Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies uskomaan, että ruuan laatu on tärkempää kuin määrä laihtumisessa?

Vierailija
09.03.2020 |

Ei onnistu. Se on jostain karppisivuilta lukenut ettei kerma ja pekoni ja lihota, joten pieni annos kermapekonopastaa on hänen mielestään parempi kuin suuri annos kanakasviswokkia. Enkä minä laihdu Ongelma on se, että mies tekee ruokaa ja jos minä yritän, hän tulee aina sinne laittamaan kermaa joka ruokaan. Lihakeittoonkin laittoi kermaa, silloin oli pakko sanoa jo että tämä on kamalaa, en syö, vaikka hän loukkaantuikin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kumman teidän täytyy laihtua? Jos kummankin niin ottakaa kilpailu. Punnitsette alkupainonne ja kumpikin toteuttaa omaa ruokavalioonsa. Sitten tietyn ajan päästä katsotte kumpi on laihtunut suhteessa alkupainoon enemmän.

Tossa pitää ottaa huomioon suhteellinen lihasmassa. No mutta sillähän ei taida olla täällä merkitystä kuten ei makroravintoaineillakaan...

Vierailija
22/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan laadulla voi vaikuttaa määrään.

Toki! Kun syö niin pahaa ruokaa ettei meinaa alas saada niin kyllä siinä määräkin vähenee.

Mukavampi tapa on kyllä syödä hyvää ruokaa mutta niin paljon vain kuin tarvitsee.

Laadussa ei suinkaan ole kyse mausta, vaan sisällöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tärkeämpää kuin määrä. Laihtua voi vaikka pelkillä suklaakekseillä tai jäätelöllä, kunhan syö niitä riittävän vähän että kaloreita tulee vähän.

toki sellainen ruokavalio ei ole terveellinen tai järkevä. Mutta kyllä voi laihtua niinkin, että valitsee syödä vähän kaloritiheämpää ruokaa, mutta vähemmän tai harvemmin (esim. 16/8 pätkäpaasto). Jotkut tykkää syödä enemmän ja vähemmän kaloritiheää, mutta ei se ainoa tapa ole.

Järkihän sen sanoo että jos vaan laittaa tarpeeksi vähän kurkusta alas niin laihtuuhan siinä, turha väittää muuta. Se vaan ihmetyttää että ylipäätään pitää moisia ajatella. Ihmisellä on nälän tunne sitä varten että kertoo koska pitää energiaa saada ja sen pitäisi riittää. Ilmeisesti se ei kuitenkaan kaikilla toimi, ehkä selitys on se että nykyisin ruokailua pidetään melkeinpä taiteena ja siihen liitetään ties mitä lisämerkityksiä, unohtaen että  tarkoituksena on kumminkin vain energian tankkaaminen.

Ruoka ei ole vain energian tankkaamista.

Vierailija
24/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mun pitäisi laihtua n. 10 kg. Mies syö hirveän vähän, mutta mä harrastan paljon liikuntaa. Mä haluaisin syödä kasvispainotteisesti ja pitää hiilarit vähänä, mutta samoin rasvan ja kerman vähänä. Ne on oikeasti pieniä annoksia mitä syön, todella pieniä, liian pieniä. Mutta miehen mielestä voi syödä karkkeja ja sipsejä viikonloppuna, jos syö viikolla pieniä annoksia tai pelkän leipäpalan lounaaksi. Mulla on sitten kpoko ajaN nälkä. Asuin muutaman vuoden viikot eri paikkakunnalla ja laihduin, vaikka söin paljon ja milloin sattuu, usein vasta 20 illalla lämmin ruoka. Miehen mielestä se ei käy, se lihottaa ja vie yöunet. Ei se mulla toimi niin. Mun ruuista vain 80 % oli kasviksia ja loput jotain muuta. 

Vierailija
25/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Mun pitäisi laihtua n. 10 kg. Mies syö hirveän vähän, mutta mä harrastan paljon liikuntaa. Mä haluaisin syödä kasvispainotteisesti ja pitää hiilarit vähänä, mutta samoin rasvan ja kerman vähänä. Ne on oikeasti pieniä annoksia mitä syön, todella pieniä, liian pieniä. Mutta miehen mielestä voi syödä karkkeja ja sipsejä viikonloppuna, jos syö viikolla pieniä annoksia tai pelkän leipäpalan lounaaksi. Mulla on sitten kpoko ajaN nälkä. Asuin muutaman vuoden viikot eri paikkakunnalla ja laihduin, vaikka söin paljon ja milloin sattuu, usein vasta 20 illalla lämmin ruoka. Miehen mielestä se ei käy, se lihottaa ja vie yöunet. Ei se mulla toimi niin. Mun ruuista vain 80 % oli kasviksia ja loput jotain muuta. 

Haluat siis pitää energiaravinteet pienenä ja pysyä nälissäsi. Joo, hulluutta se on toikin.

Vierailija
26/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laittamaan vaikkapa kokeiluluontoisesti miehen ja sinun suosimat sapuskat Finelin ruokapäiväkirjaan (ilmainen). Katsotte sitten miten paljon teidän ruokavalioonne tulee niitä kilokaloreita ja myös, miten paljon siitä tulee vitamiineja ja hivenaineita, jne. Voihan sitä tosiaankin laihtua pekonilla ja karkeilla, mutta ihan toinen asia on, miten terveelliseksi se tulee pitemmän päälle.

Vierailija
27/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattaisi lentää paistinpannu sisältöineen seinään, jos mies alkaisi mättää ruokiini kermaa.

Vierailija
28/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla saattaisi lentää paistinpannu sisältöineen seinään, jos mies alkaisi mättää ruokiini kermaa.

Sitten impulssikontrollisi on 4-vuotiaan taaperon tasolla, mene terapiaan.

Vierailija
29/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!!!

Vierailija
30/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten impulssikontrollisi on 4-vuotiaan taaperon tasolla, mene terapiaan.

Silloinhan se toinenkin 4-vuotiaan tasolla oleva ymmärtää.

Vierailija
31/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kaikki ei ymmärrä ravinteikkaan ruuan perään.

Vierailija
32/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja ymmärtämättömyydessään pilaavat kaiken liiallisella rasvalla.

Vierailija
33/36 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen laittamaan vaikkapa kokeiluluontoisesti miehen ja sinun suosimat sapuskat Finelin ruokapäiväkirjaan (ilmainen). Katsotte sitten miten paljon teidän ruokavalioonne tulee niitä kilokaloreita ja myös, miten paljon siitä tulee vitamiineja ja hivenaineita, jne. Voihan sitä tosiaankin laihtua pekonilla ja karkeilla, mutta ihan toinen asia on, miten terveelliseksi se tulee pitemmän päälle.

Kokeilkaa tätä.

Vierailija
34/36 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskokoon mihin haluaa, mutta itse uskon siihen, että bmi on edelleeen 22 viisikymppisenäkin, koska olen aina pitänyt rasvaista lihaa, majoneeseja, maitotuotteita ja erityisesti rasvaisia maitotuotteita todella vastenmielisinä. Jonkun kermakastikkeen jälkeen kieli ja hampaat ovat vastenmielisen tahnan peitossa.

Vierailija
35/36 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja ymmärtämättömyydessään pilaavat kaiken liiallisella rasvalla.

Ehkä kuitenkin liiallisella sokerilla. Toki myös rasvalla, jos se rasva on keinotekoista margariinia ja siemenöljyjä.

Vierailija
36/36 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyypillinen suomalainen asenne ruokaan. En ole muualla maailmassa törmännyt tuohon, että ruoka olisi vain energian tankkaamista.

Ilmankos olemme niin lihava ja ankea kansa.

Oletko tehnyt laajankin tutkimuksen muun maailman mielipiteisiin? Median perusteella lihavuus taitaa olla kasvava ongelma kaikissa maissa, missä elintaso paranee ja fyysiset työt vähenee. Eikös Suomi huomioitu onnellisuus-tilastoissa varsin hyvin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän