli 373 miljoonaa euroa viime vuonna. Olisiko aika maksaa takaisin?
Jopa sellainen kaupunki kuin Jyväskylä sai yli 50 miljoonaa tukiaisia.
Tilastot löytyvät netistä, jos et huomannut niiden julkaisua muutama viikko sitten,
hyvä avaus nykyään ei toisen kunnan puolelta saa korvauksetta ottaa vettä. forssan pakolais kaupunki kuvitteli olevansa fiksu kun osti tammelan kunnan puolelta tilan ja tekevänsä siitä veden ottamon. forssan demari hallitus vielä kuvitteli että tammela ottaa osaa 22km linjaan. kyllä pas.aa haukkas. tammela ottaa tuosta800000l- vrk pumppauksesta 1.3 mil-e vuosi ja tehkööt linjansa ite
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa vesialueilla on kyllä omistajat. Se tosin koskee lähinnä vedessä uiskentelevia kaloja, joiden pyydystämiseen tarvitaan luvat siltä, joka vesialueen omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa vesialueilla on kyllä omistajat. Se tosin koskee lähinnä vedessä uiskentelevia kaloja, joiden pyydystämiseen tarvitaan luvat siltä, joka vesialueen omistaa.
Mitä ihmettä hourit?
Vierailija kirjoitti:
Päijänteellä on aika monta vesioikeuden omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Yleensä rantatontin omistalla on myös osuus järvestä, siis vesioikeus. Toisaalta vesioikeuksia on tonttien lohkomisista johtuen paljon myös kaukana järvestä olevillä kiinteistöillä.
Mutta, järvillä on aina omistaja. Päijänteen kokoisella järvellä omistajia on paljon.