Mitä veikkaatte, koska koulut suljetaan
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin jo lapsen pois koulusta. Olen varma, että Suomessa myös suljetaan koulut, mutta todennäköisesti liian myöhään. Veikkaisin 4 viikon päästä.
Mitä teet, kun katastrofia ei tulekaan.
Vastaan. Keksitään uusi!
Tyypillistä suomalaisuutta! Ajatteletko että häpeän ja vaivun maanrakoon. Ei! Minä huokaisen helpotuksesta ja jatkan elämää jos niin hyvin käy, että katastrofia ei tule.
Ja sanon etten koskaan ollut missään joukkohysteriassa. En ottanut lapsia kotikouluun enkä ennustanut kuolemaa.
Ihan normaalisti vaan elin.
Höpö höpö. Minua ei hävetä myöntää, että pelottaa. Pelko on aivan normaali tunne. Ihminen joka on sinut itsensä kanssa pystyy myöntämään sekä itselleen että muille ihmisille oman inhimillisyytensä.
Tottakai pelko on normaalia. Se taas ei ole normaalia, että pelko perustuu joukkohysteriaan.
Sinä ja sun joukkohysteriasi! Miten tämä voisi olla joukkohysteriaa kun olen tehnyt aivan itsenäisen päätöksen ilman, että kukaan muu tietämäni ihminen olisi tehnyt saman? Vain vauvapalstalla olen lukenut, että muutama muu on tehnyt saman päätöksen.
Kouluja ei suljeta. Ehkä sitten, jos opettajat eivät suostu menemään paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin jo lapsen pois koulusta. Olen varma, että Suomessa myös suljetaan koulut, mutta todennäköisesti liian myöhään. Veikkaisin 4 viikon päästä.
Oikeastiko? Ilmoititko vain koululle, ettei lapsi tule kouluun? Saako niin tehdä? Vai vitsailetko?
Otin väliaikaiseen kotikouluun. Tiesitkö, että Suomessa ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus.
Lapsi ei saa siis lomailla vaan opiskelee useita tunteja päivässä vanhemman vastuulla.
Toki, mutta tuostahan sovitaan yleensä aika pitkällisesti eri tahojen kanssa. Nytkö vain ilmoitit koululle?
Tämä on poikkeustilanne
Joka oletettavasti loppuu tasan silloin, kun sinä päätät? Suomessa ei ole poikkeustilannetta päällä.
Mitä te oikein pelkäätte? Kuolleisuusluvuthan on todella alhaisia. Voiko tuosta jotenkin vammautua? Kysyn tosissani, koska en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan. Keksitään uusi!
Tyypillistä suomalaisuutta! Ajatteletko että häpeän ja vaivun maanrakoon. Ei! Minä huokaisen helpotuksesta ja jatkan elämää jos niin hyvin käy, että katastrofia ei tule.
Ja sanon etten koskaan ollut missään joukkohysteriassa. En ottanut lapsia kotikouluun enkä ennustanut kuolemaa.
Höpö höpö. Minua ei hävetä myöntää, että pelottaa. Pelko on aivan normaali tunne. Ihminen joka on sinut itsensä kanssa pystyy myöntämään sekä itselleen että muille ihmisille oman inhimillisyytensä.
Tottakai pelko on normaalia. Se taas ei ole normaalia, että pelko perustuu joukkohysteriaan.
Sinä ja sun joukkohysteriasi! Miten tämä voisi olla joukkohysteriaa kun olen tehnyt aivan itsenäisen päätöksen ilman, että kukaan muu tietämäni ihminen olisi tehnyt saman? Vain vauvapalstalla olen lukenut, että muutama muu on tehnyt saman päätöksen.
Joukkohysteriasi vauvapalstalla.
En muualla sitä ole nähnytkään.
Ehkä myös lehdistön suunnalta.
Ei koskaan. Virukset eivät halua tulla Suomeen, koska täällä on kylmää ja pimeää. Koulut pysyvät auki.
Vierailija kirjoitti:
Kouluja ei suljeta. Ehkä sitten, jos opettajat eivät suostu menemään paikalle.
Se tapahtuu, kun lakko alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein pelkäätte? Kuolleisuusluvuthan on todella alhaisia. Voiko tuosta jotenkin vammautua? Kysyn tosissani, koska en tiedä.
Todella alhaisia?
Loppuun katsotuista tapauksista (parantunut/kuollut) 6% sairastuneista on menehtynyt Coronavirukseen.
Veikkaan, että kouluja joudutaan sulkemaan epidemia-alueilla. Ei koko Suomessa.
Viranomaisten alkaa olla pakko paljastaa tarkemmat tartuntatapaukset, missä kaupungissä ja paikkakunnilla kun niitä alkaa olla kymmeniä.
Siitä seuraa, että kouluja voi joutua sulkemaan, jos sairastuneita on oppilaitoksissa.
Kesälomiksi suljetaan; niin kauan venytetään.
Vierailija kirjoitti:
Virus on uusi ja tuntematon. Esimerkiksi narkolepsia puhkesi joillekin sikainfluenssarokotteesta. Se olisi voinut puhjeta myös infektion seurauksena. Tätä ei moni tule ajatelleeksi. Eli infektiot voivat laukaista vakavia elinikäisiä sairauksia. Olen huolissani sekä näistä mahdollisista jälkitaudeista että kuolleisuudesta, koska tunnen riskiryhmäläisiä. Viranomaiset itseasiassa ovat ihan itse myöntäneet, että eivät täysin tiedä ketkä kaikki ovat riskiryhmässä. Eli hyvin epäselvä tilanne kaikenkaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alhaisia?
Loppuun katsotuista tapauksista (parantunut/kuollut) 6% sairastuneista on menehtynyt Coronavirukseen.
63,828
Cases which had an outcome:
60,228 (94%)
Recovered / Discharged
3,600 (6%)
Deaths
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan. Keksitään uusi!
https://www.google.com/amp/s/jpkoskinen.wordpress.com/2020/03/06/joukko…
Miettikää italiassa on tällä hetkellä lähes 600 ihmistä tehohoidossa. Kuinkas monta tehohoito paikkaa meillä olikaan täällä suomessa..... 200? Niin että ruumiita tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella alhaisia?
Sairastuneita väestötasolla hyvin vähän. Kuolleita sairastuneista alle 1%.
Vierailija kirjoitti:
Kuolleisuus lasketaan suhteessa kaikkiin sairastuneisiin. Tauti vaarallinen riskiryhmään kuuluville, joilla kuolleisuuskin omissa sfääreissään mutta sitä ei kerrota julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää italiassa on tällä hetkellä lähes 600 ihmistä tehohoidossa. Kuinkas monta tehohoito paikkaa meillä olikaan täällä suomessa..... 200? Niin että ruumiita tulee...
Miten lasket nämä ruumiit?
Mihin faktoihin perustat arviosi?
Italiassa asuu yli 60 miljoonaa ihmistä. Sairastuneita on % väestöstä? Näistä tehohoidossa?
Spekulaatiot johtuvat siitä, ettei henkilö ymmärrä numeroita eikä kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virus on uusi ja tuntematon. Esimerkiksi narkolepsia puhkesi joillekin sikainfluenssarokotteesta. Se olisi voinut puhjeta myös infektion seurauksena. Tätä ei moni tule ajatelleeksi. Eli infektiot voivat laukaista vakavia elinikäisiä sairauksia. Olen huolissani sekä näistä mahdollisista jälkitaudeista että kuolleisuudesta, koska tunnen riskiryhmäläisiä. Viranomaiset itseasiassa ovat ihan itse myöntäneet, että eivät täysin tiedä ketkä kaikki ovat riskiryhmässä. Eli hyvin epäselvä tilanne kaikenkaikkiaan.
"Emme siis oikeasti pelkää tehokkaan tappavaa tautia, emmekä oikeastaan välitä siitä, mikä on kuolleiden määrä. Korona on osoittanut, ettemme koe kollektiivista pelkoa ihmiskunnan puolesta, sillä meitä ei kiinnosta, mikä on fataalein ongelma suurissa massoissa. Meitä kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että koronan voi saada juuri sinä, tai minä, me molemmat, joita Afrikan ebola ei kosketa ja nälänhätä vielä vähemmän. Olkoon niin, ketäpä me rakastaisimme enemmän kuin läheisiämme ja itseämme, kuka missäkin järjestyksessä. Mutta sitten kuvaan astuvat kylmät luvut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää italiassa on tällä hetkellä lähes 600 ihmistä tehohoidossa. Kuinkas mo7nta tehohoito paikkaa meillä olikaan täällä suomessa..... 200? Niin että ruumiita tulee...
Miten lasket nämä ruumiit?
Mihin faktoihin perustat arviosi?
Italiassa asuu yli 60 miljoonaa ihmistä. Sairastuneita on % väestöstä? Näistä tehohoidossa?
Spekulaatiot johtuvat siitä, ettei henkilö ymmärrä numeroita eikä kokonaiskuvaa.
Mitä merkitystä sillä on kun jos saman verran ihmisiä sairastuu täällä suomessa ja noin 15-10% tarvitsee tehohoitoa. Tarvitaan 600 tehohoito paikkaa. Mistä ne saadaan. He jotka jäävät ilman menehtyvät.
Näin tapahtuu. Mutta ei kaikki koulut suljeudu.