Syötkö tietyn kellonajan vai nälän mukaan?
Minä en koskaan syö aamiaista ellei ola nälkä. Tänäaamuna oli ihan hirveä nälkä ja tein itselleni kunnon pasta-annoksen aamiaiseksi. Nyt aloin kokata kasvisillallista, kun tuli taas nälkä tälle päivälle.
Kommentit (16)
Nälän mukaan. Tai no ruokahalun, koska esim. aikaisin herätessä voi olla tavallaan nälkä mutta mikään ei maistu.
En onnistu syömään säännöllisesti "oikeita" aterioita, vaan syön pitkin päivää mitä maistuu ja yleensä vähän kerrallaan. Ehkä päivän ensimmäisen aterian voi laskea joskus oikeaksi aamupalaksi tai jopa lounaaksi, mutta loput ovat "nimettömiä". Illallakaan mikään ei oikeastaan ole se iltapala, koska saatan syödä illalla monta kertaa.
Miten ap pystyt kokkaamaan, jos on hirveä nälkä? Minun on saatava nälkään + ruokahaluun jotain heti, tai olo on sietämätön. Vai syötkö jo kokatessa jotain, mikä hillitsee pahimman tuskan? :D 2
Kellonajan. Syön sen verran kevyesti, että pieni nälkä alkaa tulla jo pari tuntia ennen ruoka-aikaa ja se kasvaa siinä sitten hiljalleen kunnon näläksi.
Mielestäni kevyt nälkä on kuitenkin tervettä ja sillä tavalla on myös kevyt ja energinen olo eikä pääse lihomaan. Jos söisin heti kun tunnen pientä näläntunnetta, olisin taatusti parikymmentä kiloa kookkaampi ja jatkuvasti väsynyt. Olen kokeillut tuotakin lähestymistapaa, eikä se sovi minulle.
Nälän mukaan tottakai. Väkisin syöminen ei onnistu. Terv. lievästi alipainoinen
Nälän. Jos ei ole nälkä, niin en näe mitään järkeä syödä monta kertaa päivässä vaan siksi, kun kello on noin.
Ongelmani on, että kun ei ole nälkä eikä ruokahalua, ei myöskään ole motivaatiota kokata. Jos suunnittelen laittavani kunnon ruokaa mutta syön ensin jotain pientä pahimpaan nälkään, niin kokkaus ei enää kiinnosta. Ja seuraavan kerran nälän iskiessä sama juttu: jotain pientä ja nopeaa heti. Näin kunnon ateriat jäävät harvinaisiksi. 3
Kellon mukaan. Mutta ne syömiset onkin ajastettu sen mukaan miten nälkä yleensä tulee ja se tulee yleensä juuri niinä kellonaikoina milloin on ruoka-aika.
Syön säännöllisesti, koska muuten tulee todella huono olo ja mieliala muuttuu kireäksi. Eli nälkä tulee aina samoihin aikoihin joka tapauksessa kun olen siihen tottunut. Töissä kun tulee nälkä niin tiedän kellon olevan n.12.30. Poikkeus on, jos nukun viikonloppuna pitempään kuin arkena, aamupala on „myöhässä“ ja siksi myös muut ateriat.
Tässä olisi myös mielenkiintoista nähdä, ovatko nälän/kellonmukaan syöjät normaalipainoisia vai yli/alipainoisia.
Itse syön nälän tunteen mukaan ja normaali/hoikka paino.
Syön lähes aina klo.11 -12, jolloin minulla useimmiten on jo nälkä. Olen nyt kohta vuoden syönyt näin.
Minäkin syön aina.
Myös yöllä pidän ruokatauon, syön voileipää ja keksejä.
Ja sitten taas uni maistuu.
Mä suosin säännöllisiä ruoka-aikoja. Kun on tottunut syömään kolme ateriaa päivässä - aamiainen, lounas ja päivällinen - tulee se nälkäkin sopivasti niitä ennen. Vaikka päivällistä laittaessa olisi kiljuva nälkä, en syö ennen ruokaa mitään. Aikuinen ihminen kyllä jaksaa odottaa siihen asti kunnes ateria on katettu pöytään.
En tiedä minkä ikäisiä tai minkä sukupolven henkilöitä muut kommentoija ovat, mutta meillä jo lapsena äiti läppäsi sormille ja sanoi, ettei mitään syödä ennen ateriaa, ettei pilaa ruokahalua! Meneekö se nykyään niin, ettei yhtään epämiellyttävää tuntemusta saa olla, vaan aina tungetaan välipalaa eteen, ettei vaan tule nälkä? Newsflash, siihen ei kuole.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap pystyt kokkaamaan, jos on hirveä nälkä? Minun on saatava nälkään + ruokahaluun jotain heti, tai olo on sietämätön. Vai syötkö jo kokatessa jotain, mikä hillitsee pahimman tuskan? :D 2
Jotain pähkinöitä voin ottaa alkupalaksi, mutta muuten jaksan odottaa, että ruoka on valmis.
Nälän tai ruokahalun mukaan. Minulla ei ole koskaan aikuisiällä ollut mitään säännöllistä ruokarytmiä. Syön kun on nälkä tai kun viitsin tai kun on jotain hyvää syötävää. Viikottain on sellaisia paastopäiviä, kun ei vaan tule syötyä mitään. Näläntunne ei haittaa.
Olen aina ollut normaalipainoinen ja suht samankokoinen.
Kellon.
Minulla on lähes aina nälkä. Syön 5×päivässä, yksi lautanen/annos kerrallaan, muuten lihon heti.