Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä itseluottamusta, kun ei osaa mitään?

Vierailija
07.03.2020 |

Taidan työllistyä korkeintaan joksikin siivoojaksi. Jos edes pääsen siihenkään. Olen jotenkin kertakaikkisen epäuskottava. Miten sitten ihmissuhteet. Miten joku voisi ihastua minuun, kun yleensä kaivataan sitä että toisella olisi sitä itseluottamusta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joksikin siivoojaksi?

Mikä siinä on että toiset ammatit ovat niitä "joksikin" ammatteja ja toiset ovat "sentään" ammatteja?

MIKSI?

Ainoastaan rajoittuneet lajittelee ammatteja lokeroihin.

Vierailija
22/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohhta lapaluuuni katkaisen ja elämäni aukeaaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekemään jotain. Keksi jotain, mitä haluat tehdä ja rupea tekemään. Tekemällä oppii ja virheitä tekemällä vasta oppiikin. Kun olet hyödyksi ja osaat jotain, kyllä se itseluottamuskin tulee. Ihmissuhteissa auttaa, kun ymmärtää, että ne muut on samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin. Ei ne yhtään paremmin selvillä tästä elämästä ole. Toisiin kannattaa suhtautua aina kohteliaalla kunnioituksella ja kannattaa suhtautua toisiin sellaisella mielenkiinnolla, että toisilta voi aina oppia jotakin. Silti kukaan ei ole sinua parempi.

Olen tehnyt paljon virheitä, enkä tunne oppineeni niistä mitään. Sen takia en luotakaan että pystyisin tekemään enää mitään.

Vierailija
24/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut ovat asioiden opettelua varten. Jos et tiedät mitä haluat tehdä, niin suosittelen sellaista tutustumisjaksoa eri aloille.

Itseluottamusta et kuitenkaan saa korjattua pelkästään sillä että opit tekemään jotain uutta.

Kaikki osaavat jotakin ja aina on mahdollista oppia

Vierailija
25/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut ovat asioiden opettelua varten. Jos et tiedät mitä haluat tehdä, niin suosittelen sellaista tutustumisjaksoa eri aloille.

Itseluottamusta et kuitenkaan saa korjattua pelkästään sillä että opit tekemään jotain uutta.

No kun en minä myöskään opi. On kyllä kokeiltu.

Vierailija
26/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohhta lapaluuuni katkaisen ja elämäni aukeaaa.

🤔

Vierailija
27/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oppinut puhumaan ja kirjoittamaan. Osaat varmasti myös kävellä. Ja onko tuo käsityksesi siitä ettet opi edes oikea?

Toisaalta jos ajattelet jo valmiiksi etter osaa, niin se voi entisestään vaikeuttaa oppimistasi.

Viimeksi itae kun opiskelin niin en minäkään ollut hyvä kaikessa ja tuntui etten joitakin asioita millään tajua tai opi, niin kyllä niistäkin selvisin. En tarvitse kaikkia asioita joita piti opetella valitsemallani alalla.

Joissakin näyttötutkinnoissa riitti kun tiesi teoriassa kuinka jokin asia tehdään, niin meni läpi. Ja ei vastavalmistuneenakaan mestari ole vaan oppia on ikä kaikki

Vierailija
28/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko ettet mitään oppisi. Itseluottamus on heikko.

Vierailija
29/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua minullekin. Joskus toivoisin, että unohtaisin koko nuoruuteni ja saisin kokeilla uudestaan paremmalla onnella. Ihmisillä on kuitenkin vaan yksi elämä ja sitä ei saisi elää kokoajan väärin, mutta kun ei meinaa pystyä muuhun. Joskus saan jonkun hullun ajatuksen, että teen jotain oikein suurta ja muutan elämäni täysin. Muutan ulkomaille ja tutustun ihmisiin. Samalla toivon, että löytäisin sen "oikean rohkeamman" minäni jostain, kun se on monien ikävien kokemusten jälkeen hautautunut jonnekin. En vaan meinaa enää saada sitä vanhaa persoonani esiin.  En enää uskalla elää niin kuin tahtoisin. Minulla on jokin liekki sammunut ja ilo hävinnyt. En aina tunne itseäni ja tiedän, että tämä ei ole aito minä vaan se aito oikea minä on jossain piilossa ja senkun saisi esiin niin moni asia voisi olla paremmin.

Vierailija
30/33 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua minullekin. Joskus toivoisin, että unohtaisin koko nuoruuteni ja saisin kokeilla uudestaan paremmalla onnella. Ihmisillä on kuitenkin vaan yksi elämä ja sitä ei saisi elää kokoajan väärin, mutta kun ei meinaa pystyä muuhun. Joskus saan jonkun hullun ajatuksen, että teen jotain oikein suurta ja muutan elämäni täysin. Muutan ulkomaille ja tutustun ihmisiin. Samalla toivon, että löytäisin sen "oikean rohkeamman" minäni jostain, kun se on monien ikävien kokemusten jälkeen hautautunut jonnekin. En vaan meinaa enää saada sitä vanhaa persoonani esiin.  En enää uskalla elää niin kuin tahtoisin. Minulla on jokin liekki sammunut ja ilo hävinnyt. En aina tunne itseäni ja tiedän, että tämä ei ole aito minä vaan se aito oikea minä on jossain piilossa ja senkun saisi esiin niin moni asia voisi olla paremmin.

Liiankin tuttua. Koko elämä sivuutettu oma tahto.

Vierailija
31/33 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekemään jotain. Keksi jotain, mitä haluat tehdä ja rupea tekemään. Tekemällä oppii ja virheitä tekemällä vasta oppiikin. Kun olet hyödyksi ja osaat jotain, kyllä se itseluottamuskin tulee. Ihmissuhteissa auttaa, kun ymmärtää, että ne muut on samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin. Ei ne yhtään paremmin selvillä tästä elämästä ole. Toisiin kannattaa suhtautua aina kohteliaalla kunnioituksella ja kannattaa suhtautua toisiin sellaisella mielenkiinnolla, että toisilta voi aina oppia jotakin. Silti kukaan ei ole sinua parempi.

Olen tehnyt paljon virheitä, enkä tunne oppineeni niistä mitään. Sen takia en luotakaan että pystyisin tekemään enää mitään.

Jokainen tekee virheitä, ne pitää yrittää korjata/pyytää anteeksi /oppia elämään menneisyyden kanssa. Jotta ne samat virheet eivät toistu on työstettävä itseään, miten niiltä virheiltä voit välttyä, jos vaikka olet humalahakuinen ja saat Kännissä aikaan pelkästään huonoja asioita, niin silloin voisi lopettaa alkoholin käytön tai edes vähentää, jos ihastut aina väärään ihmiseen, on syytä pitää tauko ja oppia pärjäämään itsekseen, kun arvostat omaa elämääsi tarpeeksi, niin kukaan muu ei ole syy elää ja kestää häneltä käytöstä jolla hän tuhoaa sinua...

Vierailija
32/33 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäuskottava itsellesi.

Itsetuntemusta lisää, niin tutustut kaikkiin puoliisi.

Mistä et pidä ollenkaan tai pelkäät? Ota niiden asioiden vastakohdat listana ja katso löytyisikö siitä toteutettavaa ja opeteltavaa

(huom elämä/kuolema - sanaparia ei saa käyttää).

Esim en pidä juoksemisesta, hikitreeneistä, kiireisistä tapaamisista, henki kurkussa - tunteesta.

Käännettynä vastakohdat:

kävely, rauhalliset hyvinvointilajit, leppoisat tapaamiset joihin varaa paljon aikaa, hengitysharjoitukset...

Jos vain välttelee asioita jotka ei tunnu omilta, ei koskaan ota askelia sitä kohti mikä tuntuisi omalta - ei saa tuntumaa itseensä eikä elämäänsä.

Vierailija
33/33 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan,

sen verran toteuttamiskelpoisiakin kommentteja joukossa.