Mikseivät suomalaiset hoidata hampaitaan, valkaise ja oijo?
Miten selitätte tämän? Hampaat ovat yksi tärkeimmät hoitaa koska muuten bakteerit voivat levitä suusta sydämeen. Keltainen hammasrivistö on ruma pahanhajuisesta hengityksestä puhumattakaan.
Kommentit (77)
Kallista yksityisellä varsinkin jos tekee mitään muuta kun perustarkastuksen ja hammaskiven poiston, julkiselle niin vaikea saada aikoja, että tavallinen työssäkäyvä ei pysty kunnolla sopimaan ajankohtaa. Siinäpä se. En minäkään hoidattaisi hampaitani kovin ahkeraan, ellei sukulainen olisi hammaslääkäri ja pystyisi joustamaan vastaanottoajoista oman firmansa kanssa.
Valkaisisin, mutta ilmeisesti se on haitallista.
Heti kun joku hammaslääkäri sanoo mulle että se on ok, ja löytyy tehokas tapa valkuaista teen sen.
ei oo rahaa, kun oon vaan suomalainen
Raskauksien aiheuttaman oksentamisen takia pahat kiillevauriot hampaissa. Onneksi ei etuhampaissa ihmisten nähtävillä. Olen kyllä hoitanut hampaani aina ja hoidan jatkossa luultavasti loppuelämän reseptillä saatavalla fluoritahnalla. Niin kiva kun se olisikin voida käyttää edes valkaisevaa hammastahnaa, niin valitettavasti se ei ole mahdollista. Kärsi siis kellertävistä hampaistani. Itse iloitsen siitä, että minulla vielä on omat hampaat suussa.
Suomessa on vallalla käsitys että ei saisi tehdä kosmeettisia hoitoja. Hammaslääkärini torppasi täysin aikeeni valkaista hampaat. Eli ainakaan hänellä en sitä toimenpidettä voi tehdä.
Ja toinen juttu, mikseivät suomalaiset osaa kirjoittaa oikein sanaa "oio"?
Ei näissä oikein ole mitään valkaisemista tai oiottavaa.
Hinta. Julkisella eivät tee ja yksityiseen ei ole varaa. Olen keskituloinen kantasuomalainen.
Joojoo, mulle yksityinen hammaslääkäri sano etteivät oio kosmeettisistä syistä. Vmp!!
Hampaita ei varsinaisesti voi valkaista. Hampaat ovat luun värisiä. Niistä toki voi puhdistaa värjäymät, joka kyllä vaikuttaa yleisilmeeseen. Vitivalkoiset amerikkalaiset hammasrivistöt on laminaatilla päällystetty, itse luuta ei mitenkään voi valkaista.
Vierailija kirjoitti:
Hampaita ei varsinaisesti voi valkaista. Hampaat ovat luun värisiä. Niistä toki voi puhdistaa värjäymät, joka kyllä vaikuttaa yleisilmeeseen. Vitivalkoiset amerikkalaiset hammasrivistöt on laminaatilla päällystetty, itse luuta ei mitenkään voi valkaista.
No kyllä voi valkaista, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Oijo?! Oijo?!
Meillä on ollut Oljo -niminen kissa, sen lempinimi oli Oijo.
Ei alettu oikomaan. Aikuisella ne eivät kuulemma pysy enää ja olisi pitänyt poistaa hampaita. Pidin kyllä huolen, että lapsen hampaat tulee oiottua.
No oisko hinta syy? Julkisella eivät tee ja yksityisillä maksaa saman kuin silarit.
Valkaisutin hampaani hammaslääkäriasemalla. Kukaan ei nähnyt eroa entiseen, vaikka minulle esiteltiinkin värikarttaa ja selitettiin, että sävy oli vaalentunut kaksi astetta. Ei ollut.
Haaveilin laminaateista ja tuolloin minulla olisi ollut niihin varaakin. Kun hammaslääkäri oli selostanut minulle, mitä prosessiin kuuluu ja kuinka kauan laminaatit kestävät, muutin mieleni.
Hampaani ja ikeneni ovat aivan kunnossa. Jos teet niistä vääriä johtopäätöksiä, tee pois vain.
Mun hampaat toimii riittävän hyvin, eivätkä näytä suuhun puoliksi mädäntyneiltä, joten ei tarvetta. On minulla kauniimmat hampaat kuin surullisen kuuluisa British smile. Arvostan muutenkin enemmän käytännöllisyyttä kuin koristeellisuutta.
Oikomishoito aikuisena on hyvin kallista.
Hampaiden valkaisu taas ei ole hammasterveyden ylläpitoa vaan 100% pinnallista toimintaa. Valkaisu vain huonontaa hammasterveyttä.
Valkaiseminen ei ole hoitamista. Päinvastoin.