Pitäis remontoida myytävän asunnon keittiö. Mikä houkuttelee?
Minkälainen olisi mahdollisimman usean ostajaehdokkaan mieleen?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja on niin erikokoisia ja erihintaisia. Keittiö maksaa noin 10 000 -20 000. Ap ei kertonut mitään lähtötilanteesta.
Rakensin 80 -luvun lopulla isoja paritaloasuntoja Espooseen viimeisen päälle. Välittäjä sanoi, että omia rahoja ei saa hienouksista, kuten kalliista laatoista, poreammeista tai luksuskeittiöstä.
En nyt varsinaisesti hakenut ideoita luxuskeittiöön. Ehkä siksi, että omasta mielestäni usein muiden mielestä oleva luxus on enemmänkin karmivaa mauttomuutta.
Hain enemmänkin asioita, jotka ihastuttavat ja helpottaisivat ostopäätöksen tekemistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoja on niin erikokoisia ja erihintaisia. Keittiö maksaa noin 10 000 -20 000. Ap ei kertonut mitään lähtötilanteesta.
Rakensin 80 -luvun lopulla isoja paritaloasuntoja Espooseen viimeisen päälle. Välittäjä sanoi, että omia rahoja ei saa hienouksista, kuten kalliista laatoista, poreammeista tai luksuskeittiöstä.
Mistä sä revit tollaset hinnat? Vai onko sukka sadan neliön keittiöt? Me rempattiin itse, oli mielet ja kivitasot. Hinta oli jotain 7000 e.
Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Moni maksaa silmät sokeina Puustellin "laadusta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä revit tollaset hinnat? Vai onko sukka sadan neliön keittiöt? Me rempattiin itse, oli mielet ja kivitasot. Hinta oli jotain 7000 e.
Tottakai säästää jos tekee itse, keittiö on pieni ja rungot Ikeasta. Jos puhutaan hinnasta, oletus on toki, että joku muu tekee työt. Kivitasoissa maksaa eniten kivitason reiät ja reunojen hionta. Tämä on tyhmää keskustelua, jos ei tiedetä edes kaapiston metrimäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai säästää jos tekee itse, keittiö on pieni ja rungot Ikeasta. Jos puhutaan hinnasta, oletus on toki, että joku muu tekee työt. Kivitasoissa maksaa eniten kivitason reiät ja reunojen hionta. Tämä on tyhmää keskustelua, jos ei tiedetä edes kaapiston metrimäärää.
Ei ollut ikeasta, vaan etsittyjä. Kivitasot ja induktiot virosta, puuovet pohjanmaalta jne. Säästöä tuli paitsi omastatuöstä niin myös siitä, että näki vaivaa etsiä.
Toki maksaa saa vaikka 40 000, jos ei hintaa katso. Mutta tyhmä pelotella ihmisiä, ettei halvemmalla voisi tehdä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ikeasta, vaan etsittyjä. Kivitasot ja induktiot virosta, puuovet pohjanmaalta jne. Säästöä tuli paitsi omastatuöstä niin myös siitä, että näki vaivaa etsiä.
Toki maksaa saa vaikka 40 000, jos ei hintaa katso. Mutta tyhmä pelotella ihmisiä, ettei halvemmalla voisi tehdä hyvää.
Tämän vuoksi en ikinä tekisi kauppaa, jossa maksaisin 15000 euron edestä ostajan keittiöremontista. Voin itse tehdä remontin puolta halvemmalla ja ostaja pitää sitä 15000 euron keittiönä.
Ap
Olen luultavasti keskivertotallaaja:
Sileät ovet, kivitasot, paljon työtasoa ja kaappitilaa. Jos mahdollista, ei lainkaan ns. yläkaappeja. Teräs miellyttää vieläkin koneissa mutta integroidutkin käyvät.
Hullaantuisin suorastaan jos saisin keittiön jossa on kätevästi ratkaistu pienkoneitten säilytys ja käyttö. Pistorasioita on oltava paljon ja oikeissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Sileät ovet, kivitasot, paljon työtasoa ja kaappitilaa. Jos mahdollista, ei lainkaan ns. yläkaappeja. Teräs miellyttää vieläkin koneissa mutta integroidutkin käyvät.
Hullaantuisin suorastaan jos saisin keittiön jossa on kätevästi ratkaistu pienkoneitten säilytys ja käyttö. Pistorasioita on oltava paljon ja oikeissa paikoissa.
Minä en sitten ole keskivertotallaaja, koska olen eri mieltä.
Ei kivitasoa. Ne ovat vanhanaikaisia. Tai vanhemman ihmisen valinta.
Yläkaapit on must. Mihin ne tavarat sitten laitetaan?
Teräs ok, sileät ovet ok, pistorasiat ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullaantuisin suorastaan jos saisin keittiön jossa on kätevästi ratkaistu pienkoneitten säilytys ja käyttö. Pistorasioita on oltava paljon ja oikeissa paikoissa.Minä en sitten ole keskivertotallaaja, koska olen eri mieltä.
Yläkaapit on must. Mihin ne tavarat sitten laitetaan?Teräs ok, sileät ovet ok, pistorasiat ok
Komposiittitaso? Puutaso? Laminaatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullaantuisin suorastaan jos saisin keittiön jossa on kätevästi ratkaistu pienkoneitten säilytys ja käyttö. Pistorasioita on oltava paljon ja oikeissa paikoissa.Minä en sitten ole keskivertotallaaja, koska olen eri mieltä.
Yläkaapit on must. Mihin ne tavarat sitten laitetaan?Teräs ok, sileät ovet ok, pistorasiat ok
Olisi rakentavampaa ja fiksumpaa jos sanoisit mikä taso mielestäsi on se oikea.
Minä tykkään rosterisista kodinkoneista, vaaleista/puun värisistä kaapistoista, saarekkeesta, jos sille on tilaa ja mosaiikkilaatoista. Tila myös houkuttelee, tahdon ison keittiön. Ja ei en ostaisi asuntoa, jossa keittiö alkuperäinen 60-luvulta, vaikka olisi halpa.
Italialainen keittiö: Pavonin kallein espressokone, marmoritasot (Carrara) jne. Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikkunan alla on tilaa tasot ikkunaseinälle ja ehjille seinille täyskorkeita 40 cm syviä komerokaappeja.
Tällainen keittiö, mutta neutraalin väriset seinät https://www.ikea.com/fi/fi/rooms/kitchen/gallery/kirkasta-tyyliae-kotik…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komposiittitaso? Puutaso? Laminaatti?
Komposiitti on se trendikkäin. Viimeisen päälle jos haluaisin, niin se.
Minä olen niin sottapytty, etten voi ottaa puuta. Itse kun juuri remontoin kevyesti, niin valitsin sen parketin sävyyn, materiaalista en tiedä, varmaan laminaatti kun ei ollut kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa huokuttelee.
1) Nykyaikainen täysin remontoitu keittiö, jossa astianpesukone ja uunit ovat kädenkorkeudella.
2) Täysin huonokuntoinen keittiö, jonka ostaja voi remontoida mieleisekseen. Tämä vaihtoehto on paras.
Huono vaihtoehto on tehdä joku halpa remontti ja vielä huonompi vaihtoehto on tuo 1) johon menee helposti hurja määrä rahaa.
Joo, mutta me sijoittajat huomioimme myös perussiistin uudehkon keittiön. Moni ei jaksa tai osaa itse remontoida 55 vuotta vanhaa keittiötä mahdollisesti hintavine sähkötöineen eikä vuokrattavan huoneiston keittiön taas tarvitse olla huippulaatua huippuhintaan.
Kuusikymmenluvun puolivälin keittiö olisikin harvinaista herkkua. Ei sellaista pitäisi purkaa.
Monesta 50-60 l talosta etsitään just asuntoja, mistä näitä ei ole tuhottu.
Minulla oli taannoin samanlainen ketju. Pari vastaajaa sanoi, että valkoiset mattaovet. Häh? Joka vuokrakämpässä on sellaiset. Halvan näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitukseen että keittiöremontti kuuluu kauppahintaan ja ostaja saa valita materiaalit, koneet, värit ja leiskan. Maxhinta esim 15 000€ ja jos menee yli niin lisätään kauppahintaan. Ikinä et voi miellyttää kaikkia ostajia joten et varmasti pysty nostamaan asunnon hintaa keittiörempan hinnalla. Saat mahdollisesti nopeammin kaupaksi, mutta tappiota tulee. samoin kuin putkiremontista. En ole kuullut koko urallani tapauksesta että joku olisi saanut putkirempan maksaman 1000€/m^2 lisää hintaa axunnostaan heti putkiremontin jälkeen.
Putkiremppa siirtyy asunnon hintaan vasta sitten, kun koko alue on putkirempattu. Sitä ennen siitä saanoin puolet.
Mitä tämä tarkoittaa? Taloomme on tulossa putkiremontti ja asuntojen arvo laskenut kolmanneksen ellei jopa puolet muutamassa vuodessa. Naapurustossa tehty putkiremontit monissa taloissa valmiiksi, mutta heilläkin asuntojen arvot yhä yhtä alhaalla kuin meillä. Eli näyttää siltä, että kallis putkiremontti ei nosta perus siistin asunnon arvoa lainkaan. Pieni kaupunki kyseessä.
Minä haluaisin kestävän tason. Ei laminaattia eikä puuta. Komposiittiallas. Alakaappien sijaan laatikoita. Vaimennukset, jottei kaapit ja laatikot pauku. Sileät kaapinovet ettei pöly ja lika kerry, puolikiiltävä valkoinen on ok. Himmennettävät valokiskot siten asennettuna, ettei häikäise. Riittävästi sähköpistokkeita. Yksi astiankuivauskaappi riittää eli ei tuplaovikaappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitukseen että keittiöremontti kuuluu kauppahintaan ja ostaja saa valita materiaalit, koneet, värit ja leiskan. Maxhinta esim 15 000€ ja jos menee yli niin lisätään kauppahintaan. Ikinä et voi miellyttää kaikkia ostajia joten et varmasti pysty nostamaan asunnon hintaa keittiörempan hinnalla. Saat mahdollisesti nopeammin kaupaksi, mutta tappiota tulee. samoin kuin putkiremontista. En ole kuullut koko urallani tapauksesta että joku olisi saanut putkirempan maksaman 1000€/m^2 lisää hintaa axunnostaan heti putkiremontin jälkeen.
Putkiremppa siirtyy asunnon hintaan vasta sitten, kun koko alue on putkirempattu. Sitä ennen siitä saanoin puolet.
Mitä tämä tarkoittaa? Taloomme on tulossa putkiremontti ja asuntojen arvo laskenut kolmanneksen ellei jopa puolet muutamassa vuodessa. Naapurustossa tehty putkiremontit monissa taloissa valmiiksi, mutta heilläkin asuntojen arvot yhä yhtä alhaalla kuin meillä. Eli näyttää siltä, että kallis putkiremontti ei nosta perus siistin asunnon arvoa lainkaan. Pieni kaupunki kyseessä.
Minä olen Helsingissä, täällä lähiöt on rakennettu samaan aikaan. Alueen hinnat ovat lähteneet nousuun, kun lähiö on rempattu. En puhu vain naapurustosta, vaan lähiöstä. En tiedä miten muualla.
Integroidut koneet, myös jääkaappi ja pakastin.