Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa käydä terapiassa

Vierailija
09.03.2020 |

Minkälaisia kokemuksia teillä on psykoterapiasta? Ite oon käyny kuukauden terapiassa ja tiedän, että se on aika vähän aikaa, mutta jotenkin tuntuu aina vastenmieliseltä mennä sinne ja on paska olo kun tulee sieltä pois. Jotenkin en vaan osaa puhua sille terapeutille oikein mitään, enkä osaa vastailla sen kysymyksiin. Tulee vaan huonompi olo ku edes terapia ei multa luonnistu. En usko että mikään terapeutin vaihtokaan tekee tilannetta paremmaksi kun en osaa muillekkaan oikein puhua. No, ehkä tämä sit ei ole mulle soveltuva hoitomuoto..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on kauan jo suositeltu terapiaa, mutta on sellainen olo, että ei varmaan sovellu myöskään minulle. Osa kertoo, että ajatukset menevät entistä enemmän sekaisin. Sitä en halua itse ja uskon, että niin minulle juuri kävisi. Osa saa avun.

Vierailija
2/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapaiassa, kun käy asioita läpi. Se nostaa ahdistuksen pintaan tosi voimakkaana. Kestää aikansa. Se helpottaa js loppuu. Itse kävin nuorena 2v. Siitä oli paljon apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää aikansa saada terapiasuhde toimimaan. Yleensä noin 3-6 kertaa ja siitä voi päätellä toimiiko suhde vai ei. Mikäli ei, vaihda terapeuttia.

Tärkeintä on päästä luottamuksen tilaan, jossa voit ilmaista tunteitasi ja keskustella niistä terapeutin kanssa. Tällä tavoin pääset pikkuhiljaa sisäisen maailman vääristyneistä tulkinnoista eroon.

Vierailija
4/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapaiassa, kun käy asioita läpi. Se nostaa ahdistuksen pintaan tosi voimakkaana. Kestää aikansa. Se helpottaa js loppuu. Itse kävin nuorena 2v. Siitä oli paljon apua.

Kuka sinun terapian maksoi?

Vierailija
5/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuuluu asiaan. Varsinkin jos ei ole tottunut puhumaan asioistaan, se puhuminen on kamalaa, vaikeaa ja jälkeenpäin tuntuu kuin olisi ollut mankelissa.

Sitten kun se terapia ei enää tunnu miltään tai alkaa olla kivaa, tiedät ettet hyödy siitä mitenkään.

MUTTA siellä ei ole pakko käydä viikottain. Itselläni prosessi oli niin raskas, että kävin vain joka toinen viikko, välillä vain kerran kuussa. Ratkaisukeskeisessä terapiassa itse asiassa tutkitusti harvempi tahti on hyödyllisempi, että ihminen voi soveltaa oppimaansa elämässään väliajoilla ja prosessoida asioita.

Vierailija
6/6 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se terapiakaan kaikilla toimi. Itse yritin sitkeästi vuosia, vaihdoin terapeuttia ja suuntaustakin välillä. Mutta ei.

Sitten lopetin terapian, ja olo alkoi parantua. Teen toki edelleen paljon töitä ja käyn asioitani läpi itseni kanssa, mutta minulle sopii tämä itsenäinen työskentely paljon paremmin.

Neuvoni on, että kuuntele itseäsi ja kehosi viestejä.