Olenko syöksymässä surman suuhun?
Olen käynyt fyysisen työn haastattelussa nyt kaksi kertaa. Siis sama työ ja sama heppu haastatteli. Hän valitti taas sitä että monet häipyvät heti, kun eivät kestäkään sitä kävelyn määrää ja hän on pulassa ja pelkää, että kaikki vain häipyvät heti. Korosti sitä fyysisyyttä, että saattaa olla puolet ajasta eli 4 tuntia tosi paljon kävelyä ympäriinsä. En hetkeäkään epäile, etteikö työ olisi raskasta, mutta jotenkin en osaa kuvitella, että kävely voisi olla niin kamalaa. Siinä saisi parin päivän liikunnat työn ohessa eikä tarvitsisi tuntea huonoa omatuntoa salin skippaamisesta. Jos minut valitaan, on ensimmäisenä vuorossa harjoitusvuoro. Se onkin hyvä, koska siinä näkee oikeasti että miten kroppa reagoi. Minulla on vain tosi vahva tunne, että nämä lopettaneet työntekijät ovat kuljeskelleet jossain surkeissa kengissä, joissa jalat kuolevat tunnin kävelyn jälkeen. Itse ainakin huomaan ison eron nyt kun käytän kunnollisia kenkiä. Mutta vähän pelottaa, kun se aina korostaa miten niin moni häipyy, kun ei jaksakaan sitä fyysisyyttä... Minä kyllä uskon, että se olisi hyvä homma minulle. Tykkään kun työssä saa liikuntaa.
Kommentit (34)
No jaksan minäkin kävellä päivän, vaikka ylipainoinen olen.
t. isoa aluetta siivoava siivooja
4 h kävelyä tarkoittaa vähintään 20 km kävelyä päivässä, ellei sitten edetä matelemalla. Kyllä se tottumattomasta tuntuu helposti aluksi raskaalta.
Hoitoalalla kävellään, siirrellään, nostellaan, puetaan, pestään jne. koko työpäivä, paitsi silloin kun ehtii pitää tauot.
Minä olen koko ajan halunnut tuohon työhön. Olen käynyt jo kaksi kertaa haastattelussa. Nyt odottelen vain hepun päätöstä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
4 h kävelyä tarkoittaa vähintään 20 km kävelyä päivässä, ellei sitten edetä matelemalla. Kyllä se tottumattomasta tuntuu helposti aluksi raskaalta.
Palautuminen voi muodostua ongelmaksi tottuneellekin tuollaisista määristä ja se korostuu jos sitä tehdään useita päiviä peräkkäin ja viikosta toiseen.
Olen ollut tuollaisessa työssä, tosin sen normaalin 8 tuntia. Eka päivä oli jaloille rankka, mutta ei sitten enää. Onneksi sai jalkahieronnan silloin ekana päivänä.
Kerro nyt vähän millainen työ sisällöltään on. Sehän tässä kiinnostaa kaikkia. Oletko siis jalkeilla asiakkaiden kanssa. Vai toimitatko tavaroita paikasta toiseen. Pelkästä kävelystä ei kyllä palkkaa makseta. Eli mitä tekisit työksesi. Meneekö se kävely kuin huomamattaan vai onko nimenomaisesti käveltävä ja työ on sitä että ajattelet koko ajan käveleväsi ja sitähän nyt jaksa pirukaan.
Kyllä siitä selviät, helpostikin. Jos jalat kuitenkin väsyy niin tosiaan suosittelen tuota hierontaa, se auttaa todella paljon. Ehkä myös joku piikkimatto tai jalkarulla voi helpottaa jalkojen väsymystä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako käyttää omia kenkiä vai tarviiko turvakengät? Turvakengät, ainakin ne työnantajan hommaamat, voi kävelyn kannalta olla kauheat.
Voisiko joku suomalainen keksiä turvakengät joissa olisi ihanteellinen lenkkarityylinen sisus mutta siihen päälle kiinnitettäisiin töissä ne suojat kärkeen?
Turvakengissä on muitakin sisään rakennettuja turvaominaisuuksia kuin se kärki. Esim. jos astut naulaan tai muuhun terävään, se ei mene kengän pohjasta läpi. Muitakin turvaominaisuuksia niissä voi olla. Niitä on kaiketi erilaisia eri tyyppisiin työtehtäviin.
Riippuu varmaan jalan mallistakin, mitkä turvakengät tuntuvat kenenkin jalassa hyvältä ja mitkä huonolta. Meillä ovat tykänneet Sievin turvajalkineista, on koulun kautta hankittuja, työnantajan ostamia ja ihan itse, omalla rahalla ostettuja. Tytär käy koiran kanssa lenkillä ex-työnantajansa ostamilla turvakengillä, "koska ne on niin hyvät jalassa".
Kompressiosukkia suosittelen ainakin alkuun. Vähentävät jalkojen väsymistä.
Tulee mieleen, että korosti fyysisyyttä ehkä siksi, että ajattelee jotenkin ulkomuotosi perusteella, ettei sinusta ole siihen.
Tai sitten niillä muilla lopettaneilla on ollut jokin muu syy lopettaa ja työnantaja selittää sitä sillä, että eivät jaksaneet kävellä.
Ei se pihvin kääntely kyllä kovin raskasta ole. Yleensä otan muutaman oluen siinä samalla.
Zinccis
Kevyttä puuhaa ja saa hyvää snäcksiä samalla.
Harjoitusvuoro? Tehdäänkö se palkattomasti vai miten? Eikö työsopimuksissa oo tätä varten koeaika.
No, ei sinua kuitenkaan olla miksikään orjaksi plantaasille myymässä, joten siihen nähden otsikko on lievästi sanottuna outo... 🙄 Voit ottaa loparit, jos meno on liian rankkaa (tai ihan miksi vain).