Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen karanteeni

Vierailija
08.03.2020 |

Mitä mieltä olet omaehtoisesta karanteenista koronaviruksen takia? Toiset tekevät etätöitä ja ottavat lapset kotikouluun tai vähentävät sosiaalista kanssakäymistä. Valitse vaihtoehdoista sopivin ja kommentoi mitä karanteeni sinulle käytännössä tarkoittaa.

Omaehtoinen karanteeni

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pysty tekemään etätöitä, joten ei voi jäädä kotiin omalla päätöksellä. Jos tauti iskee minuun tai työkavereihin ja lääkäri määrää karanteeniin, niin silloin tietysti.

Nyt pitää tehdä paljon ylitöitä, että on mahdollisuus ottaa vapaata sitten jos korona alkaa kolkutella lähipiirissä.

Vierailija
22/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme kaupassa kerran kahdessa viikossa, muutoin emme lähde kotoa. Kerrankin etua siitä, että toinen meistä on työtön ja voimme olla kotona. Rahaa jää säästöön aiempaan verrattuna monta sataa kuussa, kun ei osteta heräteruokaa, ei syödä ulkona eikä käydä kauppakeskuksissa. Ei luoteta suomeen siinä, että kaikki tartunnat olisivat selvillä, sen verran leväperäistä on ollut tiedotraminen ja karanteenaaminen ainakin alkuum. Mies ei toistaiseksi edes hae töitä vaikka voisi, katsellaan tilannetta ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käymme kaupassa kerran kahdessa viikossa, muutoin emme lähde kotoa. Kerrankin etua siitä, että toinen meistä on työtön ja voimme olla kotona. Rahaa jää säästöön aiempaan verrattuna monta sataa kuussa, kun ei osteta heräteruokaa, ei syödä ulkona eikä käydä kauppakeskuksissa. Ei luoteta suomeen siinä, että kaikki tartunnat olisivat selvillä, sen verran leväperäistä on ollut tiedotraminen ja karanteenaaminen ainakin alkuum. Mies ei toistaiseksi edes hae töitä vaikka voisi, katsellaan tilannetta ensin.

Oletko tosissasi.

Sinusta korona on hyvä syy olla Hakematta Töitä. Suomessa on nyt parikymmentä tartuntaa.

Vierailija
24/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut omaehtoisessa karanteenissa jo parin vuoden ajan. Mulle on tehty useampi iso leikkaus tänä aikana ja niiden vuoksi olen varonut sairastumasta mihinkään leikkauksia siirtäviin tai toipumista ja kuntoutumista hidastaviin tauteihin. Muutaman perussairauteni vuoksi olen keskivertoa alttiimpi infektioille. Olen siis tehnyt etätöitä sekä tilannut päivittäistavarat, lääkkeet yms tarvitsemani netistä kotiinkuljetuksella. Ulkoilen kyllä, mutta en mene paikkoihin, missä on paljon ihmisiä. Ja tällä ei ole ollut mitään tekemistä koronan kanssa.

Vierailija
25/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut omaehtoisessa karanteenissa jo parin vuoden ajan. Mulle on tehty useampi iso leikkaus tänä aikana ja niiden vuoksi olen varonut sairastumasta mihinkään leikkauksia siirtäviin tai toipumista ja kuntoutumista hidastaviin tauteihin. Muutaman perussairauteni vuoksi olen keskivertoa alttiimpi infektioille. Olen siis tehnyt etätöitä sekä tilannut päivittäistavarat, lääkkeet yms tarvitsemani netistä kotiinkuljetuksella. Ulkoilen kyllä, mutta en mene paikkoihin, missä on paljon ihmisiä. Ja tällä ei ole ollut mitään tekemistä koronan kanssa.

Täysin ymmärrettävää! Voimia sinulle

Vierailija
26/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää! Voimia sinulle <3

Kiitos!

Vierailija
27/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulu, etätyöt ja julkisten paikkojen välttely jo viikon. Viikissä. Jatkamme samaa.

Vierailija
28/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikoulu, etätyöt ja julkisten paikkojen välttely jo viikon. Viikissä. Jatkamme samaa.

Viikki ei ole varmasti ainoa paikka missä pitäisi toimia noin juuri!

Vierailija
30/30 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minulla onnistuisi tämä omaehtoinen karanteeni ilman kummoisempaa säätämistä. Minut valittiin kuitenkin Espooseen töihin puoleksi vuodeksi eli työttömyyteni päättyisi kahden viikon päästä 1. huhtikuuta. Tarkoitus olisi ns. muuttaa 27.3 sukulaisen luokse. Mietin, että millainen tilanne silloin on pk-seudulla. Esim. ymmärtääkseni jos valmiuslaki otetaan käyttöön, se tarkoittaisi rajoitusta toiseen kaupunkiin siirtymisessä. Asun nyt siis Turussa. Siihen asti olen jonkinlaisessa kotikaranteenissa ehkä. Ulkoilmaan onneksi pääsen ilman että pitää mennä ihmisten joukkoon, koska asun lähellä metsää ja polkuja, missä joutuminen väentungokseen on aika pieni :D . Yhden ihmisen taloudessa tämä on helppoa. Yksi syy tähän kotikaranteeniin on melkein se, etten kestä kohta kaupassa käymistä muiden asiakkaiden takia... Jokaisella kauppareissulla ihmiset eivät yski hihoihin tai aivastele nenäliinoihin. Kassajonoissa vielä piinaavampaa ja kaveritkin kertoneet, että pian hekin varmaan ryhtyvät omaehtoiseen karanteeniin. Myös tuo kasvojen koskeminen ei ole mennyt perille. Itse olen oppinut nuo jo vuosi sitten ihan tavallisen flunssan varalta... Toivottavasti tilanne rauhoittuisi piakkoin ja ihmiset alkaisivat käyttäytyä kunnolla tuon yskimisen ja niistämisen suhteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi