Herätkää - Italiassa 5000 sairastunutta, 500 tarvitsee hengityskonetta, 50 kuollut.
Tänään tuli 800 uutta tartuntaa. Italian tilanne on pian sama kuin Wuhanin. Suomen päättäjien pitäisi toimia!
Kommentit (760)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli äänestys. Ne pelkäsivät vähiten jotka olivat käyneet pelkän peruskoulun. Miten meni biologiantunnit?
Menikö se peruskoulu läpi juuri mitenkään? Kun näiden annetaan urputtaa ja riehua, siitä ei mitään hyvää seuraa. Suututtaa.
Minä en pelkää ja minulla on maisterin tutkinto. Revi siitä.
Sitten chattailet tuolta itänaapurista. Itse en arvosta siksi tutkintoasi. Neukkula on aina neukkula eikä paremmaksi muutu.
Neuvostoliitto hajosi vuonna 1992. Tervetuloa nykyaikaan.
Ymmärrätkö sinä, mitä tarkoitan neukkulalla? Jos et, niin rupea miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli äänestys. Ne pelkäsivät vähiten jotka olivat käyneet pelkän peruskoulun. Miten meni biologiantunnit?
Menikö se peruskoulu läpi juuri mitenkään? Kun näiden annetaan urputtaa ja riehua, siitä ei mitään hyvää seuraa. Suututtaa.
Sitten chattailet tuolta itänaapurista. Itse en arvosta siksi tutkintoasi. Neukkula on aina neukkula eikä paremmaksi muutu.
Mikä ihme sinua vaivaa? Ihan tosi. Mikä saa sinut kirjoittamaan jotain tuollaista? Oletko aivan jossakin hysteerisessä shokissa etkä suostu hyväksymään sitä ettemme kaikki ole paniikissa, ja jos emme ole, emme mmyöskään ole kouluttamattomia?
Nukkumaanmenoaikahan tässä alkaa olla.
Matkustuskielto Suomesta ulkomaillepäin ja saapumiskielto ulkolaisilta Suomeen. Jos joku suomalainen on nyt ollut matkoilla, niin suoraan karanteeniin pariksi viikoksi.
Venäjä on kulttuurisesti vieläkin neukkula. Venäjä ei nouse enää ikinä sivistyskansojen joukkoon. Sitä tarkoittaa neukkula.
Vierailija kirjoitti:
Matkustuskielto Suomesta ulkomaillepäin ja saapumiskielto ulkolaisilta Suomeen. Jos joku suomalainen on nyt ollut matkoilla, niin suoraan karanteeniin pariksi viikoksi.
Viimeinkin järjen ääni, kiitos tästä. Olen ollut jo kauan tuota mieltä. Lapsihallituksesta ei ole vastuunkantoon.
Suomessa luotetaan sokeasti siihen että ei se virus tänne tule saati satu omalle kohdalle. Sitten vasta aletaan miettimään mitä pitäisi tehdä, kun tilanne on päällä. No, toivottavasti ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP vetää ronskisti yläkanttiin. Italiassa on alle 4000 sairastunutta (ei 5000).
Itseasiassa AP vähätteli. Tällä hetkellä tartuntoja 4600 ja kuolleita 197. Viralliset lukemat löydät tuolta: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Koska viruksen leviäminen muistuttaa expotentiaalista kasvua, luvut nousevat radikaalisti joka päivä (eilinen on jo vanhaa tietoa). Kiinassa toki tartunnat ovat vähentyneet, mutta toimenpiteet ovat olleet niin radikaaleja ettei sellaisia pystytä länsimaissa tekemään ainakaan tarvittavalla nopeudella (saati sitten muissa kehitysmaissa).
Viralliset luvut on täällä:
http://www.protezionecivile.gov.it/media-comunicazione/comunicati-stamp…
Sinun korkeampi lukusi sisältää parantuneet ja kuolleet. Ei heillä enää ole tautia.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on kulttuurisesti vieläkin neukkula. Venäjä ei nouse enää ikinä sivistyskansojen joukkoon. Sitä tarkoittaa neukkula.
Mitä tekemistä tällä "keskustelulla" on korona-ketjussa?
Minulla on ainakin maisterin paperit Tampereen yliopistosta, enkä ole paniikissa. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1300-luvulla musta surma, keuhkorutto, vei puolet Euroopan väestöstä. Lähti liikkeelle ehkä juuri Kiinasta. Euroopassa levisi Italiasta. Taustalla yhtenä syynä ilmastonmuutos.
Suomea suojasi meri ja kaupankäynnin vähyys.
Siihen aikaan ei ollut mitään hoitoa, eikä myöskään osattu suojautua taudilta esim. käsiä pesemällä.
Nykyaikana on ihan eri tilanne.
Höpsis. Nyt on paljon huonompi tilanne. Voi aivan hyvin olla että Koronan ensiaalto tappaa sen 4%, toinen aalto 8%, kolmas aalto on aina pahin 12% ja sitten kausittain muutaman prosentin hamaan tulevaisuuteen asti.
Tämä ajtus on tyhmyyden huippu. Pelkkää spekulaatiota eli uskonnonkaltaistamukatietoa.
Oikeasti kok8u pitää koronaa pahempana kuin mustaa surmaa. JA esittää hatusta eli netistä revityt prosentit vielä päälle. JA moni tykkää. O hsn tämä totta, kun netist luin ja omi prosentit ja kaikki.
Ja jos joku infektiotautien vastuuläkäri on eri mieltä, hän on vaan tyhmä!
Päälle miljoonaa kuollutta tulee, Suomessa kymmenesosa siitä, mutta kuolleisuus on riskiryhmien ongelma, ei suuren enemmistön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsattu toisesta ketjusta.
WHO:n tutkija toteaa näin:
"You have mild cases, which look like the common cold, which have some respiratory symptoms, sore throat, runny nose, fever, all the way through pneumonia. And there can be varying levels of severity of pneumonia all the way through multi-organ failure and death,"
However, in most cases, symptoms have remained mild.
"We've seen some data on about 17,000 cases and, overall, 82 percent of those are mild, 15 percent of those are severe and 3 percent of those are classified as critical," said Van Kerkhove.
Eli 82% oireet vastaa korkeintaan normaalia flunssaa jos sitäkään
15% keuhkokuume tai muu vakava oire
3% vakava tila, elintoimintojen pettäminen"Aika lailla nuo lukemat vastaavat Italian tilannetta.
5000 tartuntaa diagnosoitu, niistä 500 eli 10 % hengityskoneessa ja 50 kuollut, eli 1 %.
Itse asiassa tilanne on lievempi kuin tuon tilaston mukaan.
Jos kyseessä on perusflunssa samalla kuolleisuudella kuin influenssa, miksi sairaalat ovat tartunta-alueilla täynnä ja hoitokapasiteetti ei riitä? Vaarana ei ole itse tauti suurimmalle osalle ihmisistä vaan riskiryhmille, joihin se iskee vakavasti ja tappavammin. Isompi osa tartunnan saaneista tarvitsee sairaalahoitoa kuin perus flunssassa/influenssassa ja hoitokapasiteetti ei riitä kun osa hoitohenkilökunnastakin sairastuu. Kun sairaaloissa loppuu kapasiteetti ei myös muutkaan sairaalahoitoa tarvitsevat saa asianmukaista hoitoa.
No mitä sitten pitäisi tehdä, tai mitä voidaan tehdä, ettei niin kävisi?
Jos tilanne on väistämätön, niin sitten se vain tapahtuu eikä pelko auta markkinoilla.
Sitä en usko, että hallitus tai terveydenhuolto ei tekisi mitään valmisteluja.
Suomessa ei tunnuta ainakaan julkisessa keskustelussa ymmärretä tilanteen vakavuutta ja siksi seuraankin mm. WHO:n uutisointia suoraan. En todella tiedä mitä pitäisi tehdä ja siksi seuraankin uutisointia ja viruksen leviämistä silmä kovana. Rajat kiinni siksi aikaan kun virus jyllää maailmalla? Kiinan malli? Tai sitten eristetään vanhukset? Lisäksi olen huolissani pidemmän aikavälin seurauksista, joita virus saattaa aikuisilla aiheuttaa, joten pyrin itse välttämään aktiivisesti viruksen saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme sinua vaivaa? Ihan tosi. Mikä saa sinut kirjoittamaan jotain tuollaista? Oletko aivan jossakin hysteerisessä shokissa etkä suostu hyväksymään sitä ettemme kaikki ole paniikissa, ja jos emme ole, emme mmyöskään ole kouluttamattomia?
En ole shokissa enkä hysteerinen. Olen aika viileä ja tunteeton ihminen. Sinusta ei olisi vastuunkantoon jos olisit päättäjä. Oletko sinä vielä lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä tällä "keskustelulla" on korona-ketjussa?
Minulla on ainakin maisterin paperit Tampereen yliopistosta, enkä ole paniikissa. Sori vaan.
Tuon hysteerikon teksti on erinomainen esimerkki kognitiivisesta dissonanssista. Hänestä on aivan mahdotonta uskoa, että älykkäät ihmiset eivät ole laillaan paniikissa. Hän ei halua sitä myöntää, koska joutuisi katsomaan omaa hysteriaansa silmiin ja pohtimaan onko hän sittenkin hölmö. Siksi häneltä tulee ihme soperrusta, ettei joku kirjoita kuin suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole shokissa enkä hysteerinen. Olen aika viileä ja tunteeton ihminen. Sinusta ei olisi vastuunkantoon jos olisit päättäjä. Oletko sinä vielä lapsi?
En ole.
Tajuatteko te "herättelijät" että KUKAAN ei ole sitä mieltä, että ei tehdä mitään kun ei tämä tauti kuitenkaan tule Suomeen?
Yksikään ihminen tässä ketjussa ei ole sanonut niin. Vain että Italian luvut eivät ole syy mennä paniikkiin.
Totta kai valmistaudutaan kuten parhaiten voidaan ja yritetään välttää tartuntoja. Ilman muuta. Johan tämä tauti on Suomessa.
En ymmärrä mitä yritätte saada aikaan tällä ketjulla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä lain perusteella?
Ja miten tämä vanha shengen sopimus?
Italiassa kuolleisuusaste on paljon korkeampi kuin muualla.
Voiko virus olla muuntautunut jo nyt, niin että taudista liikkuu eri versioita ympäri maailmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsattu toisesta ketjusta.
WHO:n tutkija toteaa näin:
"You have mild cases, which look like the common cold, which have some respiratory symptoms, sore throat, runny nose, fever, all the way through pneumonia. And there can be varying levels of severity of pneumonia all the way through multi-organ failure and death,"
However, in most cases, symptoms have remained mild.
"We've seen some data on about 17,000 cases and, overall, 82 percent of those are mild, 15 percent of those are severe and 3 percent of those are classified as critical," said Van Kerkhove.
Eli 82% oireet vastaa korkeintaan normaalia flunssaa jos sitäkään
15% keuhkokuume tai muu vakava oire
3% vakava tila, elintoimintojen pettäminen"Aika lailla nuo lukemat vastaavat Italian tilannetta.
5000 tartuntaa diagnosoitu, niistä 500 eli 10 % hengityskoneessa ja 50 kuollut, eli 1 %.
Itse asiassa tilanne on lievempi kuin tuon tilaston mukaan.
Jos kyseessä on perusflunssa samalla kuolleisuudella kuin influenssa, miksi sairaalat ovat tartunta-alueilla täynnä ja hoitokapasiteetti ei riitä? Vaarana ei ole itse tauti suurimmalle osalle ihmisistä vaan riskiryhmille, joihin se iskee vakavasti ja tappavammin. Isompi osa tartunnan saaneista tarvitsee sairaalahoitoa kuin perus flunssassa/influenssassa ja hoitokapasiteetti ei riitä kun osa hoitohenkilökunnastakin sairastuu. Kun sairaaloissa loppuu kapasiteetti ei myös muutkaan sairaalahoitoa tarvitsevat saa asianmukaista hoitoa.
No mitä sitten pitäisi tehdä, tai mitä voidaan tehdä, ettei niin kävisi?
Jos tilanne on väistämätön, niin sitten se vain tapahtuu eikä pelko auta markkinoilla.
Sitä en usko, että hallitus tai terveydenhuolto ei tekisi mitään valmisteluja.
Suomessa ei tunnuta ainakaan julkisessa keskustelussa ymmärretä tilanteen vakavuutta ja siksi seuraankin mm. WHO:n uutisointia suoraan. En todella tiedä mitä pitäisi tehdä ja siksi seuraankin uutisointia ja viruksen leviämistä silmä kovana. Rajat kiinni siksi aikaan kun virus jyllää maailmalla? Kiinan malli? Tai sitten eristetään vanhukset? Lisäksi olen huolissani pidemmän aikavälin seurauksista, joita virus saattaa aikuisilla aiheuttaa, joten pyrin itse välttämään aktiivisesti viruksen saamista.
Oletko tuo viileyttään ja tunteettomuuttaan mainostava kirjoittaja? Koetahan keksiä itsellesi muuta puuhaa kuin virusuutisiin fiksoituminen. Ei tuo ole tervettä. Eikä mitään vastuunkantoakaan.
- se ei-lapsi, jolla on yliopistotutkinto, mutta ei Venäjältä
Itseasiassa AP vähätteli. Tällä hetkellä tartuntoja 4600 ja kuolleita 197. Viralliset lukemat löydät tuolta: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Koska viruksen leviäminen muistuttaa expotentiaalista kasvua, luvut nousevat radikaalisti joka päivä (eilinen on jo vanhaa tietoa). Kiinassa toki tartunnat ovat vähentyneet, mutta toimenpiteet ovat olleet niin radikaaleja ettei sellaisia pystytä länsimaissa tekemään ainakaan tarvittavalla nopeudella (saati sitten muissa kehitysmaissa).