Kauanko tää yskä kestää
Reilu kuukausi sitten aloin yskiä. Pelkkä limainen lohkeava yskä ja kurkkukipu, jota kesti kaksi viikkoa. Sitten olin kaksi viikkoa terve. Sitten alkoi hengenahdistus jota kesti muutama päivä ja sitä seurasi taas yskä joka tulee syvältä keuhkoista- tätä kestänyt viikon. Yskittää ja ahdistaa. Tarvii yskiä todella voimakkaasti, jotta saa keuhkoista limaklöntin tulemaan. Ajoittain nenä menee tukkoon mutta ei räkätautia kuitenkaan. Lääkäri antoi avaavan ja hoitavan inhalaattorin. Mutta tuntuu, ettei paljon apua olisi. Tulehdusarvot on kaikki ok.
Todella raskasta tämä yskiminen ja se, että ahdistaa- kuin norsu istuisi rintakehällä. Ja pää kipeä yskimisestä.
Onko kellään vastaavaa??
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli toi tauti alkutalvesta. Tuntui että keuhkot oli aivan jumissa ja että hukkuu siihen liman määrään..meni sitten parin viikon yskimisen jälkeen keuhkokuumeeksi ja kesti siitä toipuminen nelisen kuukautta :(. Vieläkin tuntuu ettei keuhkot ole ihan kunnossa.
Sama jatkaa vielä, että sain jotain lääkettä joka tekee liman juoksevammaksi, astmalääkkeet myös sekä antibiootit.
Mulla oli toi tauti alkutalvesta. Tuntui että keuhkot oli aivan jumissa ja että hukkuu siihen liman määrään..meni sitten parin viikon yskimisen jälkeen keuhkokuumeeksi ja kesti siitä toipuminen nelisen kuukautta :(. Vieläkin tuntuu ettei keuhkot ole ihan kunnossa.