Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja ja täysin kyllästynyt työhöni. Mitä muuta työtä voisin tehdä?

Vierailija
10.03.2020 |

Tai mitä ihmettä voisin opiskella lisäksi ja tehdä uramuutoksen?
Anna

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä aineen opettaja? Vaikuttaa aika paljon asiaan...

Vierailija
2/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen uutta alaa miettivä opettaja. Oon miettinyt, että voisin vaikka käydä ammatinvalintapsykologilla, jospa siitä ois apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiinnostaisi? Eläimet, ihmiset, koneet, autot, kuljetus, ajaminen, auttaminen, siivous, palvelu?

Vierailija
4/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja. 

Anna

Vierailija
5/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian opintoja tai lisää kasvatustiedettä (aikuiskasvatus) tutkinnon päälle avoimen väylän kautta ja suuntaudu sitten HR-puolelle tai henkilöstökonsultiksi tms.

Puheterapeutin opinnot olisivat hyvät mutta aikaa se vaatisi eikä rahat ehkä riitä.

Jos olet liikunnallinen, joku PT-kurssi ja liikunnanohjauksen pariin?

Voit myös koettaa hakea koordinaattorin ja vastaavan paikkoja erilaisista koulutusorganisaatioista.

Vierailija
6/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Italiassa rentouttavalla lomalla. Sen jälkeen työ maistuu taas.

Vierailija
7/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut pari opettajaa organisaatiossamme HR-tehtäviin, ja olen todella tyytyväinen! Muuten aika valmis paketti jo koulutuksen puolesta, vain työlainsäädännön ja TESin opettelu piti tehdä (muutama kurssi). Erittäin hyviä ongelmatilanteiden ratkomisessa ja HRD hommissa.

T. Henkilöstöjohtaja

Vierailija
8/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten seiska palkkaus teidän alalla?

Vierailija
9/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemani alaa vaihtaneet opettajat ovat nykyään:

- myyntipäällikkö

- hortonomi

- kustannustoimittaja

- eräopas

- myyjä

- itsenäinen käännöspalveluyrittäjä

- henkilöstökoordinaattori tmv.

Riippuu tosi paljon luonteesta, paikkakunnasta, kielitaidosta, muusta osaamisesta, aiemmasta työkokemuksesta ja ihan vain sattumasta, mihin voi päätyä.

Vierailija
10/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäopetuksessa kuormittaa sekä meteli että huomion jakaminen kaikille ja kaikkialle (koska työn haluaa tehdä hyvin ja aidolla läsnäololla)

Voisitko ajatella jotakin opettamiseen tai valmentamiseen liittyvää yksilö- tai pienryhmämuotoisena? Ja aikuisille suunnattuna ;)

Tsemppiä!

Vierailija
11/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ehdit kirjoitella kesken työpäivän tänne? Vai ootko karanteenissa?

Vierailija
12/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen influenssassa kotona. Siksi ehdin kerrankin notkua päivällä netissä.

Anna

Vierailija
13/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten seiska palkkaus teidän alalla?

No nuo opettajataustaiset on Hr-kehityspäällikkö (4200e) ja henkilöstösuunnittelija (3500e). Ensinmainittu on siis pykälän korkeammalla oksalla.

Ihan hyvät palkat, mutta se huono puoli että ”korkeimmalla” tasolla ei juuri koskaan pääse samoihin bisnesjohtajien kanssa.

Mutta siis hr-sihteeriä lukuunottamatta kaikilla ainakin 3000e palkka ja siitä ylöspäin.

Eikös opettajilla jotain samaa 3ke tasoa?

T. Nro 7

Vierailija
14/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla opena noin 3400 euroa. 

Anna

Vierailija
15/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ainakaan luokanopettajan koulutuksella voi kovin ihmeellisiin paikkoihin päästä. Mieleen tulee esim. Mäkkärin myyjä, kaupan kassa, mainosten tai postin jakaja. Mikäli ulkonäkö ja kyvyt riittää niin huaraamalla toki voi tienata hyvinkin.

Vierailija
16/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea opettajien varautua ammatin vaihtoon, eikä väsymyksen vuoksi, vaan muutaman vuoden päästä opettajia on aivan liikaa, kun työtä ei enää ole, kun syntyvyys on laskenut rajusti viimeiset vuodet.

Meillä suunniteltiin 5v sitten uutta koulua ja paikkoja oli n. 850 oppilasta varten ja nyt kun se viimein toteutuu, oppilaspaikkoja tarvitaan enää 450 paikkaa, kun syntyvyyden lasku on ollut niin rajua. Tilanne on kaikkialla Suomessa sama.

Tai sitten vakiopettajien virat pitäisi lakkauttaa ja palkata opettajat tuntiopettajaksi, jolloin työt voisi jakaa, eikä se olisi opettajalle niin raskasta, jos opetusta oli pari tuntia ja loput pari tuntia opetuksen valmistelua ja opettajat tekisi puolet norm. työajasta.

Vierailija
17/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa aammatissa on niin hyvät lomat kuin opettajilla. Kesällä 2 kuukautta lomaa ja lisäksi syys, hiihto sekä joululomat. Tuollaisia etuja ei korvaa hyväkään palkka.

Vierailija
18/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitat nimesi kirjoitustesi alle, Anna? Lakkaa valittamasta, sinulla on työ. Ole iloinen siitä. 

Vierailija
19/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipuolelle suosittelen hakeutumaan, jos yhtään on sellaista luonnetta. Voithan hakea vauhtia vaikka jostain myyntipuolen koulutuksesta ja hakeutua harjoittelun kautta alan töihin.

Vierailija
20/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa aammatissa on niin hyvät lomat kuin opettajilla. Kesällä 2 kuukautta lomaa ja lisäksi syys, hiihto sekä joululomat. Tuollaisia etuja ei korvaa hyväkään palkka.

Pidän lomia vähintään saman verran ja brutto on 7 000 € / kk, pääomatulot tähän päälle. Olen rakennusinsinööri koulutukseltani ja teen alani töitä mutta en kerro mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme