Selittäkää mulle miksi pitää matkustaa riskialueille,
Kuten Kiinaan tai Italiaan ja tuoda virus Suomeen. Eikö se yhtään kaduta, jos joku kuolee saatuaan tartunnan kauttasi? Muutaman lomapäivän tähden.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole nuorelle terveelle aikuiselle kovin suuri riski.
Saattaa nuorelle aikuisellekin tulla noutaja jos joku lähipiirissä päättää kostaa jonkun vanhuksen kuoleman koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole nuorelle terveelle aikuiselle kovin suuri riski.
Ja vain nuoret ja terveet ovat tärkeitä, mitä väliä sairaista? On monia nuoria ja lapsia jotka ovat pitkäaikais sairaita esim diabeetikoita. Heille korona on suuri riski.
Vierailija kirjoitti:
No saako sieltä tulla tänne? Vai pitäisikö koko Suomen matkailubisnes pysäyttää keskellä parasta lomakautta?
Suomen matkailubusiness😁
Täällä käy vuodessa pelkästään Kiinalaisia turisteja yli yli 12,5 miljoonaa.
Nyt ei ole tullut tammikuun lopun jälkeen enää Kiinasta.
Onneksi turisteja käy yhteensä 39, 9 miljoonaa vuodessa.
Tänne Bangkokiin tulee silti yli 100 miljoonaa matkustajaa joka vuosi pelkästään lentämällä.
M. 55
Bangkok
Matkustuskieltoja kehiin. Mitä pikemmin, sen parempi.
Ei sillä ole välttämättä suurta merkitystä, jättääkö matkustamatta Pohjois-Italiaan tai Kiinaan - tärkeintä olisi jäädä kokonaan kotimaahan, eikä mennä lähellekään Helsinki-Vantaata.
Matkabloggareiden, matkatoimistojen, palveluntarjoajien jne. täytyisi tiedostaa vastuunsa juuri nyt.
Lentokentät ja lentokoneet ovat itsessään suuria riskejä. Lentomatkailu tuo isoille kentille jatkuvasti ihmisiä 24/7 eri puolilta maailmaa. Terminaaleissa ihmiskontaktien määrä on aina suuri.
Työnantajat pystyvät useimmiten tarjoamaan vaihtoehtoja työmatkustamiselle, mm. etäneuvottelut, palaverien ja tapahtumien perumiset.
Ennen kaikkea ihmisten turha lentomatkustaminen, matkailu, täytyisi saada nyt stoppiin aivan kokonaan.
Ei ole mikään julkinen salaisuus, että juuri lentomatkustaminen on syynä siihen, että koronavirus on näinkin nopeasti levinnyt EU:n alueelle, ja täällä eri maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmälläni mitä pitäisi tehdä, ensi viikolla matka Budapestiin. Unkarissa on vähemmän tartuntoja kuin Suomessa.... todennäköisesti altistun vähemmän oleskelemalla siellä muutaman päivän kuin matkustamalla julkisilla töihin Suomessa samat päivät.
Jos Suomessa on enemmän tartuntoja kuin Unkarissa, niin mitäpä luulet, ilahtuvatko kun tulet,
No sepä se, mutta en ole hyvin todennäköisesti ollut Suomessa tekemisissä noiden 33 sairastuneen kanssa, jotne erittäin todennäköisesti minä en sitä levitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmälläni mitä pitäisi tehdä, ensi viikolla matka Budapestiin. Unkarissa on vähemmän tartuntoja kuin Suomessa.... todennäköisesti altistun vähemmän oleskelemalla siellä muutaman päivän kuin matkustamalla julkisilla töihin Suomessa samat päivät.
Jos Suomessa on enemmän tartuntoja kuin Unkarissa, niin mitäpä luulet, ilahtuvatko kun tulet,
No sepä se, mutta en ole hyvin todennäköisesti ollut Suomessa tekemisissä noiden 33 sairastuneen kanssa, jotne erittäin todennäköisesti minä en sitä levitä.
Siltä varalta ettet ole trolli: juuri tuolla logiikallahan se virus haettiin Italiasta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti näitä matkoja on innolla odotettu ja niistä on maksettu paljon rahaa. Uskotaan että pystytään välttämään tartunta. Matkatoimistot toimii ulkoministeriön suositusten mukaan. Yksi tietämäni pariskunta ehti Italiaan alueelle joka ei ollut "matkustuskiellossa" about päivää ennen kuin Ulkoministeriö laittoi koko Italian älä matkusta -kategoriaan. Ainakin pariskunnan toinen osapuoli tulee olemaan palattuaan kaksi viikkoa karanteenissa, näin on työpaikan kanssa sovittu.
Ja veronmaksajat maksaa palkan näille typeryksille.
Vierailija kirjoitti:
Matkustuskieltoja kehiin. Mitä pikemmin, sen parempi.
Ei sillä ole välttämättä suurta merkitystä, jättääkö matkustamatta Pohjois-Italiaan tai Kiinaan - tärkeintä olisi jäädä kokonaan kotimaahan, eikä mennä lähellekään Helsinki-Vantaata.
Matkabloggareiden, matkatoimistojen, palveluntarjoajien jne. täytyisi tiedostaa vastuunsa juuri nyt.
Lentokentät ja lentokoneet ovat itsessään suuria riskejä. Lentomatkailu tuo isoille kentille jatkuvasti ihmisiä 24/7 eri puolilta maailmaa. Terminaaleissa ihmiskontaktien määrä on aina suuri.
Työnantajat pystyvät useimmiten tarjoamaan vaihtoehtoja työmatkustamiselle, mm. etäneuvottelut, palaverien ja tapahtumien perumiset.
Ennen kaikkea ihmisten turha lentomatkustaminen, matkailu, täytyisi saada nyt stoppiin aivan kokonaan.
Ei ole mikään julkinen salaisuus, että juuri lentomatkustaminen on syynä siihen, että koronavirus on näinkin nopeasti levinnyt EU:n alueelle, ja täällä eri maihin.
Enkö saisi käydä kerran kolmessa vuodessa suomessa, en koskaan viivy edes viikkoa.
Kun realisosialismia katselee kolme päivää osaa sivistysmaata taas kunnioittaa monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Selitä sinä miksi ylipäätään pitää näinä tautisina aikoina matkustaa minnekään ellei ole ihan pakko?
Lomamatkat on "pakko" tehdä, koska rahoja ei saa takaisin jos peruu matkansa. Paitsi riskialueille (Kiina,Italia) matkan varanneet (käsittääkseni).
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä minä minä-ihmisiä. Kukaan muu ei kiinnosta kuin se minä itse, se tärkein. Lomailu ei ole pakollista, paitsi näille itsekkäille tolloille. Kohta olemme samassa pisteessä kuin Italia. Jokainen urpomatkaaja pitäisi nimetä julkisesti ja saada syytteet mahdollisista kuolemantuottamuksista.
Maailma on täynnä minä minä -ihmisiä jotka eivät tee täsmälleen niin kuin sinä haluat vaikka kuinka topakasti poljet jalkaa ja kiukuttelet. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti näitä matkoja on innolla odotettu ja niistä on maksettu paljon rahaa. Uskotaan että pystytään välttämään tartunta. Matkatoimistot toimii ulkoministeriön suositusten mukaan. Yksi tietämäni pariskunta ehti Italiaan alueelle joka ei ollut "matkustuskiellossa" about päivää ennen kuin Ulkoministeriö laittoi koko Italian älä matkusta -kategoriaan. Ainakin pariskunnan toinen osapuoli tulee olemaan palattuaan kaksi viikkoa karanteenissa, näin on työpaikan kanssa sovittu.
Matkalle mennään tyypillisesti kuitenkin "ylimääräisellä" rahalla, joten kenenkään talous ei kaadu siihen, että joku matka jääkin tekemättä, se raha olisi mennyt kuitenkin. Kotiin jäämällä jää kuitenkin ainakin matkakassa omaan käyttöön. Lisäksi hotellit pystyy käytännössä aina peruuttamaan. Tietoinen riski, jos on ottanut hotellin, jota ei voi peruuttaa.
Mitä tulee siihen mielipahaan, että ei sitten pääsekään lomalle. Karanteenit ja ulkonaliikkumiskiellot huolehtivat siitä, ettei lomasta nauti kuitenkaan, vaikka paikan päälle jotenkin onnistuisi pääsemään (ja tartunnan välttämään)
Itselläkin on toukokuun lopulle loma varattuna Milanoon. Jos jää väliin, niin sitten jää. Vaikka onkin "vasta" toinen ulkomaan matka yli kymmeneen vuoteen.
Ei testejä, ei sairastuneita. Kätevää.