Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset ovat niin sokeita omille vuorovaikutustavoilleen?

Vierailija
07.03.2020 |

Täälläkin on tänään ollut monta ketjua joissa on hyviä esimerkkejä siitä miten ihmiset eivät nähtävästi itse huomaa miten esim. parisuhteessa tai työpaikalla käyttäytyvät.

On omaa ääntään rakastavia päällepuhujia, on kumppaniaan mollaavia alistajia, muuten vaan häiriintynyttä vuorovaikutusta. Yhdistävä tekijä noille kaikille usein on, etteivät opi iän myötä eivätkä ymmärrä ottaa onkeensa kun sanotaan, vaan toistavat aina samoja kaavoja ja ihmettelevät sitten kun kumppani saa tarpeekseen tms. Ja vika on luonnollisesti aina siinä toisessa tai koko muussa maailmassa.

Itse tykkään katsella joitain tosi-tv -ohjelmia ihan vain saadakseni näkökulmaa siihen miten en ainakaan halua käyttäytyä. Omaa käytöstään kun just ei monesti välttämättä hahmota, mutta jos avaa mielensä, jostain tositelkkarihahmosta tosiaan voi saada ahaa-elämyksen, että minäkin olen tehnyt noin mutta tuolta se sitten ulkopuolisen silmin vaikuttaa. Eli yritän ottaa opikseni ja kuunnella läheisteni palautetta noin ylipäätään.

Ei kai tällä avauksella mitään pointtia ollut. :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus kumminkin. Miten tuollaiset eivät tosiaan koskaan kehity? Noille pitäisi laittaa aina heti jauhot suuhun, mutta sitä jotenkin menee vaan niin puihin tai selittelee itselleen toisen käytöstä parhain päin, että se jää.

Ja vaikenemalla mahdollistaa sitä p*rseilyä. 🤔

Vierailija
2/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ihmetyttää ne pöljät, jotka jossain Surviittorissa mussuttaa, että minä olin oikeassa ja en minä noin tehnyt, vaikka kaikki voi katsoa videolta vaikka 1000x, että KYLLÄ, kyllä SINÄ juuri noin teit.

Zinc

Miten joku kehtaa? Vai onko unohtunut juuri mitä on 5 minuuttia sitten tehnyt. Kun ei MITENKÄÄN pysty katsojia kusettamaan, kun voivat katsoa sen uusintana ihan miten monta kertaa tahansa.

Vastaus siis kysymykseesi:

Juu, jotkut ovat sille näköjään TODELLA sokeita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itseä ei nää objektiivisesti joten sen huomaaminen voi olla hankalaa. Ei se näy välttämättä muille samallalailla kuin sen on itse tarkoittanut.

Vierailija
4/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä avaus kumminkin. Miten tuollaiset eivät tosiaan koskaan kehity? Noille pitäisi laittaa aina heti jauhot suuhun, mutta sitä jotenkin menee vaan niin puihin tai selittelee itselleen toisen käytöstä parhain päin, että se jää.

Ja vaikenemalla mahdollistaa sitä p*rseilyä. 🤔

Tämä juuri. Heti vaan jauhot suuhun, niinhän se pitäisi hoksata heti tehdä. Miten sitä alkaakin aina selittelemään itselleenkin, että "ei se kummiskaan tarkoittanut, olen vaan yliherkkä..." vaikka tottakai tarkoitti.

Vierailija
5/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua ihmetyttää ne pöljät, jotka jossain Surviittorissa mussuttaa, että minä olin oikeassa ja en minä noin tehnyt, vaikka kaikki voi katsoa videolta vaikka 1000x, että KYLLÄ, kyllä SINÄ juuri noin teit.

Zinc

Miten joku kehtaa? Vai onko unohtunut juuri mitä on 5 minuuttia sitten tehnyt. Kun ei MITENKÄÄN pysty katsojia kusettamaan, kun voivat katsoa sen uusintana ihan miten monta kertaa tahansa.

Vastaus siis kysymykseesi:

Juu, jotkut ovat sille näköjään TODELLA sokeita

No jep. 😁

Vierailija
6/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli just tällainen maan rakoon polkija, pitkän linjan mykkäkoululainen ja erolla uhkailija. Kun yksi kaveripariskunta vähän tiuski toisilleen meidän kylässä ollessa, hän ihmetteli, miten ne voi puhua toisilleen noin rumasti. Tai jos tv:ssä joku pariskunta riiteli, hän kommentoi kuinka joillakin heillä on todella ahdistava suhde. Vaikka yritin selittää ja näkihän se itkemisestä ja muustakin, että myös mulla oli paha olla hänen käytöksestään johtuen. Mutta kun ei tajua omaa käytöstään yhtään eikä edes halua yrittää muuttaa sitä. 

Vierailija
7/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli just tällainen maan rakoon polkija, pitkän linjan mykkäkoululainen ja erolla uhkailija. Kun yksi kaveripariskunta vähän tiuski toisilleen meidän kylässä ollessa, hän ihmetteli, miten ne voi puhua toisilleen noin rumasti. Tai jos tv:ssä joku pariskunta riiteli, hän kommentoi kuinka joillakin heillä on todella ahdistava suhde. Vaikka yritin selittää ja näkihän se itkemisestä ja muustakin, että myös mulla oli paha olla hänen käytöksestään johtuen. Mutta kun ei tajua omaa käytöstään yhtään eikä edes halua yrittää muuttaa sitä. 

Samaa kokemusta täälläkin. Miten joku voikin olla niin sokea omille jutuilleen?

Vierailija
8/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan jännä kun jotkut eivät osaa esim. just telkkaria katsoessa "peilata" omaa käytöstään muiden ihmisten käytökseen ollenkaan. Itse ainakin huomaan häiritsevänkin monia negatiivisia piirteitä itsessäni katsoessani muiden toimintaa telkkarista.

Vierailija
9/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan jännä kun jotkut eivät osaa esim. just telkkaria katsoessa "peilata" omaa käytöstään muiden ihmisten käytökseen ollenkaan. Itse ainakin huomaan häiritsevänkin monia negatiivisia piirteitä itsessäni katsoessani muiden toimintaa telkkarista.

Nimenomaan. Ja vaikkei edes katselisi noita ohjelmia, ihmisenä kasvamiseen ja kehittymiseen mielestäni kuuluu ylipäätään toisiin ihmisiin peilaaminen, se on koko vuorovaikutuksen ydin. Ei kukaan yksin ilman vuorovaikutusta ja toisia ihmisiä kehity. Jotkut vaan eivät sisäistä tuota peilaamista, vaan elävät kummallisesti jossain oman ajatusmallikuplan sisällä.

Vierailija
10/10 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi