Voiko hoitamaton munuaistulehdus tappaa? Siis voiko siihen kuolla?
Kommentit (7)
Voi toki, jos/kun munuaiset lopullisesti pettävät.
En näe yhtään järkevää syytä olla hoitamatta.
Ainakin voi tuhota munuaiset ja johtaa dialyysiin. Sitäpaitsi siinä on niin kvat kivut, että kyllä ihmettelen, jos joku jättää hoitamatta.
Voi. Mutta kivut ja tauti sitä luokkas että sairaalaan mennään.
Vakava munuaisten vajaatoiminta=Repellä,mutta vaimo ostaa viinaa ja röökiä.Ei Keuhloahtautumalla ,ole mitään väliä.Rakkauttako?Vaimo uhrautuu ja alistuu,Repen vaatimuksiin,haluaa ehdottomasti olla kotona .Vaimo hoivaa ja ymmärtää,ei edes,vapaapäiviään pidä,jotka hänelle sallittaisiin.
Mulla oli munuaistulehdus ja kivut niin kovat, että oksensin kivusta. Nosti myös kovan kuumeen (jotain 40 luokkaa, en enää muista kun hourailin siinä vaiheessa ja tärisin horkassa). Oli päässyt niin pitkälle, että mulla oli myös verenmyrkytys. Tuli sairaalakeikka, olin kolme päivää tiputuksessa.
En suosittele kenellekään, mene siis lääkäriin jos oireita on.
Tyypillisesti kuolema johtuu siitä, että munuaiset eivät tuota tarpeeksi adrenaliinia. Näkyy verenpaineen ramppaamisena ylös-alas ennen kuolemaa. Näin ollen myös vakava munuaisaltaasta lähtevä tulehdus voi johtaa kuolemaan. Kannattaa myös tarkkailla sappitiehyesyövän mahdollisuutta.
No totta hitossa siihen voi kuolla, kuoleekin ja on kuoltu! Verenmyrkytykseksi leviää ja lähtö tulee