Onko sinulla hyvä olo?
Kommentit (8)
Ei ja Kyllä
Zinc
Tosi karmee olo, meinasin keitää kahvia, mutta päässä vippaa jo valmiiks. Meniskö lepäämään sänkyyn. Huippaa.
Miten hyvä olo ja reiluus liittyvät toisiinsa? Kumpaa sinä kyselet?
Sosiopaatilla esim on usein älyttömän hyvä olo, vaikka hän on ihan pazka kaveri. Omatunto kun ei kolkuttele.
Ja toisaalta oikein reilu ja empaattinen ihminen suree aina jotakin. Ellei omia asioitaan, niin muiden.
Ei ole eikä ilman päihteitä voi olla hyvä olo.
Riippuu kumpi puoli minussa on minäkin päivänä valloillaan. Iloinen pieni poika vai vihainen ja katkera poika.
Mistähän tässä pitäisi oman tunnon kolkuttaa?
Siitä että käytiin ulkona syömässä lapsen lempiruokaa ja sen jälkeen hänen kanssa parturissa ihan vain jotta hänelle tulisi erityinen olo. Ei iänikuista kotiparturia.
Tämän jälkeen kävin salilla ja itsellenikin tuli hyvä olo. Nyt voi ottaa rennosti.
Olo on ihan kohtuullinen ja mielestäni olen reilu kaveri.
Ongelma on, että moni kuvittelee minulla olevan valtaa sellaisiinkin asioihin, mihin ei ole, ja sitten kuvittelevat minun ilkeyttäni ja ylimielisyyttäni tekevän toisin kuin pitäisi. Moni ei myöskäön näe sitä ”mitä pitäisi” tehdä ihan samalla tavalla monelta kannalta ja kun hänen kantansa ei voitakaan, hän ajattelee että on olut epäreiluja.
Minä kyllä myönnän, että on helpompi olla reilu ja empaattinen silloin kun oma olo on hyvä, ja vaikeampi kun on stressiä, pettymyksiä, huolia ja ongelmia.
Kyllä. Kyllä.