Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat Koronan ”lievät oireet”? Jos Kornasaa aina korkea kuume ja henkeä ahdistaa, eihän se ole ”lievä”?

Kertokaanyjoku???
06.03.2020 |

No otsikossa olikin kysymykseni/ihmettelyni.
Missään ei ole ollut sellaiseen henkilön hastattelua, joka olisi sairastanut ”lievästi” Koronan. Joka ikinen kertoo vain aivan hirvittävistä oireista. Kuka uskaltaa sairastaa niin kauheaa oloa kotona? Jos ei saa happea ja kuume nakuttaa tappokorkealla -ja niinkuin lööpeissä luki ”tärinää ja sekavuutta”, niin jokainen kait siinä vaiheessa lähtee sairaalaan tai vie sinne läheisensä, eikö? Jos 80% saavat lievän taudin, iin millaisia ne oireet sitten ovat? Ei keuhkokuumetta vai? Mutta muuten kaikki samat? Mistä sen tietää onko keuhkokuume vai ei, jos ei ole koko ajan tarkkailussa? Keuhkis voi alkaa nopeestikin ja olla myös siten, vaikkei kuume olisikaan korkea tai sitä ei olisi ollenkaan,

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, pahoittelen Tuhannesti kirjoitusvirhettä: ei ole rillejä päässä, enkä näe kunnolla, sori siitä 😊.

Vierailija
2/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun henki ei ollenkaan kulje ja keuhkot ja maksa bragaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievät oireet olisivat kai sitten pelkkä lievä yskä, alempi kuume ja tukkoisuus.

Lieviä Korona-tartuntoja on varmaan paljon, niitä ei vain kaikkia diagnosoida koska oireet eivät ole niin vakavia. Paljon samoja oireita on perusinfluenssassa, joka on sekin kamala tauti.

Vierailija
4/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli influenssa tms. joulukuussa. Kuumetta 39 astetta, lihas-nivelkipuja, niin paljon paksua räkää tuli nenästä, että sitä ei voi edes kuvailla. Sitten keuhkot täyttyivät limasta, sitkeätä limaa keuhkot täynnä, 2 viikkoa. Yölläkin jouduin rykimään limaa pois, kun korina kuului keuhkoista. Ajattelin saavani häädön, kun yöllä jouduin yskimään limaa pois. Asun kerrostalossa. Yskä kesti 4 viikkoa,ennenkuin paranin. En käynyt lääkärissä, koska olin työttömänä silloin. Jos korona on pahempi, en kyllä siitä enää selviä. Ikää50+.

Vierailija
5/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO on antanut ymmärtää että kuume, yskä ja jopa se hengenahdistus on vielä lievää vaihetta. Keskivaikeisiin mennään kun tulee keuhkokuume. Siitä eteenpäin on keuhkot, maksa, suolisto ja munuaiset ilmeisesti vaarassa, se on se vakavin muoto.

Vierailija
6/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on tässä.

Joko:

1) flunssa ilman nuhaa tai

2) lievä influenssa ilman sitä kammottavaa selkä- ja päänsärkyä ja siten, että kuume jää matalahkoksi

Ilmeisesti kuiva ja sitkeä, kumean räksyttävä ja kuiva yskä on selkeä koronan piirre ennen sitä keuhkokuumettakin.

Olen lueskellut itsekin aiheesta, kun olen siis miettinyt samaa.

Vierailija
7/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei saa oireita ollenkaan, osalla oireet on normiflunssan tasoa.

Vierailija
8/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sillä tartunnan saaneella hämeenlinnalaislapsen oireena on lääkärin mukaan lähinnä päänsärky. Jolla kulla testatuista perheenjäsenistä oli flunssan oireistoa mutta ei kuitenkaan tartuntaa ainakaan vielä ja loput kaksi oli ilmeisesti kokonaan oireettomia ja testitkin negoja.

lähde: YLE alueuutiset häme 5.3.2020

Vierailija
9/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että noiden lieväoireisten haastatteluilla olisi mitään klikkiarvoa lehdissä? Siksi niitä ei ole. Lievät oireet lienevät samanlaisia kuin missä tahansa viruksen aiheuttamassa hengitystieinfektiossa. Lämpöä, vilunväristyksiä, yskää, lihas- ja nivelkipuja...

Vierailija
10/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n tutkija toteaa näin:

"You have mild cases, which look like the common cold, which have some respiratory symptoms, sore throat, runny nose, fever, all the way through pneumonia. And there can be varying levels of severity of pneumonia all the way through multi-organ failure and death,"

However, in most cases, symptoms have remained mild.

"We've seen some data on about 17,000 cases and, overall, 82 percent of those are mild, 15 percent of those are severe and 3 percent of those are classified as critical," said Van Kerkhove.

Eli 82% oireet vastaa korkeintaan normaalia flunssaa jos sitäkään

15% keuhkokuume tai muu vakava oire

3% vakava tila, elintoimintojen pettäminen

Vierailija
11/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollut kuumetta (kävi hetken 38, sitten 37.5, nyt ei mitään), kurkku kipeä ja vähän paksun oloinen, kuvottavaa oloa muttei oksennustautia. Ei yskää, ei nuhaa, ei keuhko-ongelmia tai hengenahdistusta. Lihaksia kolotti hetken tuon 38 asteen aikana. Mistä nyt sitten voi tietää mitä tämä on? En ole matkustanut tai ollut kontaktissa sairaiden kanssa. Maanantaina soittelen lääkärille, siihen asti olen visusti kotona.

Vierailija
12/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo puolitoista viikkoa pään jomotusta ja väsymystä. Välillä lievää lämmön nousua ja sitten taas laskee. Kurkku ei kunnolla kipeä, nenä vuotaa välillä. En ole matkustanut uokomailla.

Vierailija
13/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt ollut kuumetta (kävi hetken 38, sitten 37.5, nyt ei mitään), kurkku kipeä ja vähän paksun oloinen, kuvottavaa oloa muttei oksennustautia. Ei yskää, ei nuhaa, ei keuhko-ongelmia tai hengenahdistusta. Lihaksia kolotti hetken tuon 38 asteen aikana. Mistä nyt sitten voi tietää mitä tämä on? En ole matkustanut tai ollut kontaktissa sairaiden kanssa. Maanantaina soittelen lääkärille, siihen asti olen visusti kotona.

Jokainen flunssa ei ole korona. Varsinkaan jos et ole matkustellut riskialueella, eikä sinua ole määritetty lähikontaktiksi, ts et ole karanteenissa. Voit olla rauhallisin mielin ja elää normaalia elämää olosi rajoissa. Et ylipäänsä koskaan ilman labratestejä tiedä mikä taudinaiheuttaja hengitystieoireesi aiheuttaa. Flunssakin aiheuttaa kymmenet erilaiset virukset.

Vierailija
14/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen flunssa ei ole korona. Varsinkaan jos et ole matkustellut riskialueella, eikä sinua ole määritetty lähikontaktiksi, ts et ole karanteenissa. Voit olla rauhallisin mielin ja elää normaalia elämää olosi rajoissa. Et ylipäänsä koskaan ilman labratestejä tiedä mikä taudinaiheuttaja hengitystieoireesi aiheuttaa. Flunssakin aiheuttaa kymmenet erilaiset virukset.

Kiitos rohkaisusta, näin minä itsekin tuumailin. Ainut kysymysmerkki on, että asun miljoonakaupungissa ja olen käyttänyt tietenkin julkisia töissä käymiseen. Täällä on varmasti satoja tai tuhansia italialaisia, kiinalaisia ja korealaisia. Tai siellä oleskelleita. Toki tajuan että olisi melkoinen lottovoitto saada jotain vakavaa joukkoliikenteestä, etenkin kun olen pitänyt huolta käsihygieniasta, mutta kummasti tämä hysteria pystyy järkevintäkin tallaajaa kummastuttamaan. Joka tapauksessa pakko on maanantaina soittaa että saan saikkua, mutta eiköhän tämä tästä :).

Vierailija
15/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä just, että mistä tietää. Kun ihan varmana tartuntoja on enemmän. Meillä töissä esim nyt 4 sairaana; oireet täsmää muuten, muttei ei ole korkeaa kuumetta. Jospa nämä on niitä lieviä muotoja? Eilen hikoilin yhtäkkiä ja oli hieman tärisevä olo, pahoinvointia ja lihaksia särki. Nyt taas parempi, mutta outo kuumotus/vilunväreet päällä koko ajan. Kurkku vähän kipeä ja särkee hetkittäin päätä ihan huolella. Lapsen ystävä perheineen oli Veneton aluella hiihtoloman ja lähtisessä olisivat ( kuulemma?) joutuneet siellä testaukseen, mutta ajoivat toista reittiä lentokentälle. Tämä lapsen kertomaa, joten en ehkä ihan usko. Mutta siellä olivat ja nyt moni kaveripiiristä on kipeä. Huimaa, yskittää vähän, on vähän nuha ja voipunut olo.

Että onks tää vai eiks tää oo?

Vierailija
16/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä just, että mistä tietää. Kun ihan varmana tartuntoja on enemmän. Meillä töissä esim nyt 4 sairaana; oireet täsmää muuten, muttei ei ole korkeaa kuumetta. Jospa nämä on niitä lieviä muotoja? Eilen hikoilin yhtäkkiä ja oli hieman tärisevä olo, pahoinvointia ja lihaksia särki. Nyt taas parempi, mutta outo kuumotus/vilunväreet päällä koko ajan. Kurkku vähän kipeä ja särkee hetkittäin päätä ihan huolella. Lapsen ystävä perheineen oli Veneton aluella hiihtoloman ja lähtisessä olisivat ( kuulemma?) joutuneet siellä testaukseen, mutta ajoivat toista reittiä lentokentälle. Tämä lapsen kertomaa, joten en ehkä ihan usko. Mutta siellä olivat ja nyt moni kaveripiiristä on kipeä. Huimaa, yskittää vähän, on vähän nuha ja voipunut olo.

Että onks tää vai eiks tää oo?

Nuo kaikki oireet täsmäävät ihan tavalliseen flunssaan. Aika kaukaa haettua että kaikki työpaikkasi flunssaiset olisivat koronapotilaita tai että olisit saanut lapsen luokkakaverin perheeltä tartunnan (ilmeisesti) oireettoman lapsesi kautta.

Vierailija
17/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä alapeukuttaa täällä toisten pohdintoja? Ei se ole hysteriaa jos kipeänä miettii mikähän mulla on. Yleensä ei ole mitään vakavaa, mutta joskus voi ollakin.

Terveisin, SARSin sairastanut

Vierailija
18/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on muuten norovirustakin laajalti liikkeellä. Sen jälkimaininkina voi tulla myös muitakin epämääräisiä oireita.

Vierailija
19/19 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pizzaa vielä syödä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän