Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni käyttää nuuskaa

Vierailija
09.03.2020 |

Löysin tänään tyttäreni taskusta kiekon nuuskaa ja hän kertoi aloittaneensa 13-vuotiaana. Miten minulta tämä on voinut jäädä minulta huomaamatta? Hän täyttää tänä vuonna 17.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ei nuuskaa.

Vierailija
2/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyylännyt tähän asti liian huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskaa pystyy käyttämään huomaamattomasti ja on nuorison keskuudessa nykyään valitettavan yleistä ja helposti saatavilla.

Oma tyttö jäi nuuskan käytöstä kiinni 12 vuotiaana, on nyt 14v. Pitkiin aikoihin ei ole löytynyt nuuskaa häneltä, mutta en silti voi olla varma etteikö vieläkin käyttäisi.

Vierailija
4/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo, tytöt on poikia ja toisinpäin.

Vierailija
5/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvimmat nuuskat menee päähän ja kovaa.

Vierailija
6/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet tytöt nuuskaa. 

Vierailija
7/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tytöt haluaa ruskeita hampaita ja suusyöpää.

Vierailija
8/14 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä av-mammat halua ylipainoa

Vierailija
9/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä oli ihan uutinen kuinka tyttöjen nuuskan käyttö on yleistynyt. Toisen jutun mukaan suomessa myydään arviolta 50 miljoonan edestä pimeästi nuuskaa vuosittain. Kyllä kannatti kieltää se nuuskan myyminen.

Vierailija
10/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin 13 v. tyttären käsilaukusta lapasen sisältä nuuskapurkin ja vajaan röökiaskin. Meillä oli juuri aikaisemmin ollut epäluottamusta näistä asioista, löytynyt ennenkin tupakkaa ja sytyttimiä, myös alkoholin hallussapitoa. Lupasi lopettaa kun jäi kiinni.

Nyt selitys nuuskalle ja tupakalle oli että joku frendi oli antanut säilytykseen, ei muka itse käytä. Tämä selitys on kuultu ennenkin ja nuorten kanssa työskentelevät sanovat että on yleinen selitys jos jää kiinni. Ottaa aivoon ihan suunnattomasti, vaikka tiedän, että nuoret kokeilee näitä juttuja ihan samalla tavalla kuin omassa nuoruudessakin. Silti!! tyttö vannoo ja vakuuttaa mutta aina näitä löytyy, taas haisee vaatteet röökille (selityksenä että se ja se frendi polttaa ja savu tarttuu.. jep jep…). 

Ollaan valistettu asiallisesti ja sanottu kovemminkin, annettu kotiarestia, keskusteltu ja äristy, käyty puhumassa nuorisotoimessa ja kuraattorilla mutta ei sitä lasta voi lukkojen takanakaan pitää. 

Vierailija
11/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin 13 v. tyttären käsilaukusta lapasen sisältä nuuskapurkin ja vajaan röökiaskin. Meillä oli juuri aikaisemmin ollut epäluottamusta näistä asioista, löytynyt ennenkin tupakkaa ja sytyttimiä, myös alkoholin hallussapitoa. Lupasi lopettaa kun jäi kiinni.

Nyt selitys nuuskalle ja tupakalle oli että joku frendi oli antanut säilytykseen, ei muka itse käytä. Tämä selitys on kuultu ennenkin ja nuorten kanssa työskentelevät sanovat että on yleinen selitys jos jää kiinni. Ottaa aivoon ihan suunnattomasti, vaikka tiedän, että nuoret kokeilee näitä juttuja ihan samalla tavalla kuin omassa nuoruudessakin. Silti!! tyttö vannoo ja vakuuttaa mutta aina näitä löytyy, taas haisee vaatteet röökille (selityksenä että se ja se frendi polttaa ja savu tarttuu.. jep jep…). 

Ollaan valistettu asiallisesti ja sanottu kovemminkin, annettu kotiarestia, keskusteltu ja äristy, käyty puhumassa nuorisotoimessa ja kuraattorilla mutta ei sitä lasta voi lukkojen takanakaan pitää. 

Itse et tietenkään teininä kokeillut mitään. Tutun naisen tyttö täytti 14 niin sanoin että mitä jos kerron sille mitä sinä teit tuon ikäisenä. Suorastaan suuttui että et piip, piip kyllä kerro. Ei ollut aikomustakaan kertoa kunhan kiusasin vasiten vanhaa tuttua. Juu eihän sitä halua että omat teinit tekisi samaa mitä itse siinä iässä.

Vierailija
12/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on klassikkoselitys. Samoin kuin ukkomiesten hallusta löytyvät kortsut ovat aina kaverin ja vain säilytyksessä.

Vierailija
13/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse et tietenkään teininä kokeillut mitään. Tutun naisen tyttö täytti 14 niin sanoin että mitä jos kerron sille mitä sinä teit tuon ikäisenä. Suorastaan suuttui että et piip, piip kyllä kerro. Ei ollut aikomustakaan kertoa kunhan kiusasin vasiten vanhaa tuttua. Juu eihän sitä halua että omat teinit tekisi samaa mitä itse siinä iässä.

Totta hitossa kokeilin 14 vuotiaana kun diskoon päästiin, kaljaa ja omppuviiniä. Tupakka ei maistunut, nuuskaa en ole ikinä kokeillut (puoliso käyttää ja se haju oksettaa edelleen).  En jäänyt ikinä kiinni. Äiti oli niin naiivi siihen aikaan, itse äitinä olen selvillä kaikista kikkailuista ja koska olen itsekin kikkaillut ;)

Vierailija
14/14 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä terveyshaittoista olisi syytä puhua, näytä kuva suusyövästä ja kysy onko teini valmis ottamaan itselleen, sillä ne vakavat haitat voi osua kenelle tahansa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi