Miksi suomalaiset pukeutuu mustaan?
Siinäpä kysymys. Kadun vilinää kun katsoo, niin lähes jokaisella on musta takki. Ja jos ei sitä, niin harmaa tai ruskea. Harvassa on muut värit. Miksi ihmeessä suomalaiset ei uskalla pukeutua väreihin?
Kommentit (51)
Käytännöllisyys. Kurakeli pahimmillaan 10 kuukautta vuodesta.
Värit ovat turhia, kun on pimeää ja loskaista.
Takkini ja kenkäni ovat punaiset. Ja baskeri.
En vain koe oloani mukavaksi kovin värikkäissä vaatteissa, ne eivät ole "minua".
No siksi että sulla ois jotain kysymistä :D
Tottakai uskallan pukeutua väreihin, ja jos jotakin väriä on ylläni, se on sitten todella kirkas paloautonpunainen, petrolisininen tms. Mustaa silti suosin. Se on kivan graafinen, antaa pieneen varteeni tarvittavaa vakavuutta ja on helppo ja nopea valita arjessa.
Liian kirjavat asut näyttävät jotenkin höttöisiltä, en pidä niistä etenkään itselläni kun en tyttömäisyyttä kaipaa yhtään lisää, päinvastoin. Makunsa kullakin eikös?
Sitä ostetaan mitä kaupoista saa. Etsin itse värikästä takkia ja onnistuin nettikaupasta löytämään keltaisen talvitakin. Ei niitä paljon ole tarjolla.
Tykkään mustasta. Miksi ostaisin vihreitä, punaisia tai sinisiä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Kura näkyy mustassa melkein yhtä hyvin kuin valkoisessa.
Musta on myös kurja siinä mielessä, että kulahtaa pesuissa nopeasti "mustaksi".
Heikko itsetunto ja/tai ei pidä itseään kauniina. Jos olisi värikäs takki/vaatteet, niin sinut huomattaisiin. Tämä on aika lailla kotimainen tyyliasia. Muualla on värejä paljon, erityisesti naisilla.
Olen yrittänyt ostaa värikkäitä vaatteita. Kaappiin ovat jääneet niin olen luovuttanut.
Laitan muuten mustan vaatetukseni kanssa värikkään huivin ja laukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kura näkyy mustassa melkein yhtä hyvin kuin valkoisessa.
Musta on myös kurja siinä mielessä, että kulahtaa pesuissa nopeasti "mustaksi".
Valkoiseen jos tulee kuraa tai tahroja, niin ei saa välttämättä pesemälläkään pois. Eikä valkoinenkaan hohtavan valkoisena pysy kauaa.
Itellä on mustat vaatteet aina ihan siitä syystä, että tulee fiilis kuin olisi joku pelihahmo kun silmiin pistää koko ajan jalkojen liikkeet yms. ellei käytä mustia vaatteita
Jos luulee, että tämä on joku suomalainen juttu, niin ei ole paljoa matkaillut.
Ihminen on eläin. Suomi on aika synkkä luonnossa suurimman osan ajasta.
Eläimet käyttää suojaväriä.
Ehkä se on luotaista. Itse en tykkää pitää huomioliivejäkään, kun tulee tietoinen olo että jokainen näkee minut.
Tykkään hiipiä varjoissa ja olla näkymätön. Se on eliöille luontaista, ellei ole soidinmenot ja kesä. Kesällä saatan laittaa keltaisen t-paidan päälleni.
T: Mies 41
Olen sellanen kurankerääjä ja säätäjä, että en voi harkita vaaleita värejä esim ulkovaattteissa. Nojaan satavarmasti kaiteeseen, jossa on jotain atomip.askaa joka ei lähde pesussakaan. Sama housut, istun aina jonkun kuran päälle , tiputan syliiini jotain mustikkapiirakkaa. Olen sählä. Valkoiset vaatteet olisivat kertakäyttöisiä.
Mä laitan mustaa koska mustassa on kotoinen itsevarma olo ja se hoikentaa.
Miksi pitäisi pukeutua väreihin