Naapurin auton rekkari perusteella ei löydy edes nimitietoja
Kommentit (35)
Jokainen voi kieltää henkilötietojensa luovuttamisen ajoneuvorekisteristä (kertamaksullinen palvelu). Tämä perustuu henkilörekisterilakiin.
Puhelinnumerokin on salainen (ilmainen perusoikeus) eikä Väestörekisteri saa luovuttaa tietojani edes sukututkimuskäyttöön saati gallup-puljuille tai markkinointiin (kertamaksu).
Turvakielto on eri asia; sitä et saa ellet ole suunnilleen joutunut murhayrityksen kohteeksi. Sitä haetaan muistaakseni käräjäoikeudelta.
Yksityisyys on asia, jota kannattaa varjella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes olet hakenut naapurin auton rekkarista tietoja?
Väittää olevansa töissä vaikka on työtön.
Nimen perusteella se selviäisi.
Jos joku saisi tietää mun nimen, ei saisi tietää kuin sen, että olen kirjoittanut Facebookissa käyväni töissä. Mutta senhän voisin valehdella. Ei sillä tehtaalla, jossa olen siivoamassa, todellakaan lue nettisivuillaan, että siivoojamme on se ja se :D
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kieltää henkilötietojensa luovuttamisen ajoneuvorekisteristä (kertamaksullinen palvelu). Tämä perustuu henkilörekisterilakiin.
Puhelinnumerokin on salainen (ilmainen perusoikeus) eikä Väestörekisteri saa luovuttaa tietojani edes sukututkimuskäyttöön saati gallup-puljuille tai markkinointiin (kertamaksu).
Turvakielto on eri asia; sitä et saa ellet ole suunnilleen joutunut murhayrityksen kohteeksi. Sitä haetaan muistaakseni käräjäoikeudelta.
Miksi muuten?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tuon jo kymmenkunta vuotta sitten työni takia ja silloin omien tietojen salaaminen oli ilmaista. Ei ole oikein, että tietojenluovuttamiskiellosta peritään maksu, koska monet joutuvat tekemään sen työnsä takia.
Jos "työtön" kaveri on todistajansuojeluohjelmassa. Näillä hepuilla on varmasti perusteltu tietojenluovutuskielto.
No ihan verotietojen perusteella se selviäisi. Jos tulot on 5000 vuodessa eikä 50000.
Jotain salattavaa on tuollaisella...
Vierailija kirjoitti:
Kirjallinen hakemus perusteluineen riittää turvakieltoon. Meillä on tuollaiset kaikilla terveyskeskuksen päivystyksessä. Se on vähintäänkin viikottaista että uhataan tappaa, raistakata, tehdä jotain perheelle tai polttaa auto ja sellaista on tapahtunutkin että joku kiukkuinen potilas yrittää hakea henkilökunnan tietoja henkilökunnan parkkipaikan ajoneuvoista.
Jos on suomalaista tummempi autonkäyttäjä, niin auto on KELAn ja annettu käytettäväksi. KELAn autoista ei tietoja anneta.
Minä teen paljon etätöitä. Naapurit varmaan luulevat, että olen työtön.
Salannut tietonsa paetakseen jotain hullua stalkkeria, ja heti sai peräänsä toisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikollinen?
Poliisi?
Karhukoplan jäsen?
Vanha viisaus pätee tässäkin. Jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus pätee tässäkin. Jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään.
Älä Orwelli siellä huutele!!
Poliisi?