Kaapista löytyi Lidlin joku risottosekoitus, parasta ennen 2015, kai tuon vielä uskaltaa käyttää?
Ihan siis riisiä ja jotain tryffelin/sienenpalasia kuivattuna. Ei näytä mitään elukoita olevan kun ikkuna pussissa, suljettuna ollut koko ajan.
Kommentit (7)
Myös sekoituksessa oleva merenelävät kannattaa maustaa hyvin.
Tuontyyppiset kuivatuotteet säilyvät yleensä tosi pitkään, maku tosin heikentyy. Me löysimme mökin siivouksen yhteydessä kaapin perälle unohtuneen pastapussin jonka parasta ennen päiväys oli 2009. Hyvin toimi. Joku dippipussi oli myös reippaasti vanhentunut, se oli vähän tavallista mauttomampi mutta muuten hyvä.
Onko rahat ja ruuat vähissä, kun pitää syödä viisi vuotta vanhaa ruokaa?
Maut voi väljähtyä ja tuotteeseen lisätty rasva härskiintyä, lisäksi epäilisin botulismia. Selviää kun avaat pussin. Itse olen heittänyt pois kaikki kaappien perältä kaivetut unohtuneet "aarteet".
Mulla on myös vanhentuneita retkiruokia kaapissa. Kerran tein kokeeksi semmonen kanapastan, jossa parasta ennen päiväys oli mennyt vanhaksi jo 10v sitten. Hyvää oli.
Suosittelen kuitenkin haistamaan ja tarkistamaan ruoan ennen valmistusta ettei ole pilaantunut. Jos vähänkään epäilyttää kannattaa heittää roskiin. Joskus oli lehdissä juttua kun joku oli kuollut syötyään vanhentunutta (ja siis pilaantunutta) ruokaa.
Kunhan ei ole päässyt kostumaan niin uskaltaa. Lisäisin mausteita, alkuperäiset lienevät väljähtyneet.