Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätkää - Italiassa 5000 sairastunutta, 500 tarvitsee hengityskonetta, 50 kuollut.

Vierailija
06.03.2020 |

Tänään tuli 800 uutta tartuntaa. Italian tilanne on pian sama kuin Wuhanin. Suomen päättäjien pitäisi toimia!

Kommentit (760)

Vierailija
241/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella 22 Italian alueella "region" on virukseen sairastuneita. Roomassa koulut ja yliopistot on suljettu. Pelastusohjelmaan on budjetoitu yli 8 miljardia dollaria.

Milanossa koulut ja yliopistot ovat suljettuja sekä kaikki etätöihin kykenevät on käsketty kotiinsa tekemään etätöitä.

Vierailija
242/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on tietysti tärkeää, että Suomi ja muutkin maat tekevät voitavansa viruksen leviämisen estämiseksi. Koronavirukselle ei ole vielä rokotetta eivätkä ihmiset ole sille vastustuskykyisiä, siksi se on vaarallinen, etenkin pitkäaikaissairaille ja vanhuksille. Mutta tämä hysteria asiasta menee jo yli. Ei koronavirus hyvänen aika ole mikään rutto, eikä nuorille, terveille ihmisille tappava tauti.

Olen keskustellut ystävieni kanssa aiheesta, ja jotkut ovat mm. hamstranneet ruokaa ja muita elintarvikkeita kotiinsa, antaneet lastensa olla pois koulusta vaikka he eivät olekaan karanteeni- tai edes riskialueella, suunnittelevat muuttavansa mökillensä Lappiin seuraavaksi puoleksi vuodeksi yms. Ja tässä on kyse monista tuntemistani ihmisistä, ei vain yhdestä. Ja kyseessä on työikäisiä, terveitä ihmisiä joilla on terveitä lapsia, eli koronan ei pitäisi olla heille tappava.

Hysteria pahentaa tilannetta. Kannattaa ottaa päivä kerrallaan ja katsoa sitten, miten kannattaa toimia. Tällä hetkellä esimerkiksi minun kotiseudullani, jossa ei ole todettu yhtään koronavirustapausta, kannattavat toimenpiteet ovat hyvä käsihygienia ja matkustamisen välttäminen.

Mistä tiedät ettei siellä ole koronaa? Minä en ainakaan tiedä. Kukaan ei voi tietää.

Olen kylmän rauhallinen ja katson tosiasioita suoraan silmiin.

Elämän luonne on täydellinen arvaamattomuus. Ihminen rakentaa itselleen henkistä suojaa vähättelyllä, selittelyllä jne. Sitä kutsutaan toiveajatteluksi. Sitten sen tajuaa vasta jälkeen päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisina aikoina jyvät erottuvat akanoista. Enemmistö toimii rationaalisesti ja hoitaa asiansa, mutta löyhäpäiset vauhkoavat somessa ja sohivat ihmisiä hangoilla ja seipäillä sonta housussa.

Kuulkaa hysteerikot, miksette vain pysy siellä neljän seinän sisällä missä yleensäkin olette ja vedä nettipiuhoja irti tai luuria lentokonetilaan viikoksi?

Kun ette kestä tietoa vaan vääristelette ja liioittelette sen omien fobioidenne mukaiseksi, niin pieni infotauko ja sukankudin voisi tehdä teille hyvää. Ja ne lääkkeet.

Vierailija
244/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella 22 Italian alueella "region" on virukseen sairastuneita. Roomassa koulut ja yliopistot on suljettu. Pelastusohjelmaan on budjetoitu yli 8 miljardia dollaria.

Milanossa koulut ja yliopistot ovat suljettuja sekä kaikki etätöihin kykenevät on käsketty kotiinsa tekemään etätöitä.

Milanossa koulut ovat olleet kiinni kaksi viikkoa ja ovat vielä viikon.

Vierailija
245/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Herätkää"! Hah.

Eikö tuo usein jatku jollain Jeesus-uhkauksella? Todellakin, en tiennyt että näin paljon on psykoottisia palstalla.

Joka kymmenes ei todellakaan tarvitse hengityskonetta. Toisaalta itaalit tupakoivat ahkerasti; silloinhan hapettuminen on jo ennestään huonoa.

Nyt tumppaamaan joukolla se viimeinen tupakka, trolliväki!

Mitä minä olen koko ajan sanonut. Saisi tupakan polton olla jo kieltänyt lailla aikoja sitten.

Tai ainakin sen myynnin.

Zinc

Vierailija
246/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisina aikoina jyvät erottuvat akanoista. Enemmistö toimii rationaalisesti ja hoitaa asiansa, mutta löyhäpäiset vauhkoavat somessa ja sohivat ihmisiä hangoilla ja seipäillä sonta housussa.

Kuulkaa hysteerikot, miksette vain pysy siellä neljän seinän sisällä missä yleensäkin olette ja vedä nettipiuhoja irti tai luuria lentokonetilaan viikoksi?

Kun ette kestä tietoa vaan vääristelette ja liioittelette sen omien fobioidenne mukaiseksi, niin pieni infotauko ja sukankudin voisi tehdä teille hyvää. Ja ne lääkkeet.

Siis paljon wiinaa! Todella paljon! Kun olette kännissä esim. seuraavan kuukauden, niin ehkäpä, ehkä tämä sillä aikaa tästä rauhoittuu ?

Zinc

Sitten kevätkin jo kukkii ja uskaltaudutte ehkä linnunlaulussa jo ulos ? Muistatte vain pestä ne paskaa täynnä olevat housut, ennenkuin lähdette ihmisten ilmoille !

Zinc

Vierailija
247/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on tietysti tärkeää, että Suomi ja muutkin maat tekevät voitavansa viruksen leviämisen estämiseksi. Koronavirukselle ei ole vielä rokotetta eivätkä ihmiset ole sille vastustuskykyisiä, siksi se on vaarallinen, etenkin pitkäaikaissairaille ja vanhuksille. Mutta tämä hysteria asiasta menee jo yli. Ei koronavirus hyvänen aika ole mikään rutto, eikä nuorille, terveille ihmisille tappava tauti.

Olen keskustellut ystävieni kanssa aiheesta, ja jotkut ovat mm. hamstranneet ruokaa ja muita elintarvikkeita kotiinsa, antaneet lastensa olla pois koulusta vaikka he eivät olekaan karanteeni- tai edes riskialueella, suunnittelevat muuttavansa mökillensä Lappiin seuraavaksi puoleksi vuodeksi yms. Ja tässä on kyse monista tuntemistani ihmisistä, ei vain yhdestä. Ja kyseessä on työikäisiä, terveitä ihmisiä joilla on terveitä lapsia, eli koronan ei pitäisi olla heille tappava.

Hysteria pahentaa tilannetta. Kannattaa ottaa päivä kerrallaan ja katsoa sitten, miten kannattaa toimia. Tällä hetkellä esimerkiksi minun kotiseudullani, jossa ei ole todettu yhtään koronavirustapausta, kannattavat toimenpiteet ovat hyvä käsihygienia ja matkustamisen välttäminen.

Mistä tiedät ettei siellä ole koronaa? Minä en ainakaan tiedä. Kukaan ei voi tietää.

Elämän luonne on täydellinen arvaamattomuus. Ihminen rakentaa itselleen henkistä suojaa vähättelyllä, selittelyllä jne. Sitä kutsutaan toiveajatteluksi. Sitten sen tajuaa vasta jälkeen päin.

Älä jaksa rationalisoida käytöstäsi.

Vierailija
248/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämässä kuolee. Joskus ei. Nyt on luultavasti taas se ei.

Zinc

Vierailija
249/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta kun luulo-peeloilla on kiima päällä!

Vierailija
250/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panikoiminen on vielä typerämpää. Sitäpaitsi se, ettei heittäydy tuohon joukkohulluuteen, ei ole mitään toiveajattelua. Se on elämää ja tervettä järkeä. Tietoa vs. tunnetta.

Paniikin lietsonta on itänaapurin etu ja sen masinoimaa. Kovin alkeellinen ajattelija pitää olla, ellei sitä tajua.

Vierailija
251/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panikoiminen on vielä typerämpää. Sitäpaitsi se, ettei heittäydy tuohon joukkohulluuteen, ei ole mitään toiveajattelua. Se on elämää ja tervettä järkeä. Tietoa vs. tunnetta.

Paniikin lietsonta on itänaapurin etu ja sen masinoimaa. Kovin alkeellinen ajattelija pitää olla, ellei sitä tajua.

Joukkopsykoosiin ei kannata lähteä mukaan. Se ruokkii vain lisää harhoja.

Alkaa näkemään koronaa joka puolella.

Zinc

Vierailija
252/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen sitä mieltä, että liiallista talouden alasajoa ei pidä tehdä, mutta voin kyllä työskennellä kotoa käsin, viestiä työasiat verkossa ja ostella asioita täältä kotoa.

Vierailija
253/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi massatapahtumat pitäisi mielestäni perua.

Vierailija
254/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden pelonlietsojien agenda on niin läpinäkyvä, että pistää naurattamaan. Onneksi suomalaiset eivät lähde tuohon mukaan.

Vierailija
255/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääny olko ilkeitä. Osalle ihmisistä vollottamisesta tulee hyvä mieli ja kun muutamia muitakin innostuu tulee sellainen mukava yhteenkuuluvaisuuden tunne.

Vierailija
256/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimia miten? Määrätä ulkonaliikkumiskielto? Sulkea Suomi?

Selkeät toimintamallit ja ohjeet mahdollisesti altistuneille. Hallitus on vikissyt hiljaa ja loistanut poissaolollaan lähinnä.

Eihän se hallitus päätä näistä asioista. Tämä on THL:n heiniä. He ovat julkaisseet paljon tietoa aiheesta.

THL on STM:n alainen valtion laitos. STM on ministerin komennossa.

Ajatella. Miksi syytät ministeriä, joka antaa päteville virkamiehille työrauhan toisin kuin te persulit?

Mitä ihmettä taas sekoilet?

Taas? Nyt pitää kysyä, että onko sinulla harhaluulo, että tiedät kuka olen? No kuka minä olen?

Vierailija
257/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi massatapahtumat pitäisi mielestäni perua.

Kuten lähikuppilasi karaoke? Ei sun ole pakko sinne mennä.

Vierailija
258/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus hullujen mielestä Ilmeisesti koko maailma pitäisi laittaa kiinni koska kyseinen sairaus on niin vakava. Joo kyllä Siihen on kuollut ihmisiä mutta niin on kuollut hyvin moneen muuhunkin sairauteen eikä tällaista paniikkia ole nähty aikoihin. Sikainfluenssa oli pinnalla 10 vuotta sitten silloinkin se ohitettiin loppujen lopuksi aika vähäisillä toimenpiteillä.

Sikainfluenssa eli H1N1 on joka vuosi mukana viimeisen mutaatiot mukaisena esimerkiksi kausi-influenssarokotteessa. Sen lisäksi mutatoitunut sikainfluenssavirus kiertää maailmalla siinä, missä muutkin kausi-influenssat.

Vierailija
259/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? En asu Italiassa enkä ole sinne menossa. Älä säkään mene hetkeen!

Vierailija
260/760 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimia miten? Määrätä ulkonaliikkumiskielto? Sulkea Suomi?

Selkeät toimintamallit ja ohjeet mahdollisesti altistuneille. Hallitus on vikissyt hiljaa ja loistanut poissaolollaan lähinnä.

Eihän se hallitus päätä näistä asioista. Tämä on THL:n heiniä. He ovat julkaisseet paljon tietoa aiheesta.

THL on STM:n alainen valtion laitos. STM on ministerin komennossa.

Ajatella. Miksi syytät ministeriä, joka antaa päteville virkamiehille työrauhan toisin kuin te persulit?

Mitä ihmettä taas sekoilet?

Minäkö sekoilen, kun pidän salaliittoteoriointiasi naurettavana ja persujen hallitukseen, ministeriöihin ja viranomaisiin kohdistuvaa häirintäkampanjaa vähintäänkin epäisänmaallisena, ellei peräti täysin vastuuttomana?

Raha teille virtaa idästä, samoin sanat pannaan suuhunne. Hyödylliset idiootit. Mutta kenen kannalta? Ei suomalaisten.

Millä perusteella mikään tuosta liittyy minuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi