Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useat kommentoijat (muillakin palstoilla) sanovat, että Alexandria on huijausta?

Vierailija
09.03.2020 |

Oletteko menettäneet siellä rahanne? Vai tarkoitatteko, että maksaa huomattavasti, jos rahat haluaa aiemmin käyttöönsä kuin on alkuperäinen säästösuunnitelman kesto ollut? Vai niitä hoitokuluja?
Kiinnostaa, kun itsellä siellä jonkin verran rahaa ja kuukausittain menee aina hieman....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään rehellisen pankkiiriliikkeen ei tarvitse harjoittaa puhelinmyyntiä. Ja tästä säännöstä ei ole poikkeuksia.

Vierailija
2/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta en nyt tarkoittanut mainontaa, vaan ihan konkreettista itse sijoitustoiminnasta....

Jossain lehdessä oli hulabaloo, kun joku mies julisti huijaukseksi, kun säästöt meni... Kun sitten jutun luki, niin kyse olikin siitä, että olisi halunnut rahapulassa kaikki säästöt ulos ennen sovitun sijoitusajan päättymistä ja siinä oli isot takaisinostokulut..... Eli mies itse oli toimimassa vastoin sopimusta ja siitä oli sitten isot kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta en nyt tarkoittanut mainontaa, vaan ihan konkreettista itse sijoitustoiminnasta....

Jossain lehdessä oli hulabaloo, kun joku mies julisti huijaukseksi, kun säästöt meni... Kun sitten jutun luki, niin kyse olikin siitä, että olisi halunnut rahapulassa kaikki säästöt ulos ennen sovitun sijoitusajan päättymistä ja siinä oli isot takaisinostokulut..... Eli mies itse oli toimimassa vastoin sopimusta ja siitä oli sitten isot kulut.

Se nyt on lukemattomista lähteistä luettavissa, ettei kallis aktiivinen rahastosijoittaminen kannata verrattuna   huokeampiin passiivirahastoihin. 

Vierailija
4/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun vaimolle soitti hyvin agrressiiviseen sävyyn, otin puhelimen ja sanoin tiukasti ettei todellakaan mennä vipuun.. Todella inhottava myyjä oli siellä

Vierailija
5/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla hyvin selvillä mihin sijoittaa ja millä kuluilla. Ymmärrätkö täysin sijoitustuotteesi ja sen kulut? Oletko ottanut selvää muiden toimijoiden kuluista. Alexandrian sijoitustuotteet ovat usein hankalia ymmärtää ja niissä on isot kulut.

Vierailija
6/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tällä hetkellä 3000 plussalla (alaspäin nyt viikon sisällä, kuten kaikki muutkin...) ja siitä kulut otettu pois. Joten siinä mielessä olen ihan tyytyväinen....  Tietoinen olen siitä, että kulut isommat kuin esim Nordnetissä (jossa myös on sijoituksia), mutta palveluun olen ollut tähän mennessä ihan tyytyväinen.

Eli kuten epäilinkin, että sanotaan huijaukseksi, koska kulut ovat suht isot (kuten muissakin joissa salkunhoitajat), mutta siis itse huijausta ei se ole.....

Vierailija
7/7 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, yksi työkaveri kertoi että oli vaimonsa kanssa joskus 15 vuotta sitten lähtenyt tällaiseen Alexandrian tyyppiseen, puhelimitse markkinoituun sijoitukseen ja siellä on nyt sitten tuon 15 vuoden jälkeen sijoitus kasvattanut arvoaan vähemmän kuin inflaatio on rahan arvoa syönyt, ja varsin huomattavasti. Eli olisi ollut parempi laittaa sama summa ihan vaikka sille omalle käyttötilille säästöön joka kuukausi.