Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu se, että jotkut korkeasti koulutetut on yleensä hirmu tylsiä?

Vierailija
09.03.2020 |

Mihin heidän sisäiset lapsensa ovat kadonneet?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Ovat vain erilaisia, eivät naura tyhjälle. Huumorintaju on vain erilainen.

Leikkimielisyys kyllä yleensä puuttuu. 

En mä ainakaan näytä leikkimielisyyttäni tai ylensäkään huumoriani kaikille, vain lähipiirilleni. Jos et kuulu "meihin" et sitä näe. Esim. tänään kikatin ja heitin aivan levotonta juttua akateemisten työkavereideni kanssa vielä hississä. Sitten otettiin vakava työmoodi päälle, muistutettiin toisiamme, että pitää olla kunnolla ja lähdettiin tapaamaan asiakkaita "tylsinä".

Vierailija
42/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittava jako. Akateemiset on muka kanki perseessä aina ilottomia terminpyörittelijöitä ja muut jotain white trash -baarikärpäsiä. 

Tunnen molempia ryhmiä ja joukossa on noitakin, mutta pääasiassa erot eivät ole noin valtavia. Ammattikoulun käynyt voi olla pohtiva luonne ja jotain akateemista ei välttämättä kiinnosta vapaa-ajalla pohdiskella asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmallisuus.

Jos laskelmoisi taiteessa tai jossain missä pitää olla luova, niin aika heikolta näyttäisi tuotteliaisuus.

Pitää suoltaa paljon paskaa että löytyy helmiä.

Nämä tyypit on niin henkilöytyneet akateemisuuteen ja heillä on joku tiukka käsitys siitä miten syvällä se akateemisuus pitää olla työnnettynä persoonaan.

Että sinällään ehkä sen akateemisuuden voisi ulkoistaa välillä kauemmas siitä omasta persoonallisuudesta.

Eihän siivoojakaan ole siivooja vapaa-ajallaan.

Jos kliinisesti asiaa pohditaan, niin kyllähän akateemiset kuvittelee olevansa vähän erityisempiä.

Siksi asia takkuaa ja jarruttaa sitä omaa olemusta ja ei pääse virtaamaan täydellä suihkulla ympäri laaria.

Vierailija
44/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten määrittelet tylsyyden. Minusta on tylsää ravata baarissa joka viikko tai katsoa Big Brotheria.

Monet kouluttautumattomat ihmiset puhuvat siitä mitä tapahtui baarissa, TV:ssä, tai mitä joku ”ämmä” teki viime kerralla. T Y L S Ä Ä !

Sellaista että pitää koko ajan olla niin aikuista ja "yliasiallista" ihan kuin joku rajoitin koko ajan päällä.

Minä ja kaikki ystäväni olemme korkeasti koulutettuja. Emme tosiaankaan ole rajoittuneita/yliasiallisia. Kuvitteletko sä oikeasti että me puhutaan vain työasioista/pörsseissä tai jotain? :D esim meidän porukka pelaa Dungeons & Dragons-peliä/lautapelejä, tehdään yhdessä ruokaa, katsotaan elokuvia, maistellaan erilaisia oluita/viinejä, matkustellaan... jne.

Sanoin jotkut. Teillä tuntuu olevan hyvä meininki.

Vierailija
45/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika usein rikkaista perheistä tulleet akateemiset ei tajua, että myös ne kaupan kassat ja putkimiehet voi olla maailmaa nähneitä ja laajan ystäväpiirin ansiosta tietoisia monista asioista joista itse ei ole kuullutkaan.

LOL

Vierailija
46/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä ylipäätään on aika tylsiä.

Vierailija
47/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten määrittelet tylsyyden. Minusta on tylsää ravata baarissa joka viikko tai katsoa Big Brotheria.

Monet kouluttautumattomat ihmiset puhuvat siitä mitä tapahtui baarissa, TV:ssä, tai mitä joku ”ämmä” teki viime kerralla. T Y L S Ä Ä !

Tai sitten ovat tolkuttoman kiinnostuneita jostIn julkkiksista ja höpöttää jostain seiskasta. Piti vaihtaa kampaajaa kun ei jaksa tuota kuunnella.

Esimerkiksi äitini on sellainen, joka alkaa yhtäkkiä selittää minulle jostain julkkiksesta, jota en edes tiedä koska en seuraa julkkisasioita. Tai jostain randomhenkilöstä jota en joko tunne tai olen tavannut joskus alle kouluikäisenä, joten en todellakaan muista. 

Hän ei sitten taas juurikaan halua keskustella asioista jotka minua kiinnostaisivat ja julkisista henkilöistä jotka molemmat tietäisimme, kuten poliitikoista. Suunnilleen näin tämä on mennyt jo ennen kuin olin päässyt yläkoulusta.

Vierailija
48/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus luo suorituspaineita. Muut olettaa että pitää olla nokkela kuin tv-visailuissa ja uutislaariohjelmistoissa.

Vierailija
49/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon älykäs ja sen vastapainona tykkään panemisesta. Ja kun jollain tietenkin välähtää, kerron jo etukäteen: en oluen.

Vastapainona? Miten niin? Paneminen on älykästä.

Vierailija
50/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ovat tolkuttoman kiinnostuneita jostIn julkkiksista ja höpöttää jostain seiskasta. Piti vaihtaa kampaajaa kun ei jaksa tuota kuunnella.

Esimerkiksi äitini on sellainen, joka alkaa yhtäkkiä selittää minulle jostain julkkiksesta, jota en edes tiedä koska en seuraa julkkisasioita. Tai jostain randomhenkilöstä jota en joko tunne tai olen tavannut joskus alle kouluikäisenä, joten en todellakaan muista. 

Hän ei sitten taas juurikaan halua keskustella asioista jotka minua kiinnostaisivat ja julkisista henkilöistä jotka molemmat tietäisimme, kuten poliitikoista. Suunnilleen näin tämä on mennyt jo ennen kuin olin päässyt yläkoulusta.

miksi et voi äitiä miellyttääksesi kysyä kuka tämä henkilö on? vai onko muistisi täynnä?  

Vierailija
51/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että tyhmät ihmiset on huumorintajuttomia. Erikseen sitten jotkus melkein Aspergerit, jotka voi olla jossain asiassa hyvinkin lahjakkaita.

Teen töitä nuorten kanssa ja mitä lahjattomampi, sitä surkeampi tilannetaju ja kyky nauraa asioille. Huumori ei uppo vaan millään. Ja lahjaton ei tarkoita häiriintynyttä. Itseasiassa monet aikamoiset häseltäjä-häiriköt on hauskoja ja ymmärtävät kaikenlaista huumoria hyvin.

Vierailija
52/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä on tylsiä, tyhmiä tai rasittavia. Akateemisia tai ei.

Vierailija
53/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi et voi äitiä miellyttääksesi kysyä kuka tämä henkilö on? vai onko muistisi täynnä?  

Miksi teet oletuksia toiminnastani edes minulta kysymättä? 

Hän voi toki esitellä julkkiksen siinä samalla, tyyliin "hlö x Putouksesta", mutta monessa tilanteessa se ei auta kun ei tähän julkkikseen tule sen enempää tarttumapintaa hänen tekemisiään seuraamatta. "Hlö x jota et tunne meni naimisiin" ei esimerkiksi kiinnosta ketään. Jos juttu on joku hauska niin ei sitten kai niin väliä tietääkö henkilön.

Vierailija
54/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista että pitää koko ajan olla niin aikuista ja "yliasiallista" ihan kuin joku rajoitin koko ajan päällä.

Hups, tunnistin itseni. Jo 19-vuotiaana baarissa miehet kommentoivat, kuinka olen heidän mielestään "liian aikuinen" (sanatarkasti). Ja silloin olin vielä kaukana akateemisesta. Mitähän mahtaisivat kommentoida nyt vuosien jälkeen... :D

Vierailija
55/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako korkeasti koulutettua tunnet?

Mitä tarkoitat sanalla "tylsä"?

Mikä sinusta itsestäsi on hauskaa ?

Aika moni asia. Riippuu tilanteista. 

Vastasit vain viimeiseen kysymykseen etkä siihenkään kunnolla.

Jos teet aloituksen otsikolla "mistä johtuu että XYZ", olisi hyvä jos osaisit edes vähän perustella.

Eikö joku akateeminen nauranut vitsillesi vai? Tai ei halunnut lähteä kanssasi ryyppäämään? Vai mitä?

Vierailija
56/64 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen todennäköisyys on olla tylsä vähemmän koulutetuilla. Ehkä odotukset ovat vain korkeammalla koulutettujen suhteen ja pettymys suurempi kun sitten huomaa, että kuiva tyyppi. 

Vierailija
57/64 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että en oo koskaan ehkä törmännyt mihinkään todisteeseen siitä, että paremmin koulutetut ajattelisi noita kuvaamianne asioita siivoojista yms, kaupan kassoista. Sen sijaan runsaasti tekstiä näen siitä kuinka akateemisten tiedetään varmasti ajatelleen sitä sun tätä vähemmän koulutetuista. Haluan kyllä oppia taitonne lukea toisten ajatuksia.

Vaikka en ole itse akateeminen niin jo pelkkä korkeakoulutus tekee minusta itserakkaan muita kunnioittamattoman ihmisen. Olen kokenut tämän ja jouduin kiusatuksi työssä jossa olin pomon lisäksi ainoa korkeakoulutettu. Tein aina liian vähän tai väärin koska, en kuulemma kunnioittanut muita. Vaikka työtehtävätkin poikkesi toisistaan jonkin verran. Nykyään olen työpaikassa jossa suunnilleen kaikki ovat sovussa ammattitehtävästään huolimatta, mutta silti minusta tämä ajattelu siitä että akateemiset ajattelee sitä sun tätä väite on huuhaata ja perustuu sanojan omalle katkeruudelle, vaikka syytä ei olisi.

Vierailija
58/64 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minusta moni kouluttamaton on ...no, tylsä.

Poikkeuksia toki löytyy.

Näinpä. No, ei koske pelkästään kouluttamattomia, mutta ylipäätään sellainen että halutaan puhua vain ja ainoastaan jostain arkipäivän asioista... Tylsää.

Mitä hauskaa hypotenuusasta muka löytyy. :D

Damn girl, Are you opposite over hypotenuse

because you make me want to sin

Vierailija
59/64 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tarkoitat mielenkiintoisella. Ylensä huomiota saavat ajatukset jotka ovat pääasiassa tyhmiä ja siksi ne resonoivat. Akateemiset on tehneet vuosikausia töitä etteivät toivottavasti ihan niin paljon lauo idioottimaisuuksia joita muuten laukoisivat.

Vierailija
60/64 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua varmaan pidetään tylsänä. Ymmärrän kyllä huumoria, mutta vaatii vähän enemmän koukkua juttuun ennen kuin naurukynnys ylittyy. Pieruhuumori ja "vitsit" tyyliin, "oho, tippuiko minulta dildo" eivät vain naurata. Tai pitää olla todella väsynyt että naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi